advies over een rode kitten

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
kimbeckers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2014 11:01

advies over een rode kitten

Bericht door kimbeckers »

Hallo iedereen,
ik hoop dat jullie me kunnen helpen,ik krijg over 4 weken een rode kitten erbij,ik heb al een kater van 1 jaar en hij voelde zich wat alleen naar mijn idee,dus vandaar dat ik er eentje bijneem,maar nu heb ik horen zeggen dat een rode kitten geen verstandige keuze is omdat die alles kapot maken overal in bijten,in de gordijnen hangen,enz klopt dit verhaal want ik denk als je ze een goede opvoeding geeft dan is dit minder en misschien wel helemaal niet?

ik ben ook nog aan het twijfelen of ik beter een poesje of een kater kan nemen, omdat ik zelf al een zwart/witte kater heb van 1 jaar wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Kim :-P
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Cyamytha »

Nou volgens mij broodje aap.
Kittens maken nou eenmaal dingen stuk. Of ze nou paars of oranje zijn.

Als je eer rustigere poes/(geholpen) kater wilt, dan kan je misschien kijken bij een asiel of ze een wat oudere hebben zitten die nog een huisje zoekt.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Freya13 »

Laat me heel duidelijk zijn: een kat kan je niet opvoeden! Je kan een kat veel speelgoed aanbieden, en mogelijkheden waar hij mag klimmen en krabben enzo. Op die manier kan je proberen zorgen dat hij je meubels met rust laat. Maar: een kitten speelt, racet door het huis, hangt in je gordijnen, ... Dat kan je niet vermijden, maak je geen illusies. Ik weet trouwens niet of dat veel met de kleur te maken heeft. Misschien zijn rode katjes iets feller en levendiger dan andere, maar alle kittens stoeien en spelen en krabben en bijten en doen heel veel wat eigenlijk niet mag.
Katelijne
Poema
Poema
Berichten: 322
Lid geworden op: 28 jul 2011 09:27

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Katelijne »

Mijn Azraël was ros-wit, telt dat ook als rood? ;-) Hij heeft als kitten inderdaad nogal veel gesloopt, kroop wandtapijten naar omhoog :lol: , zat bovenaan de hor enz. Ik wijt het niet aan zijn kleur, maar wel aan het feit dat ik toen nog totaal geen ervaring had met katten en hem waarschijnlijk te weinig uitdagingen bood. Hij kon wel naