katjes

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
misjolien
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:41

katjes

Bericht door misjolien »

hey,
Ik wil super graag een katje en ik mag er 1 hebben van mijn neefje :grin:
maar mijn mama en papa willen dat katje niet in huis :cry: hebben nu dacht ik als nu eens een houten hokje maak maar mijn vraag is: mogen katjes buiten in een houten hok.
Ik laat ze als ze wat gewent zijn ook rond lopen als het winter is zet ik het hokje ik het tuinhuis
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: katjes

Bericht door Ms Maaike »

Nee, een kat mag niet buiten in een houten hok. Een kat is geen knuffel en ook geen kikker; een kat heeft goed eten, verzorging, heel veel aandacht en een warm huis nodig. Het moet af en toe naar de dierenarts voor inentingen en castratie, dus een kat kost nog behoorlijk wat geld ook. Ik hoop dat je het katje teruggeeft aan je neefje, of aan iemand die er wel goed voor kan zorgen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: katjes

Bericht door ayla »

Hoi, dat is niet zo een goed idee. Een katje heeft veel beweging nodig en hoort niet in een houten kistje. Dan wordt hij heel ongelukkig en zal geen leuk katje voor jou worden. Nee dat kan echt niet dus je zult toch moeten luisteren naar je ouders.

Een konijn kan in een hok maar is ook fijn als hij naar buiten kan.

Hoe oud ben je?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: katjes

Bericht door Dinky »

Wanneer het katje niet in huis mag kan je in mijn ogen geen katje nemen ;-) het is niet voor niets een HUISdier ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: katjes

Bericht door Anne87 »

Helaas is dat geen goed idee. Een katje moet echt in huis kunnen en is stiekem nog best wel duur (eten, dierenarts, enzo).
Wat je wel zou kunnen doen is vragen of je vrijwilligerswerk kan doen bij het asiel in je dorp/stad. Dan kun je toch bij katjes zijn en help je ook nog eens allemaal zielige katjes! Misschien vinden papa en mama dat wel een goed idee. En als je dan later je eigen huis of flatje hebt, weet je inmiddels heel erg veel van katjes, en neem je er alsnog zelf eentje. En dan zien papa en mama gelijk waarom jij katjes zo leuk vindt. ;-)
misjolien
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:41

Re: katjes

Bericht door misjolien »

Mijn neefje woont langs mij dus ik mag daar het katje gaan verzorgen dus dat is heel leuk en als mijn mama en papa nu zien dat ik er heel goed kan voor zorgen krijg ik er miss 1 die wel in huis mag want ik wil natuurlijk niet dat het katje super ongelukkig word door mijn schuld.
Ayla ik ben 15 jaar.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: katjes

Bericht door eveline1982 »

Hele goede oplossing :) heb jij je katje en je neef zorgt dat hij alles krijgt wat hij nodig heeft en een goed dak boven zijn hoofd! Nog wat jaartjes geduld en je kan op je eigen wonen, dan bepaal je zelf of de kat in huis mag wonen, want inderdaad in een kratje en buiten is niet zo goed voor een kat. Daarnaast kost een dier ook een hoop geld, voor een kitten ben je het 1ste jaar al gemiddeld 200 euro aan inentingen en castratie kwijt, komt ook nog zo een 50 euro aan ontworming en ontvlooiings middel bij en het eten a een paar honderd euro en dan heb je je katje nog geen eens 1 jaar en zijn de dierenarts bezoekjes als het katje ziek word niet eens bij opgeteld ;) .
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: katjes

Bericht door BloemTetsu »

Net verhaal gehoord van iemands buurman die een kat in een houten hok hield. Dat beestje zat dus op een gegeven moment met zijn nagels aan de achterdeur van die persoon geklemd. Hij had ook vieze oogjes enzo. Die persoon heeft nog gepraat met de buurman, maar buurman vond het wel best zo. De persoon heeft de kat in huis genomen. Buurman was boos, want zijn kat.
Beestje is gelukkig oud geworden.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
poezzels
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 apr 2014 21:58

Re: katjes

Bericht door poezzels »

Nee geen goed plan. Een kat is een huisdier en heeft aandacht nodig.
Een hok in de tuin is zoiezo al een slecht plan.
En is je neef wel berijd "jou" kat in huis te nemen?
En wie gaat al die kosten betalen voor de dierenarts en zo?
Dat zijn wel dingen waar je heel goed over na moet denken.
Eerlijk gezegt vind ik ook al woont de kat bij je neef het geen goed plan.
Je kunt beter wachten tot je klaar bent met je studie en zo en op jezelf woont.
Dan kun je de kat wel in huis nemen en alles bieden.
misjolien
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:41

Re: katjes

Bericht door misjolien »

Poezzels het katje was van mijn neefje en ik weet dat mijn neefje er heel goed zal voor zorgen want hij heeft nog katjes en ik betaal ook een beetje mee
Plaats reactie