Kat plast binnen nadat mijn andere kat is weggelopen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
pattysjef
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2014 09:57

Kat plast binnen nadat mijn andere kat is weggelopen

Bericht door pattysjef »

Hallo,

Ik ben nieuw hier,mijn naam is Patty en ik ben de gelukkig eigenaar van Jurre 8 jaar (die is helaas weggelopen) en van Sjef van 2 jaar.
Ik heb een dringende vraag.

Mijn gecasterede kater van 2 jaar Sjef plast op de mat bij de voordeur.
4 weken geleden is mijn andere kat Jurre helaas weggelopen en nog geen spoor van hem :-(

Mijn andere kat plast sinds hij alleen is bij de mat van de voordeur, hij is nooit gewend geweest om alleen te zijn in huis. Hij was 4 weken toen ik hem vond en heb hem ook helemaal alleen en naar mijn idee goed en sociaal opgevoed. Mijn katten zijn binnenkatten en mogen alleen aan een lijntje naar buiten maar dat wilde ze niet.

Hij plast nu bij de voordeur op de mat, niet altijd want hij doet het ook nog gewoon op zijn 2 bakken die in huis staan. Hij heeft dit ook nooit gedaan van te voren.
Sjef is heel sociaal en mist zijn vriend verschrikkelijk. Hij speellt nu zelfs met de kat die buiten op de vensterbank zit. dit doen ze via het raam.
Sjef is een hele ondernemende kat en was altijd aan het spelen en rennen.
Maar sinds dat Jurren is weg gelopen doet hij dit eigelijk niet meer.

Wat kan ik hier aan doen, want mijn huis stinkt ondertussen naar kattenpis en een hele dag schoonmaken gaat hem niet worden
Is het verstandig om een kitten aan te schaffen?
Hij mist echt een speelkameraadje denk ik.
Het is geen mediche probleem, want dat heb ik al door mijn schoonzus die bij een dierenarts werkt laten onderzoeken.

Sorry voor de vragen, maar ik ben een beetje te einde raad

Groetjes Patty
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat plast binnen nadat mijn andere kat is weggelopen

Bericht door Dinky »

Wat betreft de geur zou je hier kunnen kijken bij urine off: http://www.medpets.nl/zoeken/Urine-Off/ ... tAodI20A3g

Vind het lastig beoordelen of Jurre weer thuis komt maar wanneer je zelf verwacht van niet (aangemeld bij amivedi?gechipt?flyers verspreid?dierenartsen en asiels in de buurt ingelicht?) dan zou een leeftijdsgenootje voor Sjef wel een must zijn zo te lezen. Wel hoop ik dat wanneer Jurre thuis mocht komen hij ook weer van harte welkom is ;-)
Laatst gewijzigd door Dinky op 13 aug 2014 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kat plast binnen nadat mijn andere kat is weggelopen

Bericht door Ms Maaike »

Hoe heeft je schoonzus precies onderzocht dat het niets medisch is (zoals een blaasontsteking of blaasgruis)?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
pattysjef
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2014 09:57

Re: Kat plast binnen nadat mijn andere kat is weggelopen

Bericht door pattysjef »

Ik hoop natuurlijk weer dat Jurre terug komt en hij is dan ook weer hartstikke welkom.
Ik heb er alles aan gedaan om te laten weten dat hij is vermist.
Dierenarsten in de omgeving, amvedi, posters, dierenartsen en zelfs de omliggende gemeentes gebeld of ze hem niet hebben gevonden.
Hij is helaas niet gechipt, dacht dat dat wel was gebeurt, heb Jurre namelijk gekregen van een vriendin, maar dit bleek helaas niet zo te zijn. Dit gebrut natuurlijk gelijk als hij terug komt.

Ze heeft hem mee naar de dierenarts genomen en daar is hij goed onderzocht.
Plaats reactie