Mag ik jullie hulp?

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mag ik jullie hulp?

Bericht door Ilone »

Allereerst, betreft het niet poepen voor ondertussen 3 dagen, actie ondernemen!
Wat laxeermiddel geven, dit kan je halen bij de dierenarts. 3 dagen geen ontlasting is voor een mens al niet fijn, laat staan voor een klein katje.

Betreft de overige klachten, zou hij niet "gewoon" een (flink) ontstoken bekkie kunnen hebben?
Door de pijn en vieze smaak kunnen ze daar ook beroerd van zijn.

Sterkte met het beestje!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Mag ik jullie hulp?

Bericht door Mickey_Mouse »

Wat zei de dierenarts vandaag?
ChantalJ
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2014 11:30

Re: Mag ik jullie hulp?

Bericht door ChantalJ »

Ik moest nog even afwachten ivm beter gaan van Poes. Hij is vandaag wat actiever en heeft weer iets gepoept en geplast. Eten doet hij ook weer wat beter (zelfs wat hard voedsel) Omdat AB kuur/ontstekingsremmer net af is, zijn waardes en koorts ook onderdrukt. Dus als morgen nog steeds niet beter is terug komen. Wondje bij mond is weer/nog dicht. Ik blijf hem goed in de gaten houden, nu geen koorts, krijgt extra drinken en zacht voedsel.
Ben wel erg blij dat hij weer om aandacht komt vragen en weer wat meer geluid maakt en vooral weer meer beweegt (gezien de darmen). Maar als morgen drinken nog niet als vanouds gaat, maak ik zowiezo de afspraak.
ChantalJ
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2014 11:30

Re: Mag ik jullie hulp?

Bericht door ChantalJ »

@ Ilone; ja dat vermoeden had ik zelf ook al, maar uit eindelijk zijn er zoveel dingen dat je door bomen het bos niet meer ziet. Van ziek zijn, tot bijwerkingen tot allergie of gevolg van....
Ik kom nu pas achter hoe moeilijk het is om bij een dier in te schatten of achter te komen wat er aan de hand is...
Plaats reactie