Kittens voor de vakantie

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Cerna

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Cerna »

drestar schreef:Nee dat zeg ik toch niet, maar je hoeft toch ook niet gelijk te gaan roepen annuleer die vakantie maar en thuis blijven.. er zijn toch veel meer mogelijkheden.
Ja, dat was ik dus en ik vind dat nog steeds. Ik vind het zelfs geen onderwerp waarover je na moet denken: vakantie of het welzijn van je kat.
Toen onze kat Noa na een operatie plotseling nierfalen kreeg was de vakantie die 6 weken later gepland stond, annuleren het eerste wat we hebben gedaan. Daarover was geen enkele discussie en geen enkele twijfel. Noa ging (en gaat nog steeds) voor een vakantie!

En dat zou ook moeten gelden voor eigenaar van poezen die ongepland zwanger worden en dan interesseert het me totaal niet waardoor de poes zwanger geworden is. Poes is zwanger en dus zorg je ervoor. Punt.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Adriana »

drestar brengt iets naar voren wat heel vaak speelt..

hoe verwoord je iets dat een vraagsteller of topic starter helemaal niet wil horen..
en al zeker niet als het probleem door soort van nalatigheid wordt veroorzaakt..
soms komt er een stortvloed van min of meer verontwaardigde berichten vanuit het forum ...

niet meer langskomen, nog wel lezen maar niet meer reageren of een boze, verdedigende reactie.. daar begint het dan mee..
zaak bij het reageren is de eerste emotie/verontwaardiging dan maar in te slikken (op handjes te gaan zitten) en proberen mee te denken over wat er nog aan te doen is of redden wat je dan nog redden kan..

een regen aan verwijten helpt doorgaans niet en er zijn maar enkelen die zich daar doorheen worstelen en in gesprek blijven..
een topic starter verwacht doorgaans wonderen en schuift de voor de hand liggende oplossingen al bij voorbaat van tafel..

het is niet makkelijk en ook ik mijd soms sommige topics..
doel van reageren is op een of andere manier een betere omgeving voor het betreffende dier bewerkstelligen en daar heb je de topic starter wel bij nodig.
dus eerst tegen schenen trappen schept dan geen band.. maar meeslijmen is ook geen optie..
soms moet er worden uitgelegd wat de oorzaak is en dat is soms of vaak pijnlijk..

en alles rond (veronderstelde..) pretnestjes is op het forum altijd gevaarlijk en roept doorgaans gelijk felle reacties op.
dat is logisch, een aantal forumleden heeft er al heel wat uren vrijwilligerswerk opzitten en de asiels zitten overvol met de producten van dit soort nonchalance en dan is 'geen geld voor castratie' een slecht maar vaak gebruikt excuus.
meestal wordt bedoeld 'we hebben er geen geld voor over want we willen bv ook nog met vakantie oid..' en de dieren zijn vaak de dupe van dit soort afwegingen.. in grotere steden is vaak wel iets met een budget-da en/of asiel of sociale dienst te regelen maar de reacties op onbedoeld zwangere poezen zijn begrijpelijk altijd fel.

de meeste topic starters zie je nooit meer na een paar berichten, veel meelezers schrijven sowieso nooit zelf maar ik hoop altijd maar dat ze wel vinden waar ze naar op zoek zijn..
ik zie veel berichten want noodgedwongen veel thuis en vind dat het de laatste jaren eigenlijk en in tegenstelling tot de opmerking van drestar, best wel goed gaat..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door G+S »

Jammer dat we hier geen "vind ik leuk" knop hebben want dan had ik het laatste bericht gevindikleukt! Klopt als een bus!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Scooby Doo »

Niekder schreef:Onze poes ik zwanger en krijgt waarschijnlijk rond de 1 juli
Alleen nu hebben we een probleem, wij gaan rond de 20 juli op vakantie ongeveer 14 dagen. (dit was helemaal niet verwacht !)
We kunnen zorgen dat er elke 2 uur of langer iemand in huis is. (familie/Buren) die graag wel willen komen
Is dit slim om te doen en waar moeten we voor zorgen. Ik las namelijk dat tussen week 2 tot 7 de kittens veel aandacht nodig heeft.
Wat moet ik doen


Bedankt !
Eh wat vervelend nou, maar tegelijkertijd ook heel begrijpelijk. vakantie moet ontspannend zijn dus de poes kan je in deze fase beter niet alleen laten.. wellicht is onderbrengen in pension of iemand vinden die er langer op kan passen dan 2 uur een idee.wij willen graag mee helpen denken hoe jullie dit het beste kunnen op lossen. je zou kunnen vragen of de buren of iemand van de familie jullie kat zolang jullie op vakantie zijn in huis willen nemen? .dit wel van te voren doen zodat de poes een beetje kan wennen aan de nieuwe situatie.je zou de reis ook kunnen annuleren als je er niet gerust op bent maar zoiets moet je zelf overwegen en kan niemand voor je beslissen. als je verdere vragen hebt dan horen wij dat graag.

(een forum is tenslotte om anderen te helpen en niet om afgezeken te worden..)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kittens voor de vakantie

Bericht door Adriana »

drestar schreef:(een forum is tenslotte om anderen te helpen en niet om afgezeken te worden..)
drestar: ga zelf eerst maar eens een tijdje actief meeschrijven en meedenken en meelezen en proberen problemen op te lossen, niet in herhaling te vallen, juiste toon en de goeie woorden te gebruiken.
soms loopt de sfeer op een topic op basis van één woordje al uit de hand en topic starters willen nog wel eens erg negatief/aanvallend reageren op ons meedenken..

in dit topic is niet afgezeken vind ik.. er staan veel bezorgde berichten in van forumleden die ervaring hebben met nestjes en de zorg die dat vergt.. en er staan tips en suggesties in van wat ze nog kunnen doen..

maarre, dat had allemaal helemaal geen zin, want topic starter is er ook weer eentje die een vraag op het forum plettert, onmiddellijk pasklaar antwoord verwacht en verder niet meer reageert..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie