Kitten eet alles op ook van andere kat!

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Jenny31
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2015 09:55

Kitten eet alles op ook van andere kat!

Bericht door Jenny31 »

Hoi,

Sinds kort heb ik een kitten. Ze is nu bijna 4 maanden oud. Helaas is ze geobsedeerd door eten. Overal waar eten aan te pas komt is ze te vinden (terwijl ze toch meer dan genoeg krijgt!). Nu vind ik dit opzich geen groot probleem maar ze blijft dus ook eten van wat ik haar voorschotel. Zodra ze klaar is gaat ze naar het bakje van mijn andere kat en blijft eten. Deze kat is 7 maanden en eet alleen een paar brokjes wanneer het hem uitkomt. Ik moet zijn eten nu dus ook weghalen wat ik zielig vind omdat hij dus niet eet wanneer ik hem iets voorzet. Heeft iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan zodat beiden katten toch binnenkrijgen wat ze nodig hebben?

Momenteel voer ik Orijen kat en Kitten. Dit is geschikt voor kittens en volwassen katten. Dit heb ik al expres gedaan zodat ik een soort brok kan voeren en de oudere kat niet perongeluk aan de kittenbrokken gaat. Daarnaast krijgen ze een keer per dag een blikje Natvoer van oa. Applaws/Renske.
Dit zijn mijn eerste katten en ik hoop dus dat iemand mij advies kan geven! Bedankt.
Cerna

Re: Kitten eet alles op ook van andere kat!

Bericht door Cerna »

Ik weet maar 1 oplossing en dat is de katten apart zetten wanneer ze hun eten krijgen en wanneer ze onbeperkt brokjes krijgen dan moet je daar misschien mee stoppen.

Wanneer is kitten van 4 maanden voor het laatst ontwormd?
Famke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jul 2015 22:15

Re: Kitten eet alles op ook van andere kat!

Bericht door Famke »

Kan het zijn dat dit voer niet goed vult bij deze kitten?
Of een idee om het voer via een voerpuzzel te geven? Dan moet ie wat meer moeite doen en zit ie eerder vol. Je kan voerpuzzels ook zelf maken.
Jenny31
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2015 09:55

Re: Kitten eet alles op ook van andere kat!

Bericht door Jenny31 »

Ik ben al gestopt met onbeperkt brok geven want ze heeft vandaag het hele bakje van de andere kat leeggegeten. Maar zelfs daarna (haar buikje puilde uit) probeerde ze het beleg van mijn brood te pikken. Ze weet geen maat en blijft doorgaan. de andere kat eet niet wanneer ik brokken voor hem neerzet en krijgt zo dus niets binnen.

Ontwormt is ze als het goed is door de fokker. Volgende week heb ik haar een maand en was ik van plan om haar weer te ontwormen. Een voerpuzzel ga ik bestellen dat is een goed idee. Maar verder weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet.
Cerna

Re: Kitten eet alles op ook van andere kat!

Bericht door Cerna »

Wanneer je het kitten van 7 maanden (hebben ze geen namen? praat wat makkelijker :smile: ) nu eens los uit je hand wat geeft?
Ik heb ook een slechte eter en wanneer ze op de klimpaal zit of in een stoel neem ik een hand vol brokjes en geef haar er een paar. Daarna weer een paar totdat het op is. Die persoonlijke aandacht vindt ze fijn en doet haar eten.
Want een kitten van 7 maanden moet regelmatig eten en het is niet normaal wanneer hij dat niet doet want zo'n jong dier is nog volop in de groei en dat kost veel energie.

At hij wel normaal voordat vreetzak bij jullie kwam wonen? Dan kan het zijn dat hij zo geïntimideerd is door haar gedrag en daar stress van ondervindt en dan is het helemaal belangrijk dat hij een rustig plekje heeft waar hij in zijn eigen tempo kan eten.

Je zou kunnen overwegen om Feliway in het stopcontact te doen.

Ik weet hoe lastig het is wanneer twee katten een ander eetgedrag hebben (ik heb er vijf die allemaal wat anders willen), maar bij mij werkt het het beste om de rustige eter(s) apart, een paar keer per dag, wat brokjes te geven en wanneer ze zacht voer krijgen, hen ook apart te geven want alleen het schrokgedrag van de één kan al stressvol zijn voor de ander want die is er voortdurend op beducht dat poeslief niet in zijn bakje duikt.

En ik zou onderzoeken waarom poes zo'n honger heeft. Ik dacht aan wormen, maar wanneer ze in de cattery nog ontwormd is (welk ras?) dan kan het dat niet zijn. Dan kan het aan het voer liggen wat misschien niet voldoende verzadiging geeft. Of geef haar wat vaker en in kleine porties, zacht voer. Het is een beetje uitproberen wat het beste werkt.

Maar hou kitten van 7 maanden in de gaten. Hij moet eten! Wanneer een kat 24 uur niet eet (en vooral een kitten) kan dat leververvetting tot gevolg hebben.
Famke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jul 2015 22:15

Re: Kitten eet alles op ook van andere kat!

Bericht door Famke »

Zal toch ook eens ander voer proberen.
Had ook eens een kitten die door at. Toen ben ik overgestapt op andere voer. Dat was toen veel beter.

Ben ook wel benieuwt hoe het andere kitten at toen deze alleen was.
Plaats reactie