poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet meer.

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet meer.

Bericht door missymaaike »

Afgelopen donderdag werd onze tinkebel ziek ,bij tempraturen 40,5 we aijn gelijk naar de da geweest die een flinke verkoudheid / beginnende niesziekte vaststelde. Ook merkte ze op dat tinkebel nadat ze vorige jaar is aangereden wat atrosse in der heup heeft. Vanuit het hele plaatje ab en een pijnstiller voorgeschreven.

Vrijdag ochtend weer hoge koorts zelfs 40,7 2 uur na pijnstillers, weer dierenarts gebeld en die wilde dat ik na 1 uur nog is tempte en dan belde .
Een uur later had tinkebel 38,0 een prima tempratuur, s avond voor het slapen gaan werd ze weer loom en piekte de koorts weer richting de 40.
Dierenarts gebeld en die gaf aan zaterdag de pijnstiller eerder te geven.

Zaterdag ochtend eerder de pijnstiller geven en toen we haar 3 uur later tempte had ze een prima tempratuur 38,5 , helaas liep de tempratuur in de loop van de dag op naar 41,8 na contact dierenarts mochten we ons melden op het avond spreek uur.
Wederom werd er niks vreemds gevonden, ze vond tinkebel zelf er goed uitzien voor een kat met 41,8 , vanuit daar tempte ze haar en bleek bij hun de koorts 40,8 te zijn.
Aan de hand hiervan heeft ze een prik bytril gekregen en een vocht infuus in de hoop dat dit haar weer op gang zou helpen. Die avond legte we haar op de bank en hadden echt het idee dat ze die dag erna er niet meer zou zijn

Zondag moest de injectie bytril heraald worden en moest ik bellen over haar tempratuur.

Zondag ochtend 3 uur naar de pijnstiller had ze opeens ondertemp 37,00 weer de dierenarts gebeld en die zei warm houden over een uur nog is tempen. Uur later had ze 38,5
Eind van de middag werd tinkebel weer suf en sloom ook had ze de hele dag niet gegeten, weer terug naar de dierenarts, dit was dezelfde dierenarts als donderdag.
De conclusie was dat ze het eigelijk niet zo goed meer wist , ze heeft wel op katteaids getest en leukamie beide testen waren negatief. Ook hebben we over fip gesprokken maar dat beeld krijgt ze niet bij tinkebel.ook heeft ze niet het typische beeld van de niesziekte
Ze denkt eerder aan een virus die tinkebel zelf moet overwinnen, ze heeft ons geadviseert om haar in ieder geval dwangvoeding te gaan geven en belladona ( homepatisch middel om de koorts te onderdrukken) en pijnstillers.

Vanmorgen getempt 3 uur na pijnstillers en een prima temp van 38,5 tinkebel is nog heel suf slaapt de hele dag en wilt niet eten.
Als ik naar haar kijk denk ik dat ze vanavond gewoon weer koorts ontwikkelt. Helaas geven de dierenartsen aan dat wat we nu doen het enigste is wat er nog te doen valt en dat het aan tinkebel is of ze er doorheen komt.
De assistente gaf nog wel aan niet op te geven want soms zag je dat katte lang ziek waren en opeens beter
Zouden jullie is mee willen denken , mischien hebben jullie nog ideeen
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Cari »

Nee, ik heb geen idee wat ze heeft :-( , maar ik raad je wel aan om haar genoeg te dwangvoeren. Heb je A/D of Convalescence van de da meegekregen?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Ja we hebben gisteren voer mee gekregen en spuitjes . Sinds gisteren avond zit er bijna een blikje in, dus vanavond een blikje denk ik en dan nog extra vocht. Gekke is wel dat ze om eten vraagt maar als je het geeft snuff3ld ze eraan en loopt weg.
Klopt het dat ik jou als ervarings deskundige tegen kom op het gebied van fip ?
Zoja klinkt dit als fip ?
Renatevanderveer

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Renatevanderveer »

Zijn de longen van Tinkebel beluisterd?
De symptomen komen namelijk erg overeen met de symptomen die onze poes Bounty destijds had tijdens een longontsteking..
Een longontsteking is goed te behandelen, mits je er op tijd bent.
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

De dierenarts heeft al de eerste keer gelijk longengeluisterd , ze leek toen iets te horen maar door spinnen van tinkebel hoorde ze het slecht.
Elke andere keer dat wij er geweest zijn is er geluister en lijken de longen schoon , maar telkens blijft ze spinnen ;)

Maar zou de ab dan niet moeten aanslaan ?
Renatevanderveer

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Renatevanderveer »

Ja, daar heb je gelijk in. Je zou dan minstens enkele verbetering moeten merken..
Wat vreselijk zeg..
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Wat me vooral steekt is dat we geen idee hebben wat er is, en mischien zijn we haar alleen maar aan het pesten en word ze gewoon niet beter.
En dat vind ik echt heel naar.
Aan de andere kant ben ik bang dat als ik dit niet doorzet met dwangvoeren ect, ik straks ga denken wat als ik door gezet had.
Vind het gewoon zo lastig .
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door nellebel »

wat voor pijnstilling heeft ze en krijgt ze die nog? zit namelijk ook veel troep bij die haar nog zieker kunnen maken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Adriana »

is er eigenlijk bloedonderzoek gedaan?

als de da door het spinnen niet kan luisteren dan helpt het de kraan in de praktijkruimte open te zetten..
Laatst gewijzigd door Adriana op 08 dec 2014 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Ze heeft onsior gekregen.

Ze hebben gisteren haar bloed getest op katten leukemia en katten aids.
Van fip geeft ze aan dat dit niet te testen is.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door nellebel »

klopt fip is niet te testen, al kun je wel bij fip de bloedplaatjes testen. als die heel laag zijn kan dit fip bevestigen. natte fip dan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door Adriana »

klopt van fip. dus de algemene waardes zijn normaal? wat goed dat ze onsior krijgt!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Adriana schreef:is er eigenlijk bloedonderzoek gedaan?

als de da door het spinnen niet kan luisteren dan helpt het de kraan in de praktijkruimte open te zetten..
Heeft de dierenarts gedaan ;) ging ze alleen maar harder spinnenb;)
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

nellebel schreef:klopt fip is niet te testen, al kun je wel bij fip de bloedplaatjes testen. als die heel laag zijn kan dit fip bevestigen. natte fip dan.
Als ze fip zou hebben waar de dierenarts tot op heden nog niet in geloofd dan zou ze eerder in de drogen vorm geloven dan de natte vorm ...
missymaaike
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2014 12:01

Re: poes sinds donderdag ziek, dierenartsen weten het niet m

Bericht door missymaaike »

Adriana schreef:klopt van fip. dus de algemene waardes zijn normaal? wat goed dat ze onsior krijgt!!
Ja er is echt niks te vinden, beide dierenartsen vinden dit echt heel vreemd.
Het is zelfs zo dat ze een andere therometer is gaan halen omdat mevrouw met 40,8 nog recht op spinnend en kopjes gevend op de tafel zat.
Niet echt een beeld van een kat met zulke koorts
Plaats reactie