DRINGEND TIPS GEVRAAGD! POES PLAST OVERAL IN HUIS!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
BodhiEsra
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2014 20:06

DRINGEND TIPS GEVRAAGD! POES PLAST OVERAL IN HUIS!

Bericht door BodhiEsra »

Sinds januari is onze poes Bodhi bij ons, ze is nu net 1 jaar geworden en vanaf dat ze bij ons is plast ze vaak gewoon ergens in huis.
Op handdoeken, kleren, de bank, de mat en ga zo maar door.
En het is niet zo dat ze nooit op de kattenbak zit, want hier maakt ze ook wel eens gebruik van!
We hebben al zooooveel geprobeerd, andere kattenbakvulling, een andere plek voor de kattenbak, nog een kattenbak erbij, een andere kat erbij.. en ga zo maar door.

Tot nu toe hebben we nog steeds geen oplossing gevonden.
Hoorde wel ergens iets van dat steriliseren ook kan helpen.. maar is dit ook wanneer het echt om plassen gaat en niet om sproeien?
Heeft iemand hier ervaring mee of misschien tips?
Hoor het graag!
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: DRINGEND TIPS GEVRAAGD! POES PLAST OVERAL IN HUIS!

Bericht door jennli »

Sterilisatie zeker doen en laten checken op blaasproblemen. Hier een kat die op was plast en nieuwe matten ed. Oplossing lag hier met name in de was opruimen of in de wasmand doen. Daarnaast niet met chloor poetsen. Dat werkt uitnodigend voor katten om op te plassen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: DRINGEND TIPS GEVRAAGD! POES PLAST OVERAL IN HUIS!

Bericht door Dinky »

Ben je al met haar bij de DA geweest? Dan is mijn tip namelijk om daar eens met haar naartoe te gaan om medische oorzaak uit te sluiten ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: DRINGEND TIPS GEVRAAGD! POES PLAST OVERAL IN HUIS!

Bericht door Nikki2309 »

Inderdaad eerst een medische oorzaak uit sluiten als dat nog niet gebeurt is en als daar niks uit komt en ze dus gezond verklaard is verder zoeken wat kan helpen
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: DRINGEND TIPS GEVRAAGD! POES PLAST OVERAL IN HUIS!

Bericht door ayla »

Denk ook meteen aan medisch even laten controleren. Mijn Felix plast overal in huis als jij blaasproblemen zoals gruis heeft. Even uit zoeken dus. Of is dit al gebeurd?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: DRINGEND TIPS GEVRAAGD! POES PLAST OVERAL IN HUIS!

Bericht door Adriana »

wil je gaan fokken met deze poes? want waarom is ze niet op tijd gesteriliseerd?
ik weet niet of open poezen overal plassen/sproeien en wat doe je aan het krols zijn?
en je hebt een andere katzel erbij en hoe oud is die? en poes/kater?

naast natuurijk de medische check en het onderzoeken van verse urine bij je dierenarts..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: DRINGEND TIPS GEVRAAGD! POES PLAST OVERAL IN HUIS!

Bericht door castratenkoor »

Wildplassen komt veel voor bij niet gecastreerde poezen. Ik zou haar grondig laten nakijken en ik zou haar laten castreren.

Als ze gezond en gecastreerd is, is het nog sterk de vraag of het wildplassen dan ophoudt. Dat heeft vaak tijd nodig, zulke gewoontes leer je niet in 1 dag af. Dan zou ik als ik jou was wat extra kattenbakken halen, liefst ook grote hoge, b.v. cementbak en/of opbergbak van Giraffe of Blokken of hema. Deze zonder deksel met 5 cm grit plaatsen op plek waar poes geplast heeft. Katten plassen graag ruim en in de open lucht.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: DRINGEND TIPS GEVRAAGD! POES PLAST OVERAL IN HUIS!

Bericht door Cari »

Het begon toen ze geslachtsrijp werd. Had je haar toen meteen laten castreren, dan was het direkt opgelost. Nu doet ze het al 7 maanden en heb je een gewoonte gecreëerd. Alsnog laten castreren en hopen dat het nog goed komt :???: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie