Poes wilt steeds onder mij liggen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MrCat
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2014 22:18
Locatie: Roermond

Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door MrCat »

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en heb flink gezocht maar heb niet echt een vergelijkbaar onderwerp gevonden.
Dus maak ik maar een nieuw onderwerp aan
Ik heb een vraagje over het gedrag dat mijn poes Didi vertoont.
Ze wilt altijd onder mij gaan liggen. (niet onder de bank of stoel maar echt onder mij, of zo dicht mogelijk naast mij, of achter mij)
Als ik gehurkt sta wil ze altijd onder mij gaan liggen tussen mijn voeten in.
Ze gaat dan flink kopjes geven tegen mijn been en voet aan en ook dabberen met der pootjes.
En flink spinnen natuurlijk en dan kijkt ze mij met van die schattige dichtgeknepen oogje aan.
Dit doet ze ook als ik op de wc zit (Ja ik moet mijn 2 katten wel toelaten op de wc want anders hou ik geen deur over).
Ook als ik op de bank zit perst ze zich tussen de rugleuning en mij in en gaat ze net zo lang en wild in de weer met mijn trui tot ze eronder ligt en lekker tegen mij aan kan kruipen.
Ook als ik op mijn knieën ga zitten en ik buig mij voorover en een soort holletje van mezelf maak moet ze er perse onder liggen. (Al heeft ze hier genoeg holletjes in huis waar ze in kan gaan liggen maar toch kiest ze steeds voor mij)
Nu vraag ik mij dus af.... Waarom doet ze dit?
Is ze gewoon zo dol op mij of ruik ik niet sterk genoeg naar haar?
Of voelt ze zich gewoon veilig onder mij?

Want onder de deken kruipen met slapen doet ze niet, alleen onder mij of onder mijn trui die ik aan heb. Een trui die ik niet aan heb is voor haar niet interessant dus het lijkt toch echt om mij te gaan.
Haar broertje Bandit doet dit niet. (Die gaat liever als een baby in mijn armen liggen Ghihihi)
Het is wel hartstikke schattig hoe ze dat doet maar vraag me toch af waarom ze het precies doet.
Ze heeft nog wel meer gekke trekjes mja dat is weer een ander onderwerp :)

Nou, ik hoop dat iemand meer weet over dit gedrag.

Groetjes Erwin
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door castratenkoor »

Wij kunnen net zo min als jij in het kopje van de kat kijken. En zelf spreekt ze geen mensentaal, dus het blijft gissen.

Maar een probleem lijkt het me niet, toch?!?

Iedere kat heeft zo de eigen eigenaardigheden, de één ligt graag op schoot, de ander in je nek en weer een ander ligt graag onder je.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door Jantina »

Denk dat ze je gewoon zo lief vindt dat ze zo dicht mogelijk bij je wil zijn. Een beetje geborgen o.i.d.
Zoals Dinie zegt, iedere kat heeft wel iets wat hij of zij doet. Lief toch? ;-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door Ms Maaike »

Mijn poes wil dat ook graag. Ze is te vroeg bij de moeder weggehaald en behoorlijk onzeker (gelukkig verandert dat nu). Bij mij voelt ze zich veilig. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
MrCat
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2014 22:18
Locatie: Roermond

Re: Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door MrCat »

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat het dan een combinatie van mij lief vinden en zich veilig voelen is.
Ze waren in elk geval niet te jong bij de moeder weggehaald want ze waren al bijna 5 maanden toen ik ze ging ophalen. Al zou ik er eigenlijk maar 1 halen... en kwam thuis met 2 katten. :p
Ik zou voor Bandit gaan want toen ik op bezoek was bij de vorige eigenaar om kennis te maken met Bandit bleek hij echt een knuffelkatje te zijn. Maar niemand wou Didi hebben dus ik dacht.. laat ik haar dan ook maar meenemen zodat Bandit nog een vertrouwt maatje heeft om mee te spelen. (En ook om Didi uit die vreselijke omgeving te halen want de vorige eigenaar had zwaar ADHD en kreeg wel 20 mensen per dag over de vloer en was daar heel druk en luidruchtig)
En kijk nu... Didi is een hele lieve knuffeldame geworden :D
Ik heb ze nu 3 jaar en Didi was altijd heel afstandelijk en nu kan ze mij niet meer met rust laten <3
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door nellebel »

ze is je gewoon erg dankbaar dat je haar hebt meegenomen hihi. wat een lekker knuffelding is dat zeg
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door achtpuntzes »

af en toe zijn het toch vreemde beesten...

zo kruipt de kat van mijn ouders altijd in de mouw van mijn sweater terwijl mijn arm er nog gewoon in zit. dat een en ander enorm strak komt te zitten maakt mevrouw helemaal niets uit.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
MrCat
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2014 22:18
Locatie: Roermond

Re: Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door MrCat »

Ja ze is echt een lekker knuffelding. ze weet precies wat voor houding ze moet aannemen om mijn hart te laten smelten :p En dan nog heel schattige geluidjes maken Ghihihi Dan kan je gewoon niets anders dan haar knuffelen. als ik met de laptop bezig ben en geen tijd aan haar besteed dan krijg ik gewoon een kopstoot recht op mijn neus :p Ze geeft zelfs zo graag kopjes dat ze gewoon gaat steigeren als een paard om er bij te komen. Ze vind het ook heerlijk om der neus in mijn oksel te boren en dan wordt ze helemaal hyper en gaat ze rollen en der hele lijf tegen me aan wrijven. Alsof ze gek wordt van de feromonen in mannenzweet :p Of ze vind mijn deo lekker ruiken ;) Het is in elk geval een poes met heel veel karakter! en der broertje is ook een geval apart.
Renatevanderveer

Re: Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door Renatevanderveer »

Onze poes is met dezelfde leeftijd bij haar mama weggegaan en kwam bij ons als een heel onzeker poesje.
Onze poes, Bounty, heeft de neiging om je, als ze je lief vind, hele harde bonkkoppen te geven.
Dat zijn geen kopjes meer, met hele kopstoten. Het liefst mét pompende voetjes.
Ze doet er alles aan om ons te 'bestempelen' met haar liefde.

