Verzorging kat na twee nestjes snel achter elkaar

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
NIC
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2014 14:25

Verzorging kat na twee nestjes snel achter elkaar

Bericht door NIC »

Hallo,
Vraagje. Mijn vriend en ik hebben een mega lieve poes v ruim een jaar. Drie maanden geleden kregen we drie hele lieve kittens waar alles goed mee gaat. We hadden al bijna een afspraak gemaakt om onze poes te laten steriliseren maar we waren net te laat en een paar weken geleden was ze weer zwanger. Vandaag heeft ze zeven nieuwe kittens op de wereld gebracht. Onze vraag is nu waar moeten we nu op letten bij onze moederpoes want ze was de vorige keer al zo mager geworden en we zijn nu bang dat dit weer gebeurt en willen haar zo goed mogelijk begeleiden. We geven haar nu al catmilk om aan te sterken.

Hebben jullie een tip voor ons? Mijn vriendin belde ons al op omdat ze zo bezorgd was omdat ze zo jong is en haar ouders hetzelfde met een jong katje meegemaakt en die moest onder begeleiding v een dierenarts etc.
Groeten NIC
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Verzorging kat na twee nestjes snel achter elkaar

Bericht door Jantina »

Oei oei, twee nestjes al gehad en ze is 1 jaar??
Waarom in vredesnaam niet eerder laten helpen...?
Het kwaad is nu helaas al geschied, en het is nu zaak om de moederpoes te laten aansterken en daarna rapido te laten helpen. Je hebt speciaal 'krachtvoer' zoals AD van Hills, maar eigen ervaring is recovery van RC. Dat is verkrijgbaar bij de dierenarts in ieder geval.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verzorging kat na twee nestjes snel achter elkaar

Bericht door Dinky »

Ga voor 'astronautenvoer' langs de DA zoals Jantina al aangeeft.

Mag hopen dat je haar binnenhoudt tot ze gesteriliseerd is? Mocht het keizersnee worden, laat gelijk ook sterilisatie doen want dat kan in 1 operatie!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Verzorging kat na twee nestjes snel achter elkaar

Bericht door Ms Maaike »

Binnenhouden nu natuurlijk (lijkt me niet zo moeilijk te bedenken) en afspraak met de dierenarts maken. Die kan beter inzien of ze gecastreerd kan worden dan jij.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verzorging kat na twee nestjes snel achter elkaar

Bericht door Adriana »

je kunt haar ook lichtgestolde eidooier geven opgeleukt met wat mout of anti haarbalpasta en wat rauw gevogeltevlees, kip of kalkoen en dat heel even door kokend water halen en klein snijden,
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Verzorging kat na twee nestjes snel achter elkaar

Bericht door Cari »

Een stuk simpeler dan de delicatesse van Adriana: onbeperkt kittenvoer van een goed merk geven. De catmilk kan je achterwege laten, daar heeft ze niets aan.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie