# Kitten bijt op alles, last van tandjes?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gast

# Kitten bijt op alles, last van tandjes?

Bericht door Gast »

Ik vermoed dat Tibbe(13 weken) last heeft van zijn tandjes. Dit vermoeden baseer ik op het feit dat hij de laatste paar dagen zijn tanden in de meest uiteenlopende voorwerpen zet; stoelleuningen, houten krukjes, karton, kleding en onze armen. Hij gaat er dan echt aan zitten knagen, en wij vroegen ons dus ook gisterenavond af of je hem iets moet geven om op te bijten, vergelijkbaar met bijtringen van baby's. Hij krijgt wel droogvoerbrokjes, maar dat doe ik door blikvoer heen omdat hij het anders niet lust. Verder speelt ie veel met nepmuizen.
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Nou volgens mij niet wel even in de gaten houden of die tandjes er wel echt uitvallen soms blijven ze namelijk zitten en dan moeten ze worden getrokken anders groeit de handel scheef.
Probeer eens te zoeken op tanden en dan vind je vast meer info.
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Volgens mij is 13 weken wel een beetje vroeg om tanden te wisselen, ik dacht dat dit meestal rond de 5-6 maanden gebeurde. Rond die tijd gebeurde het in ieder geval bij mijn katertjes. Maar zij hadden ook in het begin dat ze overal aan gingen knagen, aan boeken enzo, dus het lijkt me niet heel vreemd.
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Dat knagen en bijten op voorwerpen is niet zo'n vreemd gedrag hoor! Dat doen ze hier nog steeds ( met 7 maanden...)
Ik denk ook niet dat het aan het wisselen ligt, aangezien 13 weken wel heel erg vroeg is.

Groetjes, Muis
Anonymous

Bericht door Anonymous »

ook hier (9 mnd.) stopt Ayla alles wat los en vast zit in haar bek om erop te bijten ;)
Gebruikersavatar
Broekrok
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 dec 2003 11:48

Bericht door Broekrok »

Onze twee katten begonnen al voor hun 5de maand te wisselen, we hebben toen voor het eerst een tandje gevonden en een week later nog een. Leuk voor in het fotoalbum. :clap:

NB: Ze zijn er trouwens op andere gebieden ook vroeg 'bij' geloof ik. :cool:
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Hoi Barbara,

Mijn Jesse van bijna 5 maanden (aanstaande zondag) bijt ook op alles wat los en vast zit en dan vooral in mijn handen. Ik houd hem goed in de gaten, want hij moet nu zo'n beetje gaan wisselen en ik hoop natuurlijk een tandje te vinden.

Als je kleintje trouwens aan het wisselen gaat, kan het zijn dat ie minder goed gaat eten, omdat de brokjes zijn bekje zeer doen. Daar moet je even op letten.

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Op bijten heb ik onze katten nog niet echt kunnen betrappen. Een stuk touw is eigenlijk wel een goed idee want volgens mij vinden ze dat best lekker om in te bijten. Of juist weer niet omdat het pijnlijk zou kunnen zijn tijdens het wisselen...... oeffffff, moeilijk.......
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Hier bijt vooral Sam overal in, het liefst in lekker knisperend plastic. Best vervelend als je een dichte zak chips even onbeheerd op het aanrecht laat liggen en hij heeft er alvast wat gaatjes in geperforeerd :roll: Verder bijt hij in boeken, plastic mapjes (ik ga er maar vanuit dat hij er 'ik vind je lief' in katten-braille in zet) en zelfs wasknijpers zag ik net. Hij is inmiddels 1,5 en heeft allang gewisseld, maar hij vindt het nog steeds prachtig :wink:
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Hoi!

Jesse heb ik op aanraden van de dierenwinkel een buffelhuid-knaagstaafje gegeven. Die zijn normaal voor honden, maar blijken dus ook door jonge, tandjes-wisselende kittens te kunnen worden gebruikt! Want hij vindt het lekker!

Daantje, Jesse eet heel wisselend, dus heeft ie niet doorlopend last van zijn tandjes. Momenteel eet ie zijn brokjes weer normaal op. Wat ik heb gedaan toen hij slecht at, is zijn brokjes even weken in warm water. Dat vond ie erg lekker! Tipje uit huize Hemrika!

Overigens is kwijlen ook een veel gehoord symptoom van wisselen! Ook bij katten!

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Gast

Bericht door Gast »

Dat knaagstaafje is wel een idee, want ze knaagt op vanalles!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dus ze wisselen de tandjes rond de 5-6 maanden? Of is dit ook verschillend per ras?
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Dit verschilt niet per ras; kittens hebben een 'algemene' leeftijd om te wisselen, met een ruime marge hoor. Sommigen wisselen pas tegen de leeftijd van 7 maanden, en het duurt natuurlijk ook een aantal maanden voordat alles gewisseld is.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dan hebben ze nog even de tijd dus. Hebben ze hier ook pijn van? Of alleen wat moeite met eten zoals wij allemaal weleens hebben gehad met het wisselen? :smile:
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Als ze zich al niet lekker voelen, kan het zijn dat ze wat slechter eten, want soms doet het pijn. Maar als ze verder gezond zijn, zul je er zelf niets van merken; meestal slikken ze de tandjes ook in dus je vindt er maar zelden eentje.
Gesloten