Ik vind het niet erg, al schrik ik soms van haar nageltjes.
Gebruikersavatar
MrCat
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2014 22:18
Locatie: Roermond

Re: Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door MrCat »

Hahahaha Ja dat doet Didi dus ook. Af en toe zijn het geen kopjes meer maar echt kopstoten. En ik heb mijn neus vroeger gebroken gehad en dat is nog wel eens gevoelig. Mja ik denk maar zo.. Didi doet het uit liefde. En dabberen met der pootjes is ze een pro in! En Bandit.... tja... het is een echte schat.... maar zown kneus he! Dabberen? hij probeert het voorzichtig te doen.... en toch steeds weer die nagels in mijn buik. Het is zelfs zo erg met Bandit's lompe manier van dabberen dat die het alleen nog mag als ik en hele dikke trui aan heb en de nagels er niet doorheen gaan. anders is het echt een marteling hahaha
Renatevanderveer

Re: Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door Renatevanderveer »

Tja, Snickers is af en toe een echte gemenerik. Dat is nog lief, soms is ie echt om áchter het behang te plakken..
Wij hebben boven ons bed een plankje, met daarop de wekker en mijn telefoon ligt daar.
Die liggen er zelden veilig (heb nachten dat de wekker naast mijn kussen ligt),
omdat Meneer het 'leuk' vind om die eraf te meppen.
Hartstikke leuk en normaliter vind ik dat geen probleem, maar de wekker beland vaak, heel vaak op mijn hoofd.
En als je nagaat dat dat een stuk is van zo'n 30 centimeter, komt die hard aan..
Meneer heeft nu ontdekt dat die wekker er niet meer op staat.
Wat doet ie? Dan laat ie zichzelf maar bovenop mijn rug (ik ben een buikslaper) vallen.
Je wilt niet weten hoe mijn rug er aan toe is..

Vanmorgen belandde vierenhalve kilo met volle vaart op mijn schouder..
Auw..

Verder issie een scheetje, hoor! :lol:
Gebruikersavatar
MrCat
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2014 22:18
Locatie: Roermond

Re: Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door MrCat »

Hahahahaha leuk!!! Ja Bandit hier is ook lief, lomp, en vervelend. Ik hou van hem en af en toe kan ik hem ook wel achter het behang plakken! Nja... ik moet binnenkort inderdaad nieuw behang halen want hij is bang voor zijn zusje die heel bazig en jaloers is.... Als Bandit aan de 3 krabpalen komt krijgt die klappen van zijn zusje dus gebruikt die mijn behang maar "Zucht" ! Didi is klein, super schattig en super lief en een krengetje... En Bandit is groot, super lief en super lomp en echt een watje.
Als ik wil gaan slapen en Didi komt op bed merk je het bijna niet dat ze er is tot ze kopjes gaat geven waarbij ze zich gewoon in mijn gezicht gooit... En als Bandit op bed springt dan is dat met zijn volle gewicht en dan land die vaker op een plek waar dat niet zo fijn is voor een man :p Zowiezo.. als Didi van een kast springt hoor je dat bijna niet en als Bandit van een kast springt dan is had gewoon keihard "Bam!!!!" want hij springt niet... hij laat zich gewoon vallen! Het is een wonder dat die nog niets gebroken heeft. Ik heb me er zelfs zorgen over gemaakt en met hem naar de dierenarts gegaan want was bang dat die misschien iets had aangezien de vorige eigenaar nogal hardhandig met katten was. Dus dacht: misschien heeft bandit wel iets waardoor die niet kan springen ofzo. Want Didi sprong vanaf dag 1 al op kasten, en Bandit heeft daar een half jaar over gedaan voor die dat kon. Mja conclusie van de dierenarts: Bandit is gezond en waarschijnlijk is hij gewoon een simpele kat die niet zo snel leert en maar de makkelijke weg kiest.
Renatevanderveer

Re: Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door Renatevanderveer »

Misschien moeten Bandit en Snickers eens met elkaar een glaasje riooljevener gaan drinken?
Zo te horen zouden beide heren het prima met elkaar kunnen vinden.
En inderdaad, Bounty hoor je niet, maar Snickers stampt! :lol:
Gebruikersavatar
MrCat
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2014 22:18
Locatie: Roermond

Re: Poes wilt steeds onder mij liggen

Bericht door MrCat »

Gheheheh. Bandit houd van kraanwater. Vooral uit de kraan! Maar vind dat vies dus ga een drinkfontein kopen en hopelijk blijft die dan van de kraan af :)En ik ben aan het denken een keer een maine coon erbij te halen.. want denk je als Didi een klap van een main coon krijgt! Ghehehe hopelijk leert ze het dan af Bandit zo te behandelen :p een maine coon is mega groot! vooral tegenover Didi.
Plaats reactie