kattenfluisteraar?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
lukka
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2015 22:08

kattenfluisteraar?

Bericht door lukka »

hallo, ik ben nieuw hier en beschouw mijzelf als kattendeskundige.

maar, ik heb 2,5 katten. dat wil zeggen ik heb twee katten die permanent bij mij wonen en een halve kat die het verkiest om bij buren te wonen. en juist over deze 'halve kat' gaat mijn vraag.

de halfkat is de zus van onze gekastreerde kater. zelfde nestje. zij heeft jaren geleden ervoor gekozen bij buren te wonen, twee huizen verderop. niet leuk voor mij, maar het is zo. de buren hebben haar best wel verwaardeloosd, in ieder geval zag ze er niet uit. ze heeft ok vlooienalergie. ik ben af en toe met haar naar de DA gegaan.
inmiddels zijn de buren overleden en trekt ze weer meer naar ons toe, wat we leuk vinden. maar, ze is bijzonder asociaal voor onze katten! hard grommen en blazen.

bij de buren waren ook andere katten, dus dat was niet de redenen dat ze daar ging wonen.

nu was ik vandaag bij de dierenarts voor de vlooienallergie, ze heeft een spuitje gehad om de jeuk te verhelpen en binnen enkele uren verandert zij tot een afschuwelijke bitch richting de andere katten. dat is natuurlijk niet de bedoeling. maar ik weet geen raad.

heeft iemand ervaring met een kattenfluisteraar en of die ons zou kunnen helpen of weet iemand ander advies?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kattenfluisteraar?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!

je hebt twee katten waaronder een kater of twee katers?
en komt daar een poes bij..? die hebben een wat ander temperament en kunnen zich soms moeilijk settelen in een huis met andere katzels.
heb je een feliway verdamper in de meest gebruikte ruimtes?

we willen best meedenken maar dan graag meer info, bijv wat is er toegediend tegen de jeuk?
begin niet aan clomicalm om haar tot bedaren te brengen.. er zijn andere middelen en kijk eens bij telizen, zylkene of destress naar onze ervaringen (zoekfunctie rechtsboven)
en zoek ook eens op introductie en hordeur.. soms vergt het tijd, geduld en bepaalde inspanningen om katzels aan elkaar te laten wennen..

is ze nu vlo vrij en ook ontwormd? en is ze verder gezond en zonder pijn? gebit ook in orde?

kijk even via de zoekfunctie naar kattenfluisteraar..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie