Huisstofmijt allergie

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Els z
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 aug 2014 18:22

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Els z »

Dank je wel. Juist omdat ze het beide hebben vind ik het opvallend en omdat ik dit hier las, ging er een lampje aan bij me ;)

Ik geef ze ondertussen wel 'puur jeuk', maar de oorzaak moet bekend zijn natuurlijk.
Groetjes, Els Z.
Gebruikersavatar
Kimmetje010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2014 00:39
Locatie: Vlaardingen

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Kimmetje010 »

Hoi Nikki,

Ik lees hier even mee, omdat Milo natuurlijk ook last heeft van zijn huid/vacht.
Ik ben benieuwd naar de eventuele reacties op homeopatische middelen.
Rust zacht lieve Milo <3
Welkom in onze harten, kleine Snow!
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Nikki2309 »

Ik heb eerst bij beide Xie tang geprobeerd, niet heel tevreden over. Jeuk verminderde wel iets, maar niet dat ze echt geen jeuk meer hebben.

Nu ben ik gister bij Bella begonnen met puur huid. Hoop hiermee de jeuk helemaal weg te halen. Ik zal regelmatig hier laten weten hoe het gaat met de jeuk
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Kimmetje010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2014 00:39
Locatie: Vlaardingen

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Kimmetje010 »

Ik hoop dat het helpt voor Bella, Max en jouzelf natuurlijk!
Brengt toch een last met zich mee als je ziet dat de arme katten er last van hebben.
Rust zacht lieve Milo <3
Welkom in onze harten, kleine Snow!
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Nikki2309 »

Ja zeg dat. Ik ben behoorlijk vaak bij de dierenarts geweest en de katten vinden het gewoon niet fijn om te gaan. Als ik ze thuis al in de reismand probeer te zetten gaan de nagels uit.

Trouwens de reden dat ik bella wel puur huid geef en max niet, is omdat ik met Max ook nog met een drainage kuur bezig was en ik denk dat ik dan beter verschil ga zien tussen beide. Zodra ik merk dat het goed helpt bij Bella dan krijgt max het ook.

Misschien heb ik er over heen gelezen maar wat heeft milo aan zijn vacht? Ook allergie of slechte huid/vacht conditie.

Ik heb contact gehad met nml health, deze produceren veel homeopatische middelen, waaronder puur producten. Ik heb het probleem van Max en Belle voorgelegd. Onder andere onderstaande stuurde ze terug

Voor een optimale huid en vacht adviseren wij altijd een PUUR Omega-3 olie voor over het voer om de huid soepel en de vacht glazend te houden. Tevens gaat het ontstekingen van de huid tegen.

Misschien iets voor Milo? Ik gebruik dat momenteel niet, omdat ik niet teveel tegelijk wil doen
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Kimmetje010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2014 00:39
Locatie: Vlaardingen

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Kimmetje010 »

Nikki2309 schreef:Misschien heb ik er over heen gelezen maar wat heeft milo aan zijn vacht? Ook allergie of slechte huid/vacht conditie.
Heb het ook niet in dit topic over Milo gehad, zie :
Topic: Obessief wassen

Er is voor alsnog niet veel naar boven gekomen, behalve dat het misschien aangeleerd gedrag zou kunnen zijn, maar sta zeker open voor homeopatische middelen om te bekijken of dit het gedrag kan verminderen.
Rust zacht lieve Milo <3
Welkom in onze harten, kleine Snow!
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Nikki2309 »

Oh ja dat topic heb ik gelezen. Kijk eens op http://www.nmlhealth.com en stuur eventueel een mail met wat er gaande is met Milo, misschien kunnen ze je een advies geven wat zou helpen voor hem.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Kimmetje010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2014 00:39
Locatie: Vlaardingen

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Kimmetje010 »

Ga ik zeker doen, bedankt!! :D
Rust zacht lieve Milo <3
Welkom in onze harten, kleine Snow!
Gebruikersavatar
Els z
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 aug 2014 18:22

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Els z »

Bij puur jeuk kan er wel begin verergering zijn, wees daar bewust van. Ik ben daarom ook begonnen met lage dosering.
De wondjes smeer ik 2 x dgs in met calendula zalf, ik heb het idee dat het daardoor wel iets 'rustiger' is.
Groetjes, Els Z.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Nikki2309 »

Ja klopt. Had ik gelezen, ik ben ook laag begonnen.

Lukt het jouw om het met een spuitje meteen te geven? Bella vind het absoluut niet fijn.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Els z
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 aug 2014 18:22

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Els z »

Nee, hier ook niet, zijn echt 2 tangen in dat opzicht ;) Dus ik doe het toch over de brokken, weet dat het niet het beste is, maar de strijd en stress van direct in bekkie is ook niet goed lijkt me.
Groetjes, Els Z.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Nikki2309 »

Hiervoor heb ik ook contact gehad omdat die stress me steeds ook niet goed leek. Het mag over natvoer (waar ik het dan over zou doen) maar dan duurt het langer voor je effect merkt. Duurt het te lang dan toch proberen rechtstreeks met het spuitje. Maar kan dus wel over voer.

Bella rent al weg zodra ze ziet dat ik bezig ben met de spuit
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Els z
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 aug 2014 18:22

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Els z »

Hier zijn ze ook zo, ook als ik wondje in wil smeren en ik twijfel nog steeds of dat wel handig is om te doen. Dan zit er helemaal iets dat er niet hoort, zalf en dan poetspoets... Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het lijkt bij Snow minder te zijn, rustiger dus. Dus nu denk ik of ik de andere (Mercedes) ook op dat voer zal zetten. Dilemma weer.
Groetjes, Els Z.
Gebruikersavatar
Els z
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 aug 2014 18:22

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Els z »

Te vroeg blij dus, heel leek inderdaad rustiger, maar er ontwikkelden zich nieuwe plekjes en dat werd meer. Gisteren weer bij dierenarts geweest, voer is het dus niet, maar wat dan wel. Dan maar bloed prikken. Nou zeg, de (bijna geluidloze) tondeuze ging aan en ze werd helemaal hysterisch, ze vloog echt in mijn nek, pootjes om mij heen, koppie strak in mijn nek en maar vasthouden. Zoooo zielig, ik kon wel janken zeg. ik heb even tegen haar gepraat, aaien en ook Da en assistent erg lief en het bloedprikken op zich was een makkie.
Vrijdag uitslag, hoop echt dat er iets uit komt.
Groetjes, Els Z.
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Huisstofmijt allergie

Bericht door Nikki2309 »

Waarom is er bloed geprikt? Gaan ze testen voor allergieën?

Jij geeft toch puur jeuk door het voer he? Ik gaf puur huid door natvoer, maar zag niet veel resultaat. Dus toch weer met spuitje in het bekkie en meteen erna wat lekkers. Het spul verdun ik wel een beetje met water zodat het minder vies ruikt en hopelijk smaakt.
Ik heb wel het idee dat dit beter werkt.

Zielig als je diertje zo bang is. Had ik pas nog met Max die een spuit kreeg voor narcose. Arm zieltje.
Using Tapatalk
Plaats reactie