Wat moet een kitten van acht weken ongeveer wegen?

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Nemo 2014
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2014 07:07

Re: Wat moet een kitten van acht weken ongeveer wegen?

Bericht door Nemo 2014 »

Het gaat heel goed met de kleine Nemo, ik houd het er maar op dat hij toen hij hier kwam zes weken oud was. Morgen is hij acht weken en hij weegt 700 gr, hij is 250 gr gegroeid de afgelopen twee weken. Hij is een kleine drukte maker die het heerlijk vind om rond te rennen en overal op en in te klimmen, wat hij onbeperkt kan doen in zijn eigen kattenkamer. Omdat ik door de warmte de deuren en ramen beneden open heb staan kan hij beneden even niet los rond lopen, en zit hij daar in een grote bench waar hij ook alle ruimte in heeft. Hij vind Balou die ook maar klein is leuk en hij geeft hem kopjes, voor de grote Mowgli heeft hij respect en hij vind haar een beetje eng als ze het op een blaffen zet. Mowgli heeft iets meer interesse en komt af en toe even kijken, maar voor de rest lijkt Nemo ver onder haar waardigheid. Zij heeft duidelijk meer tijd nodig voor het accepteren van dat poesenbeest in huis.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat moet een kitten van acht weken ongeveer wegen?

Bericht door Dinky »

Mowgli en Nemo hoeven toch niet met elkaar te spelen om elkaar te accepteren? Negeren is ook een vorm van acceptatie ;-)
Fijn dat Nemo goed aankomt en speels is :-) leuke foto's ook ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Nemo 2014
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2014 07:07

Re: Wat moet een kitten van acht weken ongeveer wegen?

Bericht door Nemo 2014 »

Bedankt voor je reactie Dinky.
Ze hoeven geen vriendjes te worden als ze maar samen door een deur kunnen. Maar het gaat veel beter dan verwacht.
Cerna

Re: Wat moet een kitten van acht weken ongeveer wegen?

Bericht door Cerna »

Schattig kitten en al lekker aangekomen (een ons per week is het streven en daar zit hij dus ruim aan). Gaat wel goed komen met dit jochie :smile:
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Wat moet een kitten van acht weken ongeveer wegen?

Bericht door Nikki2309 »

Wat een leukerd! Fijn dat hij zo goed groeit
Using Tapatalk
Nemo 2014
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jul 2014 07:07

Re: Wat moet een kitten van acht weken ongeveer wegen?

Bericht door Nemo 2014 »

Nemo is inmiddels 10 weken oud en weegt 1100 gram. Volgens de fokker is hij nu 12 weken oud maar omdat we er vrij zeker van zijn dat dit niet kan kloppen, hebben we besloten om twee weken van zijn leeftijd af te trekken.

Het gaat verder heel goed met hem, hij is een ondeugend speels kitten.

Met Balou mijn kleine hond speelt hij heel veel wat er soms erg wild aan toe gaat. Inmiddels heeft hij ook al los bij Mowgli mijn grote katten jagende hond gelopen, dit ging ook prima. Zij vond die rare spring in het veld wel leuk en ging zelfs even met hem spelen. Het is zeker een voordeel dat Nemo al aan honden gewent was en rustig reageert als de honden aan hem snuffelen. Maar natuurlijk laat ik ze de eerste tijd alleen los bij elkaar als ik erbij ben.

Ik ben blij dat ik de stap genomen heb om een kitten bij mijn katten jagende hond te nemen. Tot nu toe valt het mij allemaal 100% mee en ik ben helemaal blij met mijn pluizenbolletje.

Afbeelding
Spelen met Balou
Afbeelding
Afbeelding
Soms gaat het er wild aan toe.
Afbeelding
Spelen met zijn balletje aan een hengel, hij is dol op dit ding.
Afbeelding
Afbeelding
Mowgli, even stiekem snuffelen.
Afbeelding
Kijken naar die spring in het veld.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wat moet een kitten van acht weken ongeveer wegen?

Bericht door castratenkoor »

Teske is 11 weken en weegt 1250 gram.

Fijn dat het goed gaat met Nemo.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie