Kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een buil

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Scooby Doo »

Ik vind katten die binnen gehouden worden juist zielig voor het beestje. ik zou zelf nooit een kat nemen als ik hem binnen moest houden.er leven al genoeg dieren in gevangenschap. sommige mensen hebben wel 4 katten op een flatje die hun hele leven binnen moeten slijten. die heb je dan puur voor jezelf en niet voor de kat zijn plezier. nee geef mij maar een kat die mag gaan en staan waar die wil. het kattenluik staat hier dag en nacht open .
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Adriana »

Scooby Doo schreef:Ik vind katten die binnen gehouden worden juist zielig voor het beestje.
iedereen heeft recht op zijn eigen mening maar waar is die van jou op gebaseerd?
jij hebt vast niet met een paar katten tig-hoog op een flatje gewoond.... dus waar heb je het over?

de meeste huiskatten zijn geen avonturiers, bovendien gecastreerd m/v dus al minder weerbaar en vechterig. lekker buiten zijn kunnen zij ook op goed afgeschermd balkon of in veilige tuin. die hoeven niet zo nodig de hort op.. en hebben alleen maar last van open poezen en katers uit de buurt.
want dat is dan de categorie waar jij je pleidooi voor houdt denk ik.. die vechten elkaar om territorium en voorplanting de tent uit!

nee, de meeste huiskatten hebben een warme band met hun personeeltjes en halen hun frisse neus dichtbij en beschermd.
en builen en schrammen en erger zijn risico's van het avontuurlijke buitenleven waar jouw ex-zwerver aan deel wil nemen, want kattenluik dag/nacht open.
ik kan me voorstellen dat je die niet binnenhoudt maar dan ook niet mieren over de gevolgen maar misschien extra spaarpotje aanleggen voor dierenartsenbezoeken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Cerna »

We kennen Scooby Doo toch inmiddels? Die maakt toch van ieder topic een strijd?
Gewoon laten rusten.
Dorien66

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Dorien66 »

Wat mij altijd opvalt aan dit soort discussies, is dat bijna iedereen zijn of haar mening verkondigt als een vaststaand feit, als de enige waarheid. Ben je een andere mening toegedaan, ben je meteen een monster dat er geen bal verstand van heeft. In de paardenwereld gaat het precies hetzelfde. Vreselijk.
Het leven is zoveel genuanceerder...
Dorien66

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Dorien66 »

Cerna schreef:We kennen Scooby Doo toch inmiddels? Die maakt toch van ieder topic een strijd?
Gewoon laten rusten.
Goed advies ;-) Dit topic heeft ze zelf aangemaakt, dus als je (algemeen bedoeld) geen zin hebt in discussie met haar, lijkt het me het makkelijkste om gewoon niet te reageren.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Adriana »

cerna schreef:We kennen Scooby Doo toch inmiddels? Die maakt toch van ieder topic een strijd? Gewoon laten rusten.
Dorien66 schreef:dus als je (algemeen bedoeld) geen zin hebt in discussie met haar, lijkt het me het makkelijkste om gewoon niet te reageren.
de kattensite heeft veel meer mee-lezers dan forumleden, laat staan schrijvende forumleden.
mijn reactie is, zoals zo vaak, in de basis niet bedoeld voor discussie met ts (topic starter) maar voor de meelezers..
scooby heeft duidelijk gemaakt dat het om een door hem verzorgde zwerver gaat en die zijn nou eenmaal niet binnen te houden. hè Streep..?
die zit (als 16-jarige zwerver) heerlijk bij een brandende houtkachel in mijn blokhut met chip kattenluik op mijn volkstuin ipv in een winderige kas of onder een tuinhuisje..

maar voordat iemand katten op flats zielig vindt toch even een reactie/tegengeluid..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Dorien66

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Dorien66 »

Cerna schreef:Hem :smile:
Oeps! :oops:
Dorien66

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Dorien66 »

Adriana schreef:mijn reactie is, zoals zo vaak, in de basis niet bedoeld voor discussie met ts (topic starter) maar voor de meelezers..
Wij gaan dus verschillend om met een forum. Ik draai nu 20 jaar mee op internet; in nieuwsgroepen, gebruikersgroepen en forums en als ik reageer, reageer ik op ts e/o de vraag die gesteld wordt. Heb ik iets te melden waarbij ik niet zozeer in wil gaan op iemand, maak ik een apart topic aan, zodat het mijn verhaal / mijn boodschap wordt.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Dinky »

Scooby Doo schreef:Ik vind katten die binnen gehouden worden juist zielig voor het beestje. ik zou zelf nooit een kat nemen als ik hem binnen moest houden.er leven al genoeg dieren in gevangenschap. sommige mensen hebben wel 4 katten op een flatje die hun hele leven binnen moeten slijten. die heb je dan puur voor jezelf en niet voor de kat zijn plezier. nee geef mij maar een kat die mag gaan en staan waar die wil. het kattenluik staat hier dag en nacht open .
Ik vind absoluut niet dat je kan stellen dat katten op een flat per definitie zielig zijn.
Het hangt bijvoorbeeld al compleet af van het formaat van het appartement en ook hoe het appartement is ingericht. Daarnaast hangt het ook heel sterk af van het karakter van de betreffende kat.

