jagers vangen katten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

jagers vangen katten

Bericht door snorrebaard »

Ondertekenen jullie ook deze petitie?
Dit jachtopeningsbesluit laat toe dat katten worden gevangen door de jagers, en daarna vermoord. Het zal je kat maar zijn! Of niet, dat is al erg genoeg!
Bedankt alvast!

http://www.petities24.com/neen_aan_de_b ... van_dieren
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: jagers vangen katten

Bericht door Featherr »

Bij ons op de camping worden ze gewoon doodgeschoten in de weilanden.. Zo'n petitie gaat er helaas niks aan veranderen..
(dit is al zo vaak gedaan en telkens mochten ze doorgaan.)
Daarom mochten mijn katten ook niet naar buiten.. De kat die nu over is mag nog steeds niet naar buiten.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Carrie

Re: jagers vangen katten

Bericht door Carrie »

Het afschieten (ZONDER ze eerst te vangen..) van dieren gebeurd IN OPDRACHT van de besturen van de diverse Provincies, al jarenlang. Als je Googelt op het onderwerp kan je zien dat het aantal doodgeschoten katten wel héél vaag is; chips niet gecontroleerd worden en mensen dus ook niet weten waar hun dier gebleven is.
Ze spreken over 13.500 katten maar zo goed als zeker zijn het er veel meer.

Ik heb me er ook al eens boos om gemaakt en velen met mij maar lees dit artikel van bijna 2 jaar geleden en vooral de reacties eronder... (er staat eerst error maar als je iets naar beneden scrolt staat alles er nog; het is een ouder artikel)
Om te janken, de reacties van mensen op het artikel zijn eigenlijk nog het ergst....
De petitie lag na 5 min. in de shredder.

Ook ik zou iedereen willen zeggen: let a.u.b. goed op als je op het platteland woont, en in de stad ook eigenlijk; er lopen zulke gekken rond. Jagers met vergunning schieten vooral 's ochtends vroeg bij zonsopgang. Voor mij toen ik nog in een dorp woonde reden om mijn katten 's nachts binnen te halen en ze pas om een uur of 9 in de morgen weer naar buiten te laten, dan verklein je de kans dat ze geraakt worden - zeker als ze graag de hort opgaan - aanzienlijk.
De petitie tekenen kan natuurlijk nooit kwaad, het gaat niet alleen om katten trouwens.
Maar al zouden de dieren in kooien worden gevangen en gecontroleerd op een chip zou dat toch al een hoop leed schelen en de kans groter maken dat ze gewoon terug naar huis kunnen, dat moet toch af te dwingen zijn!?! Ik griezel bij het idee dat een dier wel geraakt wordt maar het overleeft, welk dier dan ook :(
Hier het artikel:
http://www.joop.nl/leven/detail/artikel ... erfkatten/

Ook blijkt maar weer hoe belangrijk het is om je kater of poes tijdig te steriliseren zodat de zwerfkatten gewoon uit het beeld verdwijnen omdat ze niet meer geboren worden.
Maar een mooi initiatief deze petitie, zeker weten en goed dat het weer eens onder de aandacht wordt gebracht, veel mensen weten het niet eens en weten niet wat ze horen als ze horen dat er op katten gejaagd wordt net zoals op hazen, konijnen, vossen, ganzen enz.
Daar lopen de bestuursleden niet mee te koop uiteraard..
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5469
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: jagers vangen katten

Bericht door nellebel »

heb hem getekend, kan nooit kwaad, hoop dat er iets mee gedaan word. nog effe en loslopende mensen worden ook afgeknald
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: jagers vangen katten

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een keer een kat uit het asiel Amersfoort gehaald. Hij was gevonden in het bos, geschat op 5-6 maanden. Hele kop, borst en voorpoten vol hagel. Hij heeft het overleefd, had meerdere operaties nodig, verloor een oog en deel van zijn gebit. Hij is bij mij 18,5 jaar geworden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Carrie

Re: jagers vangen katten

Bericht door Carrie »

Wat vreselijk van de kat uit Amersfoort, wat heeft hij geluk gehad dat hij gevonden is, geholpen en toch nog bij een liefdevol baasje terecht is gekomen Castratenkoor, zijn start in het leven was pure horror maar wat fijn om te lezen dat hij maar liefst 18(!!) fijne jaren heeft beleefd bij jou, fantastisch!! :eclap:

Van zo'n verhaal krijg ik tranen in mijn ogen en kippenvel tegelijk; voor alle dieren die dat geluk niet hadden.. ik hoop dat dit soort praktijken toch gaat veranderen.
Een petitie aanbieden: prima, altijd beter dan niets doen; tekenen dus!
Plaats reactie