Kat heeft droge ontlasting en daardoor moeite met ontlasten

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat heeft droge ontlasting en daardoor moeite met ontlas

Bericht door Cari »

Mijn da zegt ook dat de darmen niet lui worden van lactulose, maar ik heb zelf toch twijfels. Spieren die je niet gebruikt, gaan ook achteruit en waarom zou dat bij een darm waarvan minder beweging verlangd wordt, niet hetzelfde zijn? Fling is 10 jaar en nog lang niet oud, maar ik kreeg hem toen hij ca. 9 maanden was en hij waarschijnlijk was aangereden. Zijn ontlasting ging toen ook niet goed en zijn staart moest geamputeerd, maar regelmatig heeft hij problemen gehouden met zijn ontlasting en moest het er ook een paar keer uitgemasseerd worden.
Bij Safa is het waarschijnlijk wel ouderdom, die beweegt gewon te weinig. Ze is 13 of 14.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Kat heeft droge ontlasting en daardoor moeite met ontlas

Bericht door Stikkel »

Hallo, ik zie dat dit topic alweer van even geleden is, maar wilde toch nog even reageren. Toen mijn katten helemaal op rauw stonden had ik er ook eentje die maar moeilijk kon poepen. Ook helder bloed aan het einde van het drolleke...en soms maar om de twee dagen. Ik was het op een gegeven moment zo zat om elke keer weer iets nieuws te verzinnen aan vezels en blablabla dat ik een goede brok heb bijgekocht en nu alleen 's ochtends kvv geef en 's avonds brokjes. Sindsdien dus elke dag 's ochtendsvroeg een drolleke van hem in de bak waar nooit meer bloed aan zit!
Plaats reactie