katten muur

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
mimo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2014 09:37

katten muur

Bericht door mimo »

Aangezien we 2 katten hopen te verwelkomen (kittens). Willen we ze graag de ruimte geven om te klimmen en te bewegen. En aangezien we deze klimmuur zelf zullen gaan bouwen vroeg ik me af hoe diep en breed planken minimaal zouden moeten zijn om comfortabel op te liggen (en de tussenruimte die ze minimaal moeten hebben om comfortabel te kunnen klimmen).

Het word overigens hoogst waarschijnlijk een maine coon. Ik gok dat dat wel een belangrijk detail is vanwege gewicht en de grootte ;)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: katten muur

Bericht door Adriana »

hier hangt een IKEA vloerkleed van boven naar beneden voor de twee 'jongste' apen.
hangt een beetje af hoe coons zich gedragen want niet alle katten klimmen en springen graag.

leuk! twee kittens en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: katten muur

Bericht door Dinky »

Bloemtetsu heeft in haar fotoalbum foto's staan van haar galerij langs het plafond.
Ook G&S heeft in haar fotoalbum foto's staan van plankjes naar kast ;-)

Je zou eens kunnen kijken naar stevige boekenplanken en vraag daarbij ook naar het draaggewicht gezien het gewicht van een Maine coon. Op de planken kan je dan vloerbedekking lijmen voor meer grip ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
mimo
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2014 09:37

Re: katten muur

Bericht door mimo »

Hoe ik het moet maken is het probleem ook verder niet. Ikea spul is denk ik sowieso niet goed genoeg die planken kunnen meestal niet zoveel gewicht hebben. Maar ben meer bang dat ik te weinig ruimte tussen de planken zou hebben voor als ze groter zijn of te weinig diepte.

Ik ben nu bezig om in 3d aangezien ik 3d student ben een soort van design aant maken om te kijken hoe ik de ruimte het beste kan indelen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: katten muur

Bericht door Dinky »

Heb je hier wellicht iets aan?http://www.mainecoon.nl/nl/interactief/ ... ?tid=78419
Anders kan je de vraag over formaat daar ook stellen. Denk dat ze daar meer ervaring hebben met volwassen Maine coons ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: katten muur

Bericht door Ms Maaike »

De meeste Ikea-planken zijn volgens mij prima; afhankelijk van de plank, de muur en het type beslag dat je gebruikt kunnen ze tot 30 kilo houden. :) Deze bijvoorbeeld.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: katten muur

Bericht door BloemTetsu »

Een springende of landende kat is best wel zwaar. De planken.(voor boekenkast) van de Gamma die wij gebruiken houden het wel, maar de ijzers waarmee ze vastzitten wiebelen al. Ze zijn 15 cm diep. Minimale afstand tot plafond is 30 cm. Voor een MC is dat de smal.
We hebben er tapijt aan vastgeplakt.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: katten muur

Bericht door Jantina »

Ik heb plankjes van 60 lang en 30 breed. Die zijn ruim genoeg, maar ik heb geen maine coone.
Qua afstand tussen de plankjes mag je best ruim denken.
Let ook op de dikte van de plank. Ik heb bij de Gamma een grote plank van 12 euro in 5 stukken laten zagen. Vloerbedekking erover heen is wel aanrader voor de grip.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Plaats reactie