Vakantie en onderkomen

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kattenmeisje1986
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2016 13:58

Vakantie en onderkomen

Bericht door kattenmeisje1986 »

Hallo,

Dit is mijn eerste post, maar ik zit al een tijdje met een brandende vraag.
Ik heb 2 poezels, hieronder even de karakters van mijn poezekinderen":

1 geholpen kater, Cody, van 9 jaar oud, is op straat gevonden als kitten door mijn moeder en omdat er na meerdere zoekpogingen geen eigenaar op kwam dagen in huis genomen door mij.
Cody is altijd een beetje angstig gebleven voor mensen, behalve voor mij.
Als ik op de bank zit knuffelt hij me bijna dood, maar zodra ik opsta rent hij weg. Hij is dus erg moeilijk te vangen ook en is erg lastig in een reismandje te stoppen. Daar moet ik echt rustig de tijd voor nemen. Mijn vriend mag sinds kort ook zo nu en dan een aai geven... maar vaak blijft cody net op zo'n afstand zitten dat mijn vriend er net niet bij kan haha. :edance:

3 jaar geleden heb ik een poes uit het asiel gehaald. Ik was net gescheiden en cody leefde eerst in een kattengroep van 4 waarvan hij echt de clown was. Nadat mijn ex vertrok en met grof geweld de katten meenam.. kwam ik alleen te zitten met cody. Je begrijpt de band werd nog sterker.
Toch merkte ik dat cody zich niet fijn voelde en toen ben ik asiels afgereden voor een speelmaatje die bij hem zou passen. Uiteindelijk kwam ik bij een opvang waar een poes zat uit roemenie die net weer binnen was gekomen na een verkeerde match. Ze was nog erg jong en kon dus nog overal aan wennen.
Zo kwam Noeska in ons huishouden wonen. Een poes die heel vrij is, werkelijk voor niks of niemand bang en laat zich geen nee zeggen haha. Ze rent niet weg voor honden en mept van zich af als je iets doet wat ze niet fijn vind.

Kortom 2 verschillende karakters....
Nu gaan wij dit jaar op vakantie met de boot, dus de katten kunnen niet mee. Helaas niemand in de omgeving die voor ze kan zorgen.

Ik ben opzoek gegaan naar een pension, maar het lastige is dus dat het 2 verschillende poezen zijn. Noeska kan ik makkelijk in een pension doen waar ze in een grote kattenkamer verblijft en een buitenverblijf heeft.
Cody daarintegen is niet handig in een groot verblijf ik kan hem nooit te pakken krijgen als hij in een grote kattenkamer verblijft. Het is geen kat die naar me toe loopt als ik hem roep....

Dillema!!
Nu heb ik een pension gevonden met kattenkamers, ziet er echt super uit en het is ook echt super netjes. Enige is, als ze met zn tweetjes in een kattenkamer komen, dan kan noeska niet naar buiten omdat hier geen buitenverblijf bij zit...
Wederom Dillema!

Mijn broer bied aan Cody op te vangen voor die 3 weken bij hem thuis in zijn flat. Daar zijn geen andere beesten aanwezig en cody heeft het hele huis voor zichzelf. Mijn broer werkt vaak dus cody zal hem alleen zien na werktijd ( dat is nu natuurlijk niet anders). Enige verschil is.... dan is Noeska er niet.

Wat zouden jullie doen?
De 2 voor 3 weken uit elkaar halen.. noeska in een pension en cody bij mijn broer?
Beide in 1 kattenkamer en noeska dan maar even een paar weken niet naar buiten?

Sorry voor t lange verhaal maar ik weet gewoon even niet wat ik moet doen...
Mijn Poezekinderen: Cody en Noeska
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: vakantie en onderkomen

Bericht door nellebel »

ik zou toch proberen ze samen te houden. kunnen ze niet samen naar je broer. kans is groot dat je bij terugkomst anders botsing gaat krijgen tussen die twee.
nog fijner zou zijn als ze beiden thuis kunnen blijven en er iemand in huis kan komen om ze te verzorgen. snap je dilemma, daarom gaan wij nooit op vakantie (of hooguit paar dagen met schoonouders in huis)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: vakantie en onderkomen

Bericht door Rik »

Dat is ook mijn gedachte. Als je broer te veraf woont om dagelijks te komen verzorgen zou het beste zijn dat ze beide naar hem toegaan. Maak je maar geen zorgen over "ruimte". Het is er in ieder geval groter dan een "kattenkamer". Het is echt belangrijker dat ze samen blijven dan dat ze zeeën van ruimte hebben. Daarbij hebben ze echt niet zoveel nodig. Dat Noeska dan even geen buitenruimte heeft is niet zo'n ramp. Het is niet voor al te lange tijd. Als je ze gaat scheiden loop je kans dat er nadien tussen die twee mot ontstaat en weer een moeilijke introductie zou moeten doen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
kattenmeisje1986
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2016 13:58

Re: vakantie en onderkomen

Bericht door kattenmeisje1986 »

Daar was ik inderdaad ook bang voor.
Ik ben ook heel erg bang dat cody gaat zitten treuren...

Dit heeft hij eerder gedaan toen hij ondergebracht was bij mijn moeder. Hij kroop alleen maar weg en wou niks van niemand weten...
Als ik kwam kroop hij bijna in me.... zodra ik weg was viel hij mijn moeder aan..
Mijn Poezekinderen: Cody en Noeska
Dorien66

Re: vakantie en onderkomen

Bericht door Dorien66 »

Ik zou ze zeker niet uit elkaar halen, al is het maar voor drie weken.
En ik zou me ook niet druk maken over het feit dat Noeska dan eventueel een paar weken niet buiten kan spelen.

Zelf heb ik hele goede ervaringen met Kattenpension 't Hooft-Kwartier bij Zelhem. Daar komen zelfs katten uit Amsterdam hun vakantie doorbrengen. Tot drie jaar geleden had ik een oude kater, die absoluut niet met andere katten kon, dat was geen probleem, Silvia heeft alles op alles gezet om het ook voor hem aangenaam te houden. Ze besteedde iedere dag meerdere keren apart aandacht aan hem, speelde en knuffelde met hem. Ik kreeg een hele relaxte man terug. Bel haar eens en leg het probleem voor. 06-10107177
Ze heeft trouwens in ieder geval één kattenkamer met een buitenverblijf.

http://www.hooft-kwartier.nl/
Gebruikersavatar
kattenmeisje1986
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2016 13:58

Re: vakantie en onderkomen

Bericht door kattenmeisje1986 »

Thnx voor de tip!
Enige probleem is dat ik niet weet of ik Cody ooit gevangen krijg in een groot kattenverblijf...
Mijn Poezekinderen: Cody en Noeska
Dorien66

Re: vakantie en onderkomen

Bericht door Dorien66 »

Ik denk dat Silvia je daar heel goed bij kan helpen. Leg het haar voor, zou ik zeggen.
Ze heeft al tientallen jaren ervaring met het opvangen van katten en ze heeft er echt heel veel gevoel voor.
Cerna

Re: vakantie en onderkomen

Bericht door Cerna »

Wij konden vijf jaar niet op vakantie vanwege een zieke kat. Deze kat is helaas 10 maanden geleden overleden en dus zouden we nu wel weer op vakantie kunnen.
Echter, onze jongste twee katten die gekomen zijn tijdens de ziekte van Noa, zijn zo eenkennig (omdat we vanwege Noa's ziekte nooit veel mensen over de vloer kregen) en angstig in een vreemde omgeving of wanneer er een vreemde over de vloer komt, dat we besloten hebben om nog steeds niet op vakantie te gaan.

En dat terwijl wij heel vaak (soms wel 4x per jaar) gingen en het heerlijk vinden. Maar het welzijn van onze katten vinden we belangrijker dan vakantie.
Conclusie: wanneer het zo lastig is om op vakantie te gaan, ga dan niet!
Gebruikersavatar
kattenmeisje1986
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2016 13:58

Re: vakantie en onderkomen

Bericht door kattenmeisje1986 »

Ben ik inderdaad met je eens.
helaas denkt mijn vriend er dan anders over..
Mijn Poezekinderen: Cody en Noeska
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: vakantie en onderkomen

Bericht door Sifra »

Wat let je om eens bij een pension te gaan kijken dat misschien wat verder weg is, maar wel een buitenren bij elke kamer heeft. Van veel dierenpensions kun je vast ook wel via hun website een eerste indruk krijgen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie