Wekelijkse blog met informatie over katten

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
lekkerinjevacht
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2015 09:32

Wekelijkse blog met informatie over katten

Bericht door lekkerinjevacht »

Altijd leuk om iets nieuws te leren over je kat toch?

Mijn wekelijkse blog met informatie over katten overgoten met een wetenschappelijk sausje, start gelijk goed met maar liefst 2 artikelen!
- Voedselverrijking: verschillende puzzelniveaus, niet elke kat puzzelt even goed
- Rauwe voeding: Behoor jij tot de predikende soort?
http://www.treatoflife.com/?p=112
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Wekelijkse blog met informatie over katten

Bericht door jennli »

Lijkt me leuk!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wekelijkse blog met informatie over katten

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!

je hebt intussen ongetwijfeld al ontdekt dat er heel heel erg veel (ervarings-)informatie in de lengte, breedte en diepte in de topics staat? en de zoekfunctie brengt je flitsendsnel naar allerlei berichten!
op het algemene gedeelte vind je overzichtelijk gerangschikt ook veel info en wat dan overblijft zijn de meningen en ervaringen over tal van onderwerpen in de topics met argumenten..

en je zult ook hebben ontdekt dat er op dit forum eigenlijk geen rauw-voer predikers schrijven, ieder zijn ding en we denken graag met iedereen mee.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wekelijkse blog met informatie over katten

Bericht door Dinky »

Rauw voer predikers zitten vooral op barfplaats :lol:

Heb beide artikeltjes gelezen maar ben nog niet iets nieuws tegen gekomen ;-)
Wel een leuk initiatief maar het wetenschappelijke sausje bij het rauw voer artikel heb ik niet ontdekt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
lekkerinjevacht
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mar 2015 09:32

Re: Wekelijkse blog met informatie over katten

Bericht door lekkerinjevacht »

Leuk @Adriana ik houd het zeker in mijn achterhoofd voor wanneer ik ervaringsinformatie nodig heb :)
Het blog over rauw voer vond ik belangrijk om aan te stippen daar ik het belangrijk vind dat er alle kanten belicht worden. Het prediken is niet bij iedereen bekend natuurlijk. Wellicht dat ik een prediker aan het denken zet. En een ander die advies krijgt van een prediker dit beter in de juiste context kan plaatsen. Leuk al die reacties! Inmiddels staan er al weer heel wat artikeltjes bij
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wekelijkse blog met informatie over katten

Bericht door Adriana »

heb door je blog-teksten heen gelezen en naast je tirade tegen rauw voer predikers (.. is dat relevant of een individuele emotie..?) ben ik een aantal uitspraken tegengekomen waarvan mijn wenkbrauwen wat onrustig werden...

maar.... we hebben het kattenforum en als ik al zou reageren, dan toch op een tekst op de kattensite en niet in jouw blog,
want hoezo..? kattenforum heeft veel meer lezers dus veel groter bereik, om maar iets te noemen.

en een reactie op een uitspraak/advies in je blog... nou goed, eentje dan..
bij je advies om regelmatig te ontwormen staat dat je middelen moet afwisselen en niet steeds hetzelfde middel moet toepassen.
daarna volgt je aanbevolen middel en dat is gelukkig milbemax, maar hoezo dat dan steeds afwisselen..? :eshifty:

en sorry, nog eentje..
in het gedeelte over rauw vlees benoem je verder het vlees niet.
een kat is gebouwd op hoofdzakelijk muis en dat is een voedingspakketje van water, beetje vlees, vet, ballast (huid, vacht, botjes e.d.) en muizenmaaginhoud.
dat kun je toch niet vergelijken en op één lijn zetten met wat jij 'vlees' noemt?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Wekelijkse blog met informatie over katten

Bericht door Ilone »

Ik vind het er wel leuk uitzien!
Tuurlijk zullen er dingen in staan waar niet iedereen het mee eens is, maar goed, dat is hier toch ook? ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Carrie

Re: Wekelijkse blog met informatie over katten

Bericht door Carrie »

Mij viel op dat je hier vraagt om je blog te lezen en in je blog al snel weer vraagt om je website eens te bekijken..

In je blog staat niets wat je hier ook niet kunt vinden, ik zou bijna gaan denken dat je mensen naar je eigen website probeert te krijgen met een omweggetje via het blog maar: ik kan me vergissen natuurlijk.. en wat heeft je website te bieden?
Ik wilde best even kijken maar het laden van een pagina duurde eindeloos, kan aan mijn pc of het warme weer liggen maar het komt op mij een beetje vreemd over.

Maar waarom bloggen én een website? Terwijl werkelijk alles wat ik kon lezen hier ook terug te vinden is. Ik wil niet vervelend doen maar snap het gewoon niet!?!?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wekelijkse blog met informatie over katten

Bericht door Adriana »

’t is heel simpel, mw Denise Msc. heeft een kattengedragsadviesbureau en biedt onder meer cursussen aan (tegen betaling) in een trainingscentrum in Haarlem. het ‘Kennisinstituut voor dierenwelzijn en gedrag’ staat geregistreerd in Spijkenisse met als doel ‘advies, persoonlijke begeleiding, therapie op maat & educatie’.

;-) daar is verder niks mis mee, maar het is aardig om vooraf een voorstelberichtje te schrijven waarin je eea toe licht, voordat je een dergelijke post plaatst en kijk dan gelijk even naar de gedragsregels van de Kattensite in het gedeelte over reclame op de site.

gelukkig wordt iedereen hier gratis opgevangen en waar nodig van meedenkwerk voorzien (met of zonder wetenschappelijk sausje) en dat is vooral belangrijk voor het dierenwelzijn bij diegenen, die een commercieel kattengedragsadviesbureau oid niet kunnen betalen of het geld er niet voor over hebben.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Wekelijkse blog met informatie over katten

Bericht door Ilone »

Och, zover had ik me er niet in verdiept ;-) De blogs lijken mij verder niks mis mee.
Voorstellen had wellicht netjes geweest ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Carrie

Re: Wekelijkse blog met informatie over katten

Bericht door Carrie »

Dankjewel Adriana voor de uitleg; ik vermoedde al zoiets.. ;).

Zelf vind ik het fantastisch dat je hier een compleet naslagwerk hebt met ervaren mensen - inmiddels is me wel duidelijk dat best veel mensen in een opvang werken of uit (heel veel) ervaring spreken - er is hier de mogelijkheid om vragen te stellen en bij twijfel is er altijd nog de DA. Mijn DA mag je altijd bellen met vragen of twijfels.
Ook prettig dat je zelf wellicht iemand kan helpen als je denkt: dát herken ik!

Dat het niets kost is echt geweldig en zo kan je bij twijfel (en weinig te besteden) goed overwegen of je tóch maar even bij de DA langs moet gaan om erger te voorkomen als er iets aan de hand is.

Ik heb nog nooit een binnenkat gehad, en ook nog nooit slechts 1, maar door hier op het forum te lezen krijg ik toch vaak bevestiging dat ik het goed doe met mijn Sylvestertje, hij heeft inmiddels zijn draai wel gevonden maar in het begin twijfelde ik vaak of ik het wel goed deed.

Toch wil ik nog tegen 'Lekkerinjevacht' zeggen dat ik de manier waarop je jezelf (niet??) presenteert niet netjes vind, ik ben niet onder de indruk van wetenschappelijke sausjes, die koop ik alleen bij de DA en daarnaast zou ik áls ik een gedragskundige zou willen raadplegen jou even overslaan..
Sorry maar ik hou van open en eerlijk en over jouw bericht hangt een dikke laag mist.. waarom zo vaag?
Als je een fijne, goede praktijk hebt kan je daar toch trots op zijn en er mee adverteren?
Plaats reactie