Kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een buil

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een buil

Bericht door Scooby Doo »

Hallo,

Ik maak mij toch zorgen, mijn kat ging gisteren samen met mij naar buiten toe toen ik naar de sportschool ging om te sporten. anderhalf uur later kwam ik thuis en trof ik hem binnen aan en zag gelijk iets aan zijn kopje. het bloedde en ik heb het schoongemaakt. de wond was gelukkig wel klein dus het viel wel mee ..ik heb hem eten gegeven en hij heeft de rest van de dag en nacht op de stoel geslapen en kwam er niet meer af. de volgende dag vandaag dus zit er een grote buil net voor de wond in zijn kop boven zijn ogen . ik vraag mij nu telkens af wat er gebeurd kan zijn??

hij maakt het nu gelukkig goed en eet ook goed maar blijft veel binnen en ik voel aan dat hij zielig is en meer aandacht vraagt..

ik hoop niet dat ik moet denken aan mishandeling?? er zijn hier een tijd terug ook nieuwe buren komen wonen die 4 katten hebben en in het begin zat hij daar wel eens binnen. ik heb met dat meisje gepraat toen ik zag dat ze hem een keer weg joeg. ze vertelde dat hij erg brutaal was en binnen zat dus en ze bang was voor haar eigen katten die bang voor hem waren volgens haar. ik vertelde dat ze daarvoor niet bang hoefde te zijn want mijn mijn kat vecht niet graag.

ze heeft 3 poezen en 1 kater en die kater moest zijn plek nog duidelijk zoeken.die liep in het begin steeds rond met een dikke staart en zo kwam het er toch een keer van dat die met mijn kat ging vechten. toen ik binnen zat hoorde ik ineens gegil van dat meisje en ik ging toen kijken wat er was. daar zag ik mijn kat met haar kat zitten tegen over elkaar op het punt elkaar te bevechten .dat meisje was zo hysterisch dat ze geen enkele aandacht voor mij had toen ik kwam kijken en met haar probeerde te praten. ze riep in paniek haar vriend dat haar kat eraan ging en of die er iets aan wilde doen..

die kwam toen niet naar buiten en beide katten sprongen bij de buren in de tuin omdat ze zo'n keel opzetten. sindsdien praat ze ook niet meer met mij,haar vriend zei eerst ook altijd goedendag maar nu ineens ook niet meer.. en ik hoorde van mijn andere buren dat ze elke kat wegjoegen die in hun tuin kwam . ik hoop niet dat ik eraan moet denken dat ze iets naar mijn kat hebben gegooit ofzo ,een keer was ik in de brandgang met mijn kat en hoorde hij een geluid van hun huis komen en toen rende hij als een bange wezel weg..maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden waarom een kat een gat in zijn kop kan krijgen en een buil op zijn voorhoofd..misschien uit een boom gevallen of anders..hij heeft trouwens ook een krauw in zijn oor

graag jullie ervaringen? het zit me niet lekker

Alvast bedankt..
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Ennakee »

Ik denk niet dat hij dit zelf heeft aangedaan
Tenzij hij ergens vanaf gevallen is, en zij koppie flink heeft gestoten of iets dergelijks, of botsing met auto of scooter.

Misschien kun je navraag doen in de buurt. Ook zou ik een melding doen bij de politie

Ik zou je kat voorlopig binnen houden, als ik jou was. Totdat je weet hoe dit is gekomen.

In Breda zijn vorige week 2 katten gevonden in de Rozenlaan, ook beide met kopletsel. Eentje heeft het niet overleefd de ander is met spoed naar een dierenkliniek gebracht. Ook daar is de oorzaak nog niet bekend.

Sterkte met je kater,
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Kimm »

Is er geen mogelijkheid om je tuin af te zetten als je hem graag buiten wilt laten? Of binnen te houden?

Hoe verschrikkelijk erg en belachelijk het ook is is het misschien ook wel een beetje jou verantwoordelijkheid dat jou kat niet anderen tot last is.. En dat is hij in de ogen van de buren blijkbaar wel. Natuurlijk mag een mens nooit om wat voor reden ook een diertje wat aandoen. Ze hebben je aangegeven het niet prettig te vinden een kat die niet van hun is in huis te hebben (zou ik zelf misschien ook niet heel prettig vinden). Kun je daar geen oplossing voor zoeken?

Verder wens ik je kat heel veel beterschap en hopelijk is het niks ernstigs.. Anders kun je het altijd voor de zekerheid laten checken.

Succes ermee!
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Rik »

Voor degene die advies willen geven is het handig even het hele topic Kat houden te lezen. Scooby heeft duidelijk aangeven B. buiten te willen houden en alleen af en toe binnen te hebben voor de eigen gezelligheid. Ook schijnt B. Nog wel eens in gevechten te geraken.

Dus ik weet niet helemaal wat wij nu met deze vraag aan moeten. B. zal waarschijnlijk gevochten hebben maar zolang je er dus niets aan wilt doen (binnen houden, tuin afzetten e.d.) kan dit gewoon weer gebeuren. Ook als er sprake is van mishandeling gelden dus dezelfde adviezen uit het andere topic. Je hebt overigens in dat vorige topic aangegeven dat je B. wel op antibiotica e.d. zou zetten als dit voor zou komen. Dit is nu dus nog niet gedaan. Hou de wond dan ook goed in de gaten en ga naar de DA als je die er verdacht uit gaat zien. Dat zou ik met een gat in de kop een een bult sowieso al gedaan hebben. Weet je zeker dat de bult geen abces is?.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Scooby Doo »

Nee is geen abces. hij had dat nog niet en een uur later wel, dat kan toch niet op zo'n korte tijd? je voelt echt dat het vocht is... en hij gaat nu niet verder dan de achtertuin. dat hij gevochten heeft zou misschien dan ook nog kunnen dat ze dan onder het vechten ergens vanaf gevallen zijn.hij heeft ook nog een krauw op zijn oor tenslotte. maar hij vermijd andere katten wel heb ik al gezien dus vallen ze hem steeds aan en moet zich verdedigen.inmiddels al naar de dierenarts geweest en die dacht ook aan gevallen op zijn kop.waarschijnlijk dan onder het vechten ergens vanaf gevallen. hij heeft geen medicijnen gegeven. vond het niet nodig het is een zeer klein wondje wat weer vanzelf naar elkaar toe gaat groeien en de buil zal bij trekken komende weken
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Dinky »

Ik vind het klinken alsof de bult een abces is en zou daarmee naar de DA gaan.

Oorzaak is altijd moeilijk te achterhalen en ja, het zouden natuurlijk die nieuwe buren kunnen zijn als ik het zo lees (ik zou ook niet vrolijk worden wanneer er altijd vreemde kat in mijn huis zou komen en mijn eigen katten schrik aan jaagt).

Aangezien je band met die nieuwe buren al niet goed is, is het waarschijnlijk ook niet te doen om ze te wijzen op kattenluik met chipsensor waardoor alleen de eigen katten naar binnen kunnen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Kimm »

Sorry had ik nog niet gelezen. Hoop in ieder geval dat het snel beter gaat.
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Ilone »

Tuurlijk kan een abces ontstaan in korte tijd...Met de juiste hoeveelheid bacteriën moet dat geen probleem zijn. Juist ook met zo'n klein wondje, dat gaat sneller dicht waardoor wondvocht niet meer weg kan. Over het algemeen duurt het een paar dagen, maar 1 dag is voldoende tijd om lekker te etteren. Bezoekje DA lijkt me op zijn plaats.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Rik »

Ik lees dat er al een bezoekje aan de DA heeft plaatsgevonden. Dus dat is prima. Maar inderdaad altijd wondjes goed in de gaten houden. Fijn dat het gat niet zo groot was dat er echt iets aan moest gebeuren.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Ilone »

Oh, ik lees weer te snel ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Dorien66

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Dorien66 »

Hier ooit ook eens meegemaakt hoor, dag 1 een klein krasje, dag 2 een pingpongbal! Ongelooflijk hoe snel dat kan gaan.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door nellebel »

ben het wel eens met kim hoor. dat zijn de risico's als je je kat buiten laat lopen. dan weet je niet wat hem allemaal kan overkomen. tuurlijk moeten mensen dieren niets aan doen, maar als ik een vreemde kat binnen heb die mijn katten belaagd dan zou ik hem ook niet heel vriendelijk vragen het pand te verlaten. ik zou hem niets aan doen, maar ik zou jou er zeker op aanspreken. mijn katten komen niet buiten en anders in een afgesloten ruimte. ze zijn mijn verantwoordelijkheid en hebben bij anderen in de tuin of in huis niets te zoeken. aangezien ik ze dat niet kan leren is het mijn pakkie an. wel triest dat er nu meerdere katten de dupe van zijn. mijn eerste kat heeft heel lang wild geplast bij de achterdeur. zij was super angstig en dat werd er zo niet beter op, want wat bleek, er zat een kat van de overburen bij ons steeds in de tuin . heb zelfs rolluiken geplaats beneden om te voorkomen dat onze nellie continue in paniek raakte. eigenlijk schandalig wat ik heb moeten doen om te zorgen dat mijn eigen kat zich in haar eigen huisje veilig voelde. deed het voor haar met liefde.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Scooby Doo »

Er word hier weer net gepraat of mijn kat de boosdoener is, het is eens 1 keer voorgekomen dat mijnj kat daar binnen zat. ik heb hier ook wel eens een kat binnen gehad die niet van mij was. maar dan ga ik er ook niks naar gooien en hem een trap geven. die mensen geven enkel om hun eigen dier en een dier van een ander kan een schop krijgen.

ook valt het mij op dat er niet gelezen word en dat mij alles verweten word, ik ben allang naar de DA geweest en het is geen abces, ook heb ik duidelijk vermeld dat hij een buil en een wondje had. dus geen buil op de wond. de buil zit dus op een andere plaats dan de wond. 2 aparte dingen dus.

wat de kat zelf betreft die heb ik overgenomen op hogere leeftijd en liep al zijn hele leven buiten. toen ik hem net had was hij al amper te houden en wilde het liefst al naar buiten. die moet je echt niet ineens binnen gaan houden. en bovendien de katten van die mensen komen ook bij mij in de tuin.kan ik ook wel gaan zeggen en hun erop aan gaan spreken houd ze maar binnen want ze lopen hier ook maar dat doen ze zelf ook niet dus. Nee mij boos erop aan kijken doen ze wel maar hun eigen katten weghouden ho maar!!!
Dorien66

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Dorien66 »

Maar wat is je vraag dan eigenlijk? Ervaringen? Er zijn een paar ervaringen gedeeld, waaronder de mijne, meer kan niemand erover zeggen. Wij weten natuurlijk ook niet wat er gebeurd is.

Ben het wel met je eens dat het keer op keer herhalen dat je fout bezig bent door hem buiten te laten nergens voor nodig is. Dat een deel van de forumgebruikers er zo over denkt, is prima, maar er is ook een deel dat er anders over denkt. Ik behoor tot het deel dat er anders over denkt ;-) Hier kan dat gelukkig ook. Als ik vier hoog achter in de grote stad zou wonen zou ik het wel anders doen (helemaal geen kat :???:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door nellebel »

ik geef jou niet de schuld, mijn verhaal is op iedereen van toepassing die zijn kat buiten heeft lopen. als je een kat hebt die buiten komt zijn dat risico's. je hoort mij ook niet zeggen dat je hem binnen moet houden. maar het zijn nou eenmaal de risico's..punt. mijn verhaal geldt ook voor je buren hoor, die moeten ook niet raar staan te kijken als hun kat gewond thuis komt door een ongeval (auto) of een beul. die lopen nou eenmaal rond hoe erg ik dat ook vind. dat zijn afwezigen die ieder voor zich moet maken. ik snap dat je geen andere keus hebt omdat hij dit gewend is, maar omstandigheden kunnen veranderen, nu bijv er nieuwe katten in de buurt komen wonen. dan zou het prettig zijn als je er samen met de buren uit kunt komen. zij is misschien ook vooral heel erg geschrokken en misschien wel voor rede vatbaar nu.
wat betreft zijn wondje en bultje. hou het gewoon goed in de gaten. soms kan een piepklein gaatje (bijv tand van een ander wat door de huid is geprikt) niet te zien zijn maar wel ontsteking gaan geven. kan ook vochtophoping zijn van een kneuzing. zal in de loop van de week toch wel minder moeten worden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie