iemand tip voor mij

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
topsword
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jun 2014 14:26

iemand tip voor mij

Bericht door topsword »

eergister een kitten bekeken de man wilde er gelijk van af eigelijks nog te jong maar moeder was onder de trekker gekomen .
direct naar de dieren arts geweest hij of zij is erg uitgedroogt oren vol oormijt ze heeft nu speciale melk en baby kitten voer gekregen ook de oormijt is onder behandeling en ze drinkt gelukkig goed en begint te spelen en te spinnen .
waar ik nog wat moeite mee heb is het volgende ze poept en plast niet in de bak maar ze zoekt een donker hoekje in de kamer op nu heb ik daar een krant neergelegd daar doet ze het gelukkig wel op kan ik de bak dan in de hoek zetten met de krant er in gaat ze een andere hoek .
ook is ze vies van de ontlasting heb haar met een washandje met lauw water wat schoon gemaakt maar het zint me nog niet heb voor morgen toch weer een afspraak gemaakt bij de dierenarts maar hoopte hier toch ook wat waardevolle info op te doen .
aangezien ik nog nooit een kitten heb gehad ben ik wat onzeker wil niet dat de kleine wat overkomt.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: iemand tip voor mij

Bericht door nellebel »

Zou asiel bellen of kitten opvang.die hebben er toch meer ervaring mee. Niet vervelend bedoeld maar hier moet je als leek niet aan beginnen denk ik.teveel om aan te denken en om te doen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: iemand tip voor mij

Bericht door Dinky »

Wat ik mij afvraag is hoe jong het kitten inmiddels is?
En kan het zijn dat de kattenbak nog te hoog is om in te komen? Ik zou voor jong kitten denken aan een konijnentoilet in de hoek plaatsen: http://www.agradi.nl/kerbl-konijnentoilet-hoek.htm

Ook van belang bij jong kitten is geen klontvormend grit te gebruiken omdat ze het wel eens op willen eten (gevolg klont in maag/darmstelsel).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
topsword
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jun 2014 14:26

Re: iemand tip voor mij

Bericht door topsword »

ik heb gehoord dat ze 6 a 7 weken is maar waar ze zat een slechte start heeft gemaakt.
ik heb een kitten bak open met lage instap en gebruik zelf hout korrels dat valt uit elkaar .
ze is sinds ze hier is een stuk opgeknapt en speelt en spint heerlijk komt ook gelijk op je af huppelen.
heb zojuist nog gekeken en van uitdroging is geen spoor meer te vinden huidje vlakt direct na loslaten weer glad alleen drinkt ze de melk en heeft af en toe een brokje
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: iemand tip voor mij

Bericht door Mickey_Mouse »

Ik u haast zeggen dat ze dan jonger is...nog zeker geen 7 weken. Ik denk week of 5 dan.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: iemand tip voor mij

Bericht door Sifra »

Check maar eens op http://www.kittenleeftijd.nl/. Dan kun je mooi vergelijken.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
topsword
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jun 2014 14:26

Re: iemand tip voor mij

Bericht door topsword »

vanmorgen geen ongelukjes 2x op de bak gezeten en 2x de krant maar das oke.
leeftijd volgens de dieren arts 6 weken maar iedereen kan er iets naast ziiten .
ga vanmiddag weer ff wegen was maandag 0,45k dat is met achterstand die ze daar heeft opgelopen dus kom ik er vandaag wel achter of ik het goed gedaan heb :)
hij of zij heet bubbels en knort lekker speelt met balletjes klimt op de bank en is lekker op onder
zoek ben best tevreden zo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: iemand tip voor mij

Bericht door Adriana »

gelukkig goeie berichten over bubbels en goed teken dat ze zo actief is.
heb je nog meer dieren thuis..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
topsword
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jun 2014 14:26

Re: iemand tip voor mij

Bericht door topsword »

ik heb in maart een poes uit het asiel gehaald daarvoor had ik honden vogels en vissen (28 aquarias) beetje uit de hand gelopen hobby zeg maar ,
naar mijn scheiding vissen en vogels weg gedaan hondje moest afgemaakt worden auto imuun gemedieerde hemolytiche anoom weet niet of ik het goed gespeld heb maar was verschrikkelijk .
mn dochtertje bijna 6 jaar wilde zo graag weer een huisdier en ik ook toen besloten eerst een uit het asiel te halen en bubbels is meer met een toeval hier gekomen .
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: iemand tip voor mij

Bericht door Rik »

topsword schreef:hij of zij heet bubbels....
Heb je zelf eigenlijk al geprobeerd te bepalen wat hij/zij is?

Je kunt even Googelen op "geslachtsbepaling kitten" en kijken of je er zelf achter kunt komen.
Kun je leuk kijken of je gelijk had als hij of zij weer bij de dierenarts is en het daar met zekerheid bepaald wordt ;-)
https://www.google.com/search?q=geslach ... g%20kitten
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
topsword
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jun 2014 14:26

Re: iemand tip voor mij

Bericht door topsword »

ik heb echt geen idee dierenarts kon het ook nog niet zeggen maar ik vermoed een zij :)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: iemand tip voor mij

Bericht door Kattebeest »

Foto plaatsen van de achterkant van bubbels?
Ook graag de voorkant (kopje) ;-) .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
topsword
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jun 2014 14:26

Re: iemand tip voor mij

Bericht door topsword »

ik zal morgen proberen fotos te plaatsen .
verder hier gelukkig allemaal dik voorelkaar Bubbels is in 3 dagen 5 gram aangekomen dierenarts was ook dik tevreden.
topsword
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jun 2014 14:26

Re: iemand tip voor mij

Bericht door topsword »

ik zal morgen proberen fotos te plaatsen .
verder hier gelukkig allemaal dik voorelkaar Bubbels is in 3 dagen 5 gram aangekomen dierenarts was ook dik tevreden.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: iemand tip voor mij

Bericht door Dinky »

Vind 5 gram in 3 dagen persoonlijk niet zoveel maar heb dan ook zelf geen kittens gehad. Meende dat zo'n 100 gram per week normaal is?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie