Nierpatienten Dalí en Gaudí

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Nierpatienten Dalí en Gaudí

Bericht door ErikPhilippus » 04 okt 2019 18:16

Ter nagedachtenis aan de broers ga ik een pastel portret maken aan de hand van deze foto:

Afbeelding

Zal tijdens het maken wel menig traantje moeten laten.
Ik hoop dat het me gaat lukken....

Groetjes,
Erik
Afbeelding Dalí (2001-2017) + Gaudí (2001-2019) + Lumi (2014) + Amber (2016) + Oscar (2016)

Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky » 04 okt 2019 20:53

Wat een mooi idee Erik. En ja, daar zal vast menige traan bij vloeien.
Mirjam & Dinky (02-07-2006)

Dinky's Album

Lieselotje
Panter
Panter

Bericht door Lieselotje » 04 okt 2019 21:13

Ah wat een mooi plaatje van de broertjes die nu weer samen zijn.
Je zal nog menig traantje laten kan ik me zo indenken.
Laat maar stromen, loslaten van je lieverd waarvan je zoveel hebt gehouden

Verstuurd vanaf mijn LM-G710 met Tapatalk

Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios » 04 okt 2019 22:18

Wow prachtige foto en wat een mooi idee, ook goed voor het verwerkingsproces dus laat die tranen maar gaan als ze komen.
Luna(8) Lizzy(8) Timmy(3) Indy(3) Tommy(3)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!

castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor » 05 okt 2019 07:48

mooie foto om ze samen te tekenen. Veel genoegen met het maken. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Dinie+8-koppig koor+gerbils Sam en Mik
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBob**
Teun 10 Rik+Bolle+Maks 9 Luuk 6 Teske 5 Douwe 5 Clarie 3

Zotvanpoezen
Cheetah
Cheetah

Bericht door Zotvanpoezen » 05 okt 2019 15:23

Vertederende foto van de broertjes :verliefd: Ik ben benieuwd om het portret te zien dat je bezig bent. Ik denk dat je er wel een moeilijke foto uitgekozen hebt ;-) Maar ik ben er zeker van dat het resultaat prachtig zal zijn zoals gewoonlijk.

Merkwaardig hoe Oscar zich op dezelfde manier over Gaudí ontfermde zoals Dalí dat deed.
Het lijkt wel of Dalí via Oscar over zijn broer bleef waken...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)

Catlady13
Lynx
Lynx

Bericht door Catlady13 » 13 okt 2019 00:03

Een keer in de zoveel tijd kom ik weer bij het forum terug en altijd weer trek ik naar dit topic. Verbaasde me elke keer weer over de veerkrachtigheid van je oude heren. Toen Dalí ging moest ik even slikken en nu biggelt er een traan bij het lezen dat Gaudí weer herenigd is met zijn broer.

Heel veel sterkte gewenst, Erik
Doe wat je zegt en zeg wat je doet

ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door ErikPhilippus » 04 dec 2019 08:01

Vandaag zouden de Bengaalse broers Dalí en Gaudí hun 18e verjaardag gevierd hebben. Dalí is 2 jaar geleden overleden, en Gaudí is hem 2 maanden geleden achterna gegaan over de regenboogbrug.

Mijn zoon Tim was ze destijds op het spoor gekomen op een website van de cattery, met mooie foto’s van Bengalen. We hadden allebei nog nooit van het ras gehoord, maar we waren meteen verkocht toen we ze voor het eerst zagen in de cattery. Ik schrok wel van de prijs, want ik was tot die tijd gewone HTK katten gewend. Gaudí was 1000 gulden, en Dalí 600 – want een grijze Bengaal werd in die tijd nog gezien als een ‘ongewenste variant’. Dus ik zei tegen Tim (ook denkend aan m’n portemonnee) : ‘lijkt me wel leuk, een bruine en een grijze!”

Ik zie het nog zo voor me, toen we een tijd later de kleine broertjes ophaalden uit de cattery in de kop van Noord-Holland. Dalí zat bij Tim op schoot, en Gaudí zat achterin bij Marianne. Het was een lange rit, en Dalí viel na een tijdje in slaap. Maar Gaudí hield het niet meer, en moest opeens vreselijk poepen... Poeh, wat kan er een stank uit zp’n klein beestje komen! Snel de auto aan de kant gezet en zo goed en kwaad als het kon de boel opgeruimd – gelukkig was het interieur van de auto met leer bekleed, dat scheelt :-).

Dat de rest van de reis een beetje in nevelen was gehuld, mocht de pret niet drukken. Ik realiseerde me het toen niet zo, maar thuis aangekomen begonnen haast 18 enerverende, bijzondere, liefdevolle jaren met de broers die enorm aan elkaar verknocht waren, en altijd samen op avontuur gingen.

Ik kan me het nu haast niet meer voorstellen, maar gedurende de eerste jaren was ik een vrij laconiek baasje, en maakte me niet zoveel zorgen. De wijze Dalí zou er wel voor zorgen dat Gaudí niet in zeven sloten tegelijk zou lopen, zo dacht ik toen. Maar in de loop van de jaren werd ik toch wel wat bezorgder, en toen ze in de laatste fase van hun leven intensieve zorg nodig hadden, was ik omgetoverd in een onvervalste zorgkip...

Natuurlijk, zorgeloosheid glipt langzaam door je vingers als je ouder wordt – maar als je zoveel jaren intensief met zulke fantastische en lieve Bengalen samenleeft, groeit er een band die ik me nooit had kunnen voorstellen. Het werd me al snel duidelijk dat ze waren uitgerust met bijzondere antennes, waarmee ze mijn stemming feilloos konden opvangen, en meer dan eens kwamen ze me troosten als ik het moeilijk had. En ze waren goede leermeesters, want gaandeweg kon ik ze steeds beter aanvoelen en begrijpen; juist door het ontbreken van gesproken taal kon ik ze op een gegeven moment lezen als m’n broekzak. Vooral toen hun gezondheid het liet afweten, had ik meestal maar een seconde nodig om te zien hoe de vlak erbij hing -hun lichaamshouding, vacht, en vooral de prachtige ogen spraken voor mij boekdelen.

Dalí en Gaudí hebben allebei de laatste jaren van hun leven enorm genoten van de dagelijkse wandelingen in onze grote tuin, die dit jaar is omgedoopt in ‘bijenoase’. Eerst met een een riempje, maar later gewoon los. Zonder een dwingend riempje hadden ze meer zeggenschap over het dagelijkse uitstapje, en leek het er soms meer op dat zij mij aan het uitlaten waren dan andersom. Zo ontwikkelden we samen een boeiend patroon van dagelijkse rituelen, en het gemis daarvan stemt me nog vaak verdrietig. Maar ook hier heelt de tijd de wonden, en langzaamaan verdwijnen de scherpe kantjes en resteert er een milde herinnering aan het onvergetelijke duo.

Ofschoon het afscheid van onze lieve, onvergetelijke kereltjes mij diep heeft geraakt, wil ik op deze dag de vriendschap van Dalí en Gaudí eren, in dankbaarheid voor alles wat ze ons al die jaren hebben gegeven, en ik zal dat blijven doen zolang ik leef.

Afbeelding
Afbeelding Dalí (2001-2017) + Gaudí (2001-2019) + Lumi (2014) + Amber (2016) + Oscar (2016)

Zotvanpoezen
Cheetah
Cheetah

Bericht door Zotvanpoezen » 04 dec 2019 09:00

Prachtig eerbetoon aan de lieve broertjes op hun verjaardag!
De foto's ontroeren mij... Wat een heerlijk duo was dat toch :verliefd:
Nu zijn ze weer samen. Happy Together, zoals het lied van de Turtles uit de jaren 60...

Gelukkig had Oscar de laatste twee jaar de taak van Dalì overgenomen. Ik denk dat Gaudì veel aan hem gehad heeft.

Hier brand alvast ook een verjaardagskaarsje!

Warme groet,
Carine
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)

Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik » 04 dec 2019 12:22

Heerlijke foto's van de broertjes.
Wat zien ze er op die foto's van 2007 en eerder toch jong uit.
Lekkere lieve snoetjes :verliefd:

Ze zullen altijd in gedachten blijven.
:pdthug:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)

Synemios
Tijger
Tijger

Bericht door Synemios » 05 dec 2019 18:55

Een dagje te laat,
Je kunt alles zo mooi beschrijven, ik moest om sommige dingen ook echt lachen en andere stukjes ontroerde me 💜
Zo heerlijk eerlijk ook.
Mooi eerbetoon aan de heren.
Luna(8) Lizzy(8) Timmy(3) Indy(3) Tommy(3)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!

Plaats reactie