Zo had ik hiervoor een poes die echt naar buiten toe moest. Die vrijheid heeft ze gekregen omdat ze het echt nodig had (en zij is dan ook aangereden/doodgereden :-( )
Dinky, onze huidige poes, hoeft juist helemaal niet naar buiten. Die blijft gewoon lekker binnen zitten, ook wanneer zij wel naar buiten toe kan. Zij blijft liever lekker veilig binnen. Is het dan zielig dat ze binnen wordt gehouden? In mijn ogen niet.

Kortom, de discussie over wel of niet naar buiten kunnen valt niet zwart/wit te zien. Wanneer je een kat hebt die niet binnen te houden is dan is het zielig om deze binnen op te sluiten maar het kan ook zijn dat de betreffende kat het prima vind om naar buiten te kunnen op een afgesloten gedeelte.
Zolang je de behoefte van de kat niet kent dan kan je niet per definitie zeggen dat het zielig is om deze binnen te houden.

Zoals men dat in het recht zegt: Een situatie moet worden beoordeeld op basis van ALLE omstandigheden van het betreffende geval.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Adriana »

Dorien66 schreef:Wij gaan dus verschillend om met een forum.
Ik draai nu 20 jaar (hihi hi hi .. :pdtold: :lol: en wat wil je daarmee zeggen..??) mee op internet;

en als ik reageer, reageer ik op ts e/o de vraag die gesteld wordt.

Heb ik iets te melden ...
ieder forumlid heeft haar/zijn eigen manier om met het forum en haar/zijn bijdragen om te gaan.
er zijn er die alleen via pb willen reageren/vragen (niet altijd blij mee).., er zijn de 'help, een probeem' vragers, de ervaringen- en meedenkverzoeken, er zijn de probleemloze genieters met prachtige fotoalbums en ontroerende verhalen en er is een mix.
en er is het legioen van de stille meelezers, die heel af en toe en doorgaans via pb..
en aan de andere kant zijn er de vrijwilligers die op een aantal vlakken hulp bieden..

;-) had niet zo zeer iets te melden maar een reactie en een tegengeluid
en ben bovendien niet iemand die daarvoor onmiddellijk een apart topic aanmaakt trouwens..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Dorien66

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Dorien66 »

Wat ik ermee wilde zeggen Adriana, is dat ik geen 12-jarige ben die net om de hoek komt kijken. Want aan je eerdere post hield ik het gevoel over dat je me wilde uitleggen hoe het werkt... Dat weet ik dus wel. Maar goed, ik zal het wel verkeerd begrepen hebben ;-)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Ilone »

Scooby Doo schreef:Ik vind katten die binnen gehouden worden juist zielig voor het beestje. ik zou zelf nooit een kat nemen als ik hem binnen moest houden.er leven al genoeg dieren in gevangenschap. sommige mensen hebben wel 4 katten op een flatje die hun hele leven binnen moeten slijten. die heb je dan puur voor jezelf en niet voor de kat zijn plezier. nee geef mij maar een kat die mag gaan en staan waar die wil. het kattenluik staat hier dag en nacht open .
Oh, jee, ik heb er wel 6 op een flatje! Schande......


Neus maar eens in mijn foto album hoe ongelukkig ze hier zijn.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door nellebel »

Ach ilone. Ik woon in het bos en sluit die twee van mij op. Ze mogen alleen naar buiten kijken. Ze vinden het vreselijk om naar de eekhoorns te kijken. Vooral gijs. Die gaat dagelijks in honger staking. ....not.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat komt thuis met gat in zijn kop en heeft nu ook een b

Bericht door Scooby Doo »

O nee wat nu. hij heeft nu heel zijn kop open gekrauwd omdat daar een korstje zat.was het eindelijk aan het genezen maakt hij het zelf weer erger.het bloed zie je zitten in de wonde die nu heel groot is..alles onder het bloed en nu zijn we nog verder van huis terwijl het eerst mooi dicht zat en goed aan het genezen was. ben vanmiddag langs de da geweest maar die was hele dag dicht. het zijn echt diepe krauw wonden wat die nu heeft. gister avond viel me op dat de wond groter was geworden en ik zag hem vandaag eraan krauwen. waarom doet hij zich zelf dat aan vraag ik mij af??? waarom???!

graag advies want ik ben er echt niet lekker van..wat moet ik doen want de da is hier maandag pas weer open en ik woon in een dorp en heb geen auto en die kat blijft waarschijnlijk maar krauwen,snap er echt niks van waarom hij dat open krauwt
Plaats reactie