Kat plastt sinds kort in huis!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ghost79
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 feb 2012 18:34

Kat plastt sinds kort in huis!

Bericht door Ghost79 »

Mijn kat die ik al 2 half jaar heb en gecastreerd is, plast sinds een paar weken in huis, maar alleen als ik niet thuis ben!
Hij deed altijd al zijn behoeftes buiten maar nu vind ik om de paar dagen een plas in muis huis hier en daar als ik thuis kom!
Waarom doet hij dat?
De dierenarts heeft mij een spuitje gegeven om de plas op te zuigen en rade me daarbij aan om spons in de kattenbak te doen omgeven door chloor en hem niet buiten te laten tot ik zijn urine in de spuitje heb.
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Kat plastt sinds kort in huis!

Bericht door flower1980 »

Wellicht heeft je kat blaasgruis of een blaasontsteking?
Of wellicht is er in je huis sinds kort iets veranderd dat stress geeft?

Succes met urine opvangen van de urine, nader onderzoek zal hopelijk uitsluitsel geven!
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat plastt sinds kort in huis!

Bericht door Adriana »

chloor???? in de kattenbak in of rond een spons?? heb je je dierenarts goed begrepen?
NIET DOEN DUS, GEEN CHLOOR (of bleekwater) binnen het bereik van je katje als je nog lang van hem wilt genieten.

hierbij twee links
allereerst hoe je je kat kunt aanzetten om in een schone, lege kattenbak te plassen.
goed uitboenen met chloor en heel, heel erg goed schoonspoelen.
kat zal in de meeste gevallen worden aangetrokken door chloorlucht en in de bak plassen.

de tweede link is een lijst met giftige stoffen voor katten en kijk daar even bij chloor.
je kat mag absoluut geen chloor binnenkrijgen dus je moet die bak met schoon water heel goed uitspoelen, zodat zelfs als je kat aan de bak likt er absoluut geen chloor en ook geen verdunning naar binnen gelikt kan worden.

http://www.dierenartsveldhoven.nl/pages ... angen.html
http://www.dierendokters.com/katten/ehbo/vergiftigingen

ik begrijp dat je rusje buiten komt en ook buiten als kattenbak gebruikt.

heeft hij binnen een kattenbak of liever twee kattenbakken?

als hij binnen geen bak heeft en buiten heel erg ergens van geschrokken is, dan durft hij zijn buiten kattenbak niet meer te gebruiken en bij gebrek aan, plast hij dus binnen.
dit is een veronderstelling op basis van je summiere informatie..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat plastt sinds kort in huis!

Bericht door Kattebeest »

Vreemd dat je da geen katkor korrels heeft meegegeven om de urine op te kunnen zuigen.

Weet niet hoe je vertrouwensband met je kater is en of hij in je aanwezigheid plast. Dan zou een vlak kommetje of pollepel beter zijn om urine op te vangen. Meteen in de koelkast en zo snel mogelijk naar da brengen voor onderzoek.
Als jullie band goed is kan je ook met hem de tuin in lopen, schoon bakje bij de hand en achter hem houden zodra hij begint te sproeien.

Bij beide methodes wachten tot hij begint te plassen.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie