Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Shadore
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2015 10:14

Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door Shadore »

Hallo,

Onze Lulu, een Siamese poes van 9 jaar oud heeft sinds 3 dagen geleden onder andere moeite met slikken. Ze was altijd al heel licht en dun, maar ze is nu broodmager. We zijn al een keer naar de dierenarts geweest, maar hier werd het niet duidelijk van. Vanmiddag gaan we weer met haar naar de dierenarts. Ze heeft veel moeite met slikken, het ziet er raar uit. Ze maakt ook vaak een kokhalzende beweging, maar echt overgeven doet ze niet. Ze heeft al 2 dagen bijna niks gegeten en gedronken en ook onder dwang lukt het niet. We hebben 4 Siamese poezen en we hebben eigenlijk wel ervaring met poezen. Vanmorgen wilden we haar een pijnstiller geven met een spuit (in de mond) maar na een heftige strijd had ze nauwelijks iets binnen. En dat wat ze binnen had gooide ze er 5 minuten later allemaal uit. Het leek het meest op slijmerig speeksel. Het lijkt er nu op dat ze geen moeite heeft met ademen.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen...
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door Cari »

Ik vrees dat wij je hierbij niet kunnen helpen, dit is voer voor dierenartsen. Laat je ons wel weten wat de da zegt? Misschien kunnen we je daarna wel helpen met tips.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Shadore
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2015 10:14

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door Shadore »

Oke, jammer, maar toch bedankt voor de moeite!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6844
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door Dinky »

Het zou een hele hardnekkige haarbal kunnen zijn.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Shadore
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2015 10:14

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door Shadore »

Daar hadden wij ook al aangedacht, maar we zien niets. Ze wordt nu aan een infuus gelegd en eenj nachtje daar gehouden omdat ze zoveel vocht en voedingsstoffen mist. Ook worden haar ontstekingsremmers gegeven zodat de mogelijke zwelling in haar keel weg gaat. Het is nu dus afwachten.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door jennli »

Ook hier wordt geduimd! Hopelijk gaat t snel over!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door Rik »

Shadore schreef:Daar hadden wij ook al aangedacht, maar we zien niets.
Oei, ben daar heel voorzichtig mee. Ik heb het ook meegemaakt en de da kon niets vinden. Na halve week aan het infuus kreeg ik haar mee naar huis als opgegeven. Ik moest de volgende dag maar bellen voor een afspraak voor inslapen. Met haar thuisgekomen spuugt ze een enorme haarbal uit en gaat opgelucht vrolijk eten. Ik had me toen voorgenomen als het ooit nog eens voor zou komen dat ik alles uit de kast zou halen om te zien of het echt niet om een haarbal zou gaan. Foto, echo, endoscopie etc. Het heeft bij mij dus maar een haartje gescheeld omdat de da ook dacht dat het geen haarbal zou zijn.

(andere hier kennen het verhaal al maar ik heb het toch nog maar even herhaald. Zolang er dus alleen maar "gevoelt" is kan het altijd toch nog een haarbal zijn)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Shadore
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2015 10:14

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door Shadore »

Hoi Rik,

We hadden moeten vermelden dat ze ook hoge koorts heeft gehad... Vandaar dat een haarbal onlogischer is. Maar misschien is het een combinatie van beide. We zullen het zeker niet uitsluiten!
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door Nina1967 »

Keelontsteking? Zou de dierenarts toch hebben moeten zien maar goed....sterkte en hoop dat Lulu gauw weer opknapt
Wanneer wel keelontsteking is het wel besmettelijk dus even oppassen met de andere poezels
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nantastic Coontastic
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 apr 2015 19:00
Locatie: Casa di Coontastic
Contacteer:

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door Nantastic Coontastic »

Ach, wat een schrik is het dan als het ineens zo slecht gaat! En zeker als ze van zichzelf al zo slank/mager zijn dan hakt het er meteen dubbel in als ze even niet willen eten of ziek zijn. Een kennisje van me had vorige week een kat die ook niet wilde eten ineens, ook kokhalsgeluiden zonder echt te spugen en sloom. Dus ook naar de dierenarts en die dacht aan een lichte vorm van niesziekte, antibiotica meegekregen en 's avonds begon de kat al op te knappen en te eten. Was ook afgevallen maar is nu bijna weer terug op oude gewicht. Ik hoop dat het ook zoiets is in jouw geval en je snel weer een opgeknapte Lulu terug thuis hebt. Sterkte!
Nestor Wolf, True Love Eros, Inanna Aruba, Mystic Crescent, Savage Hunter, Siddhi of Love, Mr. Bojangles, Magic Thunder & Born To Love Pablo
Shadore
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2015 10:14

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door Shadore »

Hallo,

We hebben lulu vanmiddag moeten laten inslapen. Ze had een benauwdheidsaanval gehad en er waren foto's gemaakt. Op de foto's was te zien dat het kanker was. Ontstaan in het lymfenstelsel boven het hart. Deze drukte de luchtpijp en slokdarm dicht. Zoiets verspreid natuurlijk en dan is het al veel te laat. Het meest frustrerende van de foto's was niet de kanker, aangezien we er rekening mee hadden gehouden, maar een klein kogeltje van een luchtbuks in haar been. We wisten al wel dat er iets zat (kon je voelen), maar zo'n bevestiging is pijnlijk. Onbegrijpelijk. Ze is uiteindelijk spinnend ten onder gegaan.

Bedankt voor jullie steun.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door BloemTetsu »

Heel veel sterkte met dit verlies :(
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door Nina1967 »

Ahh wat erg...slaap zacht lieve Lulu... Heel veel sterkte met dit enorme verlies
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door Rik »

Heel veel sterkte. Rust zacht Lulu.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6844
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Lulu eet niet meer, drinkt niet meer, moeite slikken

Bericht door Dinky »

Met zo'n vorm van kanker lijkt mij er ook geen beginnen aan :-(
Wel fijn dat er duidelijkheid is gekomen over wat het probleem was.
Heel veel sterkte met het verlies van lulu
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie