Help! Stress / kale buik

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
derkir
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jul 2014 20:04

Help! Stress / kale buik

Bericht door derkir »

Hai allemaal,

Een tijdje geleden schreef ik over Simba, mijn kater van 7 jaar.
Hij is opgegroeid met mijn konijn Rabbit en deze heb ik na 8,5 jaar moeten laten inslapen ( nu 2 maand geleden).
Simba heeft hier veel last van ( gehad). Hij was steeds zoekende en lusteloos. Ik heb een tijdje feliway gebruikt en het leek goed te gaan. Helaas kreeg ik last van de feliway.
Nu heb ik ontdekt dat hij kale plekken op zijn buik heeft gekregen. Omdat hij niet naar de dierenarts kan wegens extreme angstagressie ( zelfs niet onder kalmeringsmiddelen) heb ik een telefonisch consult gehad waarbij de dierenarts foto's heeft beoordeeld van zijn buik. Conclusie: stress!
Advies; kat naar buiten wat absoluut niet mogelijk is hier - ik woon in een appartement - en anders toch een ander dier er bij.
Konijn werd me afgeraden. Zeker omdat Simba Rabbit gewend was en deze klik wel uitzonderlijk was. Zijn gedrag naar een nieuw konijn zou te ruw / onvoorspelbaar kunnen worden.
Een kitten zou wel een optie zijn, maar.........
ik woon niet groot. Daarbij twijfel ik enorm omdat ook dit niet gegarandeerd goed zal gaan en dan veroorzaakt het meer stress. Bij Rabbit kon Simba nog een rustig plekje opzoeken door op de bank te gaan liggen, maar bij een kitten zal dit toch anders zijn.
Ik weet dus eigenlijk niet goed meer wat wijsheid is.
Wat zouden jullie doen?
Of heeft iemand nog een andere tip om hem lekkerder in zijn vel te laten zitten?
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Help! Stress / kale buik

Bericht door Sifra »

Neem in ieder geval geen kitten, want een kitten alleen valt een oudere kat constant lastig. Ook geen twee kittens nemen, want dan slopen ze wel elkaar en niet hem, maar hij heeft er ook niets aan als vriendjes. Misschien kun je in het asiel een niet-dominante sociale kater vinden van ongeveer zijn leeftijd. Bij asieldieren heb je terugbrenggarantie als het niet klikt. Wel heel zorgvuldig bij elkaar introduceren om extra stress te vermijden.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie