Is mijn kat zwanger?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Josieee
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2015 13:47

Is mijn kat zwanger?

Bericht door Josieee »

Ik heb 2,5 week geleden mijn nieuwe aan winst opgehaald, ze is 14 maanden en een kruising tussen een Maine-Coon en een Pers. De vorige eigenaar vroeg of ik het haar wou melden als ze drachtig was, ze was hiervoor door 3 katers gedekt. Ze is best dik, maar haar tepels zijn niet opgezet..wel roze, en haar tepelhof is ook vrij kaal. Ik wil liever niet naar de dierenarts voor het antwoord, want dat kost mij ook weer een vermogen. Kunnen jullie mij helpen? http://postimg.org/image/o4o3ulgwr/ http://postimg.org/image/cab2q5tl5/ (met flits) http://postimg.org/image/yuse7fyld/ (zonder flits)
Cerna

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Cerna »

Je hebt 2,5 week geleden bewust een kat opgehaald die waarschijnlijk zwanger is en nu begin je al te miemelen over dierenartskosten?
Denk je niet dat het verstandig is om - in het belang van de kat - naar de dierenarts te gaan om te kijken of ze inderdaad zwanger is en indien ja, of alles goed is?
Een nestje zal je nog wel meer gaan kosten dan alleen een keer controle en wanneer je dat er niet voor over hebt, had je er helemaal niet aan moeten beginnen.

Bezint eer gij begint!!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Ilone »

Ja, want wij hebben röntgen-ogen en kunnen vanaf onze beeldschermen zien of de poes zwanger is ;-)

Nee, hiervoor zou je echt even langs de dierenarts moeten. Dan weet je ook meteen of het goed gaat.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6821
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Dinky »

Het is al een kruising en dan hebben daar 3 katers bovenop gezeten? Is daar de achtergrond ook van bekend? Is er degelijk onderzoek vooraf gedaan door die verkoper waar je haar weg hebt?

En alleen een bezoek aan de dierenarts kost al een vermogen? Naar mijn weten kost een consult op afspraak maar 30-40 euro? Vraag mij dan ook sterk af of je de kosten voor een nestje wel zou kunnen dragen? Hierbij enkele links naar de kosten van een nestje waarbij alles voorspoedig verloopt:
http://www.daphara.nl/kostenkitten.html
http://www.neocatbritten.nl/eerstenest.htm
http://www.catteryfradenjo.nl/nl/kosten ... ttens.html

Mag dus hopen dat je rekening hebt gehouden met alle kosten die er nog bij komen kijken wanneer poes inderdaad drachtig blijkt te zijn (en wanneer er maar liefst DRIE katers op hebben gezeten is die kans best groot volgens mij)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Josieee
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2015 13:47

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Josieee »

Ik denk dat ik het een beetje verkeerd heb geformuleerd. Ik bedoelde dat ik het zonde vind van mijn geld als ze niet zwanger blijkt te zijn. Ik zou altijd met mijn kat naar de dierenarts gaan, wat er ook is. En ik kan de kosten wel dragen van de jonkies, dat is het probleem niet. Maar ik heb liever niet veel contact met de vorige eigenaar, want mocht ze ooit zwanger worden wil zij volgens mij de jonkies hebben, dus ik weet niet hoe het zit. En ik vind het alleen maar leuk als ze zwanger is, je hoort mij niet klagen mocht ze dat zijn. Maar ik vroeg me eerst meer af of jullie konden zien op de foto's of ze zwanger lijkt. Ik heb eerder ook een nestje gehad, en daar hoefde ik ook niet voor naar de dierenarts, maar dat was ook meer dan duidelijk dat ze dat was. Ik kan ook gewoon afwachten of ze zwanger is of niet, maar ik was gewoon erg benieuwd. En nee ik wil niet fokken met haar, wou haar ook snel steriliseren.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Rik »

Ok, dat is wat duidelijker. Wel een rare situatie maar duidelijker. Wij kunnen dus niet zo 123 zien of ze zwanger is. Je hebt dus ervaring met een nestje. Maar als er dus wat verkeerds gaat kun je ook de moederpoes verliezen. Het zou natuurlijk ook een beetje raar zijn als de eigenaar de kittens zou willen hebben. Die doet de moederpoes van de hand maar zou wel de kittens willen hebben? (Wel de baten maar niet de lasten?) Ik neem aan dat als het zo ver is dat de vorige eigenaar weer een kitten terug zou kunnen kopen. Heb je een idee waarom de poes van de hand is gedaan na een dekking van 3 katers?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Josieee
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2015 13:47

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Josieee »

De vorige eigenaar had zelf al 9 katten, maar wou terug verhuizen naar het Westen, daarom leek het voor haar beter als ze er 7 weg zou doen, ze zat er wel heel erg mee. Ik heb af en toe contact met haar, want ze vindt het fijn om te weten dat het goed gaat met haar. ze zei alleen tegen mij dat "ze het wel wou weten als ze drachtig zou zijn", maar de kat is gewoon van mij, ik heb ook voor de kat betaald, dus mocht ze zwanger zijn dan zijn het gewoon mijn kittens. Ik weet ook niet precies wanneer ze is gedekt, maar dat zou dan sowieso 3 weken geleden zijn. Ik laat haar trouwens ook niet buiten. Ik snap dat jullie niet meteen kunnen zien of ze zwanger is, maar ik ben gewoon erg nieuwsgierig en dacht dat jullie het misschien beter zouden kunnen zien dan ik. Maar mocht ik duidelijker gaan zien dat ze zwanger is, dan wil ik wel naar de dierenarts gaan.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Rik »

Ok, nu wordt het allemaal nog een stukje duidelijker. Ik denk dan ook wel niet dat de vorige eigenaar een "claim" zou leggen op de kittens maar gewoon geïnteresseerd is hoe het gaat en of ze inderdaad zwanger wordt.

Dan is het dus een kwestie van goed op haar gedrag letten.
We wachten met spanning af :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Josieee
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2015 13:47

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Josieee »

Ja dat denk ik ook, ik hou haar ook goed in de gaten en ben ook heel voorzichtig met haar. Wat me wel erg opvalt, is dat ze hele erge trek heeft, maarja ik weet ook niet hoe haar gedrag hiervoor was en of ze altijd zulke honger had. Ze slaapt trouwens ook wel erg veel en is heel aanhankelijk, weet niet of dit ook tekenen kunnen zijn...
Cerna

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Cerna »

Hier zitten geen fokkers (meer) dus ik denk dat je op dit gebied zelf de grootste expert bent.
Ik zit wel op een facebooksite met Brittenfokkers. Zou evt. je vraag daar kunnen posten wanneer je dat wilt.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Anne »

Ik hoop eerlijk gezegd niet dat jouw kat zwanger is. Asiels zitten overvol met kittens
Laat je haar helpen als ze is bevallen? En weet je al wat je met de kittens gaat doen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Josieee
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2015 13:47

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Josieee »

Ik laat haar daarna natuurlijk al helpen, en sowieso wouden mijn ouders wel één kitten hebben. Als er meer kittens zijn kan ik die waarschijnlijk wel makkelijker kwijt, omdat ze langharig zijn. Ze kan nu ook niet zwanger raken trouwens, want ze komt niet buiten.
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Is mijn kat zwanger?

Bericht door Paasnini »

Het is fijn te lezen dat de oude eigenaar wil weten hoe het gaat maar het klinkt allemaal niet fris. Als je gaat verhuizen en zoveel katten moet herplaatsen dan zorg je dat je poes niet zwanger weggaat en dus ook niet gedekt is door maar liefst 3 katten. Een afspraak bj de dierenarts, of ze zwanger is of niet lijkt mj sowoeso niet zonde van je geld. Ik ga altijd na korte tijd mijn kat inschrijven en laten controleren. succes ermee.
Plaats reactie