Kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een buil

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Dorien66

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Dorien66 »

Het zal wel zijn gaan jeuken, door het herstel. Heeft je da geen noodnummer dat je kunt bellen?
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Scooby Doo »

ja maar dan hersteld het dus nooit?? en ja noodnummer.dierenarts ver weg,kan daar niet naartoe.. geen vervoer.geen reisbox. en wat gaat dat kosten,heb ook al geen geld .lekker zo
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Scooby Doo »

heb net even kontakt gehad met de vorige eigenaresse .ze wil hem wel terug nemen maar kan pas volgende week zaterdag omdat ze nu griep heeft. kan dat nog zolang wachten denken jullie?

want ik kan dit er echt niet bij hebben een kat die nog meer geld gaat kosten. ik heb namelijk maar 30 euro per week te besteden aan voeding voor mezelf en de kat want ik heb meer dan 3000 euro tandartskosten van afgelopen jaar door toedoen van mijn oude tandarts waarover ik een klacht heb ingediend bij de tandarts klachten commissie, en mijn klachten zijn een maand geleden gegrond verklaard maar ondertussen zit ik wel flink in de schulden en met een afbetaling waardoor ik bijna geen geld heb. heb nu wel een advocaat op akte van onvermogen kunnen nemen en die gaat mijn oude tandarts aansprakelijk stellen maar voordat ik daarvan geld terug zie zijn we misschien al jaren verder. dus dit komt zeer slecht uit nu op dit moment en hij blijft natuurlijk nu ook krauwen. of stopt dat vanzelf?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Ilone »

Nu even ademhalen, realistisch nadenken en nog eens de vraag stellen of hij vanzelf stopt met krauwen. En nee dit kan ook geen week wachten. Succes.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Cerna

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Cerna »

Mijn kat Amber had vorig jaar de plek achter haar ene oor vanwege een kippenallergie helemaal kapot gekrabd en omdat een kap nogal stressvol is, heeft de dierenarts de krabpoot ingepakt en 1x per week werd het verband vervangen (ivm smet). Ook kregen we wondzalf waardoor de wond sneller genas.
Na drie weken was het mooi genezen en wisten we dat Amber nooit meer iets met kip mocht.

Maar dan moet je Brutus gedurende het genezingsproces wel binnenhouden (en dus een kattenbak aanschaffen).
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Scooby Doo »

ik hoor het al ,er zitten hoge kosten aan te komen. ik heb nu geen geld meer en pas maandag weer 30 euro. vrijdag word hij zeker opgehaald en zal dus nog even moeten wachten
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Kimm »

Kun je geen foto van de wond plaatsen? Wij zijn natuurlijk geen dierenarts. Ik al totaal niet. Maar aangezien hier zoveel ervaren katteneigenaren zijn kunnen hun misschien een beetje beter inschatten of het echt noodzaak heeft? En of je dan misschien met de dierenarts kunt afspreken op afbetaling? Dat het als het nodig is in ieder geval de eerste hulp en evt ontsmetting kan krijgen en dat je dan eventjes een weekje vooruit kunt? Ik weet het ook niet zo goed, hoop wel dat ie niet te veel pijn heeft
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Scooby Doo »

vannacht heeft hij niet meer gekrauwd zag ik, want het was weer dicht, ik heb er nu een zalf op gedaan waar ook vaseline in zit en een ander genezingsmiddel waar kloven en wondjes sneller door genezen. deze zalf had ik van mijn huisarts gehad eind vorig jaar toen ik zelf een wondje had wat sneller moest genezen en is 6 maanden bruikbaar dus nog goed.heb dus kontakt gehad met de vorige eigenaresse die hem terug wil nemen. bij haar kwam hij nooit zoveel gewond naar huis en hij vocht alleen uit verdediging zei ze. dit geloof ik wel want mijn kat is geen vechtersbaas. maar er zit hier een rotkat in de buurt waar hij gelijk al de eerste week door aangevallen werd.en nu is er weer eentje bij gekomen waar die ook al bang van is. het beetje moet hier steeds vechten en raakt telkens gewond. ik heb hem nu anderhalf jaar en heb nooit geweten dat hij eens niet gewond was maar afgelopen zondag was het niet normaal meer.het leek echt wel of hij in elkaar geslagen was. de buil was zo groot dat hij bijna niet mee ruit zijn ogen kon kijken en het leek wel of ik een andere kat had. kende hem niet meer terug zo erg was het. de buil is nu wel volledig weg gelukkig. maar dit kan gewoon niet langer zo..ik moet er niet aan denken dat hij straks met een gebroken poot thuis komt..

aan andere kant wil ik hem liever ook niet weg doen. ik ben er toch best gehecht aan. vannacht heb ik er al slecht van kunnen slapen want ik ben maar alleen en heb geen werk en geen vriendin en ook geen vrienden.dus ben de hele dag thuis met hem. en dan praat ik veel tegen hem,en dan praat hij altijd terug.ook zit hij altijd bij mij ,als ik in de achterkamer zit achter de pc komt hij op de achterkamer tafel bij mij liggen waar ik speciaal een deken voor hem heb liggen.en dan kan hij zo naar buiten kijken in de tuin naar de vogels.als hij die dan ziet dan klappert hij altijd met zijn bekje en maakt dan geluid.er zitten hier veel vogels altijd in mijn tuin,vooral eksters omdat ik ook bomen heb staan .als ik dan tv ga kijken in de voorkamer komt hij even later ook naast mij liggen op de bank tegen me aan.zoekt mij altijd op dus. dit zal ik wel allemaal gaan missen denk ik.heb eigenlijk maar een *** leven ,42 jaar en geen vriendin , geen werk,en ook geen uitzicht daarop.woon in een vochtig oud huis waar je in blijft stoken en het nog niet warm krijgt.en heb vooral geen cent te makken waardoor ik nog geen kat kan houden bah bah
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Adriana »

Scooby Doo schreef:..aan andere kant wil ik hem liever ook niet weg doen. ik ben er toch best gehecht aan.
lastig voor jou en lastig voor ons...
ja, je zult hem geweldig gaan missen.. en misschien - als er een kans is dat je hem kunt houden - toch ook zelf dingen moeten bedenken en ook doen..
en ja, geen cent te makken. dus creatief en vindingrijk.. lastig om met je mee te denken, poging..
waarom moet/moet hij eigenlijk naar buiten?
je hebt geen geld voor kattenkorrels dus wilt geen kattenbak binnen. maar daar zijn toch wel concessies te doen?
uit mijn geheugen.. er is een schuur en een kattenluik. en je zult toch wel iets van een tuin hebben...
is er in jouw dorp een kringloop? kun je daar naar toe fietsen? die zullen toch af en toe wel gaas hebben?
kun je voor brutus niet iets van een kooi maken waar hij grond buiten zat heeft om te poepen/plassen?

en mijn ervaring met kringlopen is dat er altijd wel een mouw aan te passen is, ik bedoel soms kun je iets vrijwel voor niks krijgen.. gooi je charmes in de strijd.. als je het op het forum kunt uitleggen, dan kan dat daar toch ook?
arme Brutus, t is zo'n schitterend lief dier.. knuffels! en beterschap!

heb even in jouw dorp gekeken en daar is een actieve kringloop. denk dat daar ook wel vrijwilligers te vragen zijn om je beetje te helpen.. kortom, in de benen morgen en onderneem iets..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Scooby Doo »

Ja is wel een idee, maar hoe gaat de kat dat vinden die niet anders gewent is? en mijn schuur staan bomvol met spullen die ik niet even weg kan doen.. voor de rest heb ik tegels liggen met alleen aan de zijkanten een smal strookje met bomen .daar kan geen kooi staan en op de tegels ook niet. maar ze komt hem vrijdag halen ,ze heft er duidlelijk d'r zinnen al op gezet. ik had al eerder het idee dat ze hem terug wilde.snap eigenlijk ook niet goed waarom ze hem weg heeft gedaan. ze was allergisch voor de kat toen zei ze maar dat heb ik nooit gelooft.ze heeft ook een kindje van toen 9maanden die net uit de box ging kruipen .ik denk dat het daar mee te maken had, dat ze bang voor haar kindje was of de kat erbij koste ook teveel geld..want de kat had ze van jongs af aan al 7 jaar en ineens kreeg ze een kind en moest de kat weg. nu bijna 2 jaar verder is het kindje natuurlijk groter geworden en is ze daar misschien minder bang voor of anders... maar ze is wel van plan hem nu te houden zegt ze. ook wonen er niet zoveel katten bij haar. hier zit je echt in een kattenstraat. ik schat dat er zo al 10 in mijn straat wonen. ik zit in een buurt waar bijna niemand werkt ,en zie dat veel thuis zittende mensen altijd veel dieren hebben.veel jongeren van 20 die niet werken lopen hier met van die pitbulls rond. schuin tegen over mij woont een vrouw met 3 katten en 2 honden en de gordijnen hangen erbij of er elk moment af kunnen vallen.en op de hoek woont ook iemand die wel werkt maar ook katten heeft en die zet de kattenbrokken buiten op haar stoep. zo lok je ook katten van buitenaf naar hier natuurlijk..en dan die hele gemene kat hier die schijnt van mijn oude buurman geweest te zijn en hebben ze gewoon op straat gezet toen ze gingen verhuizen.dat beest zit zelfs met zijn poot bij de mensen op de ramen te slaan als daar hun kat achter ligt te slapen.die valt dus elke kat aan die hij tegen komt.ik denk dat die van mij meestal daardoor gepakt word. ik heb toen met mijn eigen ogen gezien dat hij hem een keer aanviel. zie hem nog meppen met zijn poten. wist echt niet dat katten zo agressief konden inhakken op hun tegenstander. sommige katten kunnen echt gemeen zijn.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door nellebel »

Hoe erg je hem ook zult missen. Probeer ook te zien dat het voor de kat waarschijnlijk beter is bij zijn oude baasje. Zij kan wel de zorg voor hem betalen. ..Hoop ik. ...en daar kan hij wel buiten zonder gewond te raken. Bij jou blijven kost jou nu teveel geld. En dan is de keuze erg moeilijk maar wel voor ieders bestwil. Wie weet zit er in het asiel een fijne binnen solo kat.maar zou wel eerst wat sparen zodat je een buffer hebt voor nood gevallen. Voor jou en de kat. Sterkte.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Anne »

Is je kater wel geholpen? Anders is het wel logisch dat hij zo vecht, dat doen ze eenmaal.
Heb je iets van Biotex in huis om de wond mee te ontsmetten? Zo voorkom je in ieder geval infecties en hogere dierenartskosten
Heel veel sterkte
Als ik jou was zou ik een manier bedenken om hem zelf te houden
Het leven is zo duur als je het zelf (wilt) maken
wat Adriana zegt, de kringloop bijvoorbeeld
en misschien kun jij een baantje zoeken voor wat extra zakcentjes?
En ik herrinner me een forumlid die kranten versnipperde voor in de kattenbak,
dat scheelt ook in de kosten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Scooby Doo »

Nee als je van de sociale dienst hebt mag je niks bij verdienen,dan krijg je een boete.. en hij is allang gecastreerd, maar als andere katten hem aanvallen moet hij zich wel verdedigen natuurlijk.er zullen wel katers zin die niet gecastreerd zijn en die willen graag vechten. die kat die hem zo lelijk aanviel ook. die zoekt het zelf op. mijn kat deed niks. die kat kwam aanlopen en zag hem en sprong gewoon op het dakje waar hij zat. mijn kat zag je nog kijken van wat moet ik doen maar die kat liep op hem af en viel gelijk aan. zonder waarschuwen . gewoon gelijk erbovenop uit het niks. dan kan je je kat wel laten castreren zodat hij niet vecht maar wat heb je er dan aan als andere katten niet gecastreerd zijn en hem aanvallen?

mijn kat ziet er nu uit als een kalende man met een patersrondje in het midden op zijn kop.zijn hele schedel steekt uit zijn vacht. het ziet er echt niet uit maar hij blijft er nu vanaf gelukkig. hopelijk geneest het met die zalf weer snel.pfffff wat een ellende allemaal. en nee ik moet geen beesten meer hierna. hoe lief en leuk het ook is.heb vroeger ook eens een hond gehad die toen ik hem nog niet zo lang had aangevallen werd door een andere hond en de gaten in gebeten werden waar ik bij stond.en nog eens een hond samen met een vriendin gehad die zich ook helemaal kaal krabte en ook weg gedaan na een paar maanden omdat de dierenarts maar niet kon ontdekken wat het was en het ons veel geld ging kosten..allemaal ellende. heb dat altijd met dieren.het is altijd wel iets.ben er nu van genezen. maar snap het eigenlijk niet want thuis bij mijn ouders hadden we ook altijd katten en die hadden nooit wat en vochten ook wel eens maar nooit gewond en ook nooit ziek etc. ik trek de pech vogeltjes aan zeker...
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door nellebel »

Als je je huis dier weg doet vanwege de kosten is het goed om er niet meer aan te beginnen. Ik geef je een compliment dus niet boos worden maar als je een dier zo ziet met je er geen nemen. Het is een levend wezen dat verzorgd moet worden en afhankelijk is van jou. Niet iets wat je weg doet als het te duur gaat worden. Weet niet of je er echt zo makkelijk over denkt of dat je het wat onhandig hebt geformuleerd
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Scooby Doo »

Nee denk er niet te makkelijk over maar misschien te makkelijk gedacht bij een dier te nemen. ik hoopte dat hij niets zou gaan mankeren. wist wel al als hij iets zou gaan krijgen het geld zou gaan kosten maar ik heb dat geld gewoon niet zoals trouwens veel andere mensen die dieren bezitten ook niet hebben. een vroegere vriend had ook een katje en heeft er ook geen geld voor maar zijn kat kwam niet gewond thuis of krabt zich open. vind het wel erg zo voor de kat.ik zit er wel echt mee en makkelijk is het zeker niet.ik voelde trouwens meer korsten bij zijn nek ook.hij krabt zich daar ook.
Plaats reactie