insectenverdelger

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

insectenverdelger

Bericht door Pisces2202 »

goedenmiddag allemaal,

sinds jaren hebben wij schijnbaar een (grond)wespennest onder onze grasmat liggen. Vanmorgen hebben wij een verdelger laten komen, omdat het nu wel heel ernstig wordt, dat we niet meer in de tuin kunnen zitten. Onze kater Stitch is een idiopatische blaaskater. Dat wil dus zeggen dat als hij gestrest is, hij zijn blaas zo aanspant dat hij verstopt raakt. Hierom willen wij hem zo min mogelijk stress geven natuurlijk.

Door de verdelger mag Stitch niet naar buiten. We hebben 2 bakken in huis staan, maar meneer houdt het gewoon op totdat hij naar buiten kan, wat we ook willen voorkomen. Op dit moment worden ik en Stitch bijna gek. Hij omdat hij niet naar buiten mag, en ik omdat ik het idee heb dat ik tussen 2 kwaden moet gaan kiezen.

wat te doen?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: insectenverdelger

Bericht door Cari »

Hoe lang mag hij niet naar buiten en wat zijn de risico's van het verdelgingsmiddel?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: insectenverdelger

Bericht door Pisces2202 »

Die man van het bedrijf zei het liefst een dag, terwijl 's avonds en 's nachts Stitch zijn plas rondjes doet. Het poeder is gewoon gif wat de wespen meenemen naar binnen aan hun pootjes en dan dood gaan. Aangezien nu het gras deels en het pad waar de gangen zitten, zijn bepoedert, weet ik dus ook niet hoe giftig het is na een bepaalde tijd. Poeder aan de pootjes door het lopen en dan gaan wassen vind ik een enge gedachte, maar wederom een trauma van weer een verstopte kat is ook niet fijn.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7679
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: insectenverdelger

Bericht door Rik »

Misschien samen met hem mee naar buiten en in de gaten houden dat hij zich niet gaat wassen. Na zijn plasje weer samen naar binnen en zijn pootjes even wassen voordat hij dat zelf gaat doen. (of zou dat niet werken?)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: insectenverdelger

Bericht door Pisces2202 »

was het maar waar Rik, Stitch zijn rondjes zijn naar de G**le Goudvis enzo. Die blijft een uurtje of wat weg, komt binnen, eet wat, gaat weer naar buiten, en dat zo'n 3/4x per nacht.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: insectenverdelger

Bericht door Dinky »

Lastig dilemma inderdaad want je wilt ook geen vergiftigde kat met misschien blijvend nierfalen als gevolg......

Wat ik wel zit te denken is als het er morgen nog ligt kan je wellicht met een tuinslang ofzo sproeien zodat het poeder dat er nog is in de grond trekt?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: insectenverdelger

Bericht door Pisces2202 »

ja Dinky dat hadden wij ook in gedachte. Heb ook de dierenarts even gebeld, die zei vanavond binnenhouden, maar mocht het echt niet gaan dan mag hij naar buiten. Ben net even met hem naar buiten gelopen, maar meneer banjert dus gelijk door dat spul. Gelijk mee naar binnen genomen en voetzooltjes gewassen.

Nou is hij ook wel ontzettend verwend, dus dit is voor mij ook een test...Vind het echt heel erg vervelend voor hem. Hoe leg je hem uit dat hij niet stout is geweest, maar dat het nu even gevaarlijk is voor hem?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: insectenverdelger

Bericht door Cari »

En... hoe is het gegaan vannacht?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: insectenverdelger

Bericht door Pisces2202 »

Sorry kreeg geen notificaties meer. Het is goed gegaan. Stitch is binnen gebleven en had zowaar op de bak geplast. Volgende dag tuin schoon gespoten dus was volgens mij goed gegaan. Het was zeker een dilemma en zelfs de dierenarts assistente had vrijdags nog teruggebeld hoe het was gegaan.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: insectenverdelger

Bericht door Cari »

Gelukkig allemaal goed afgelopen :grin: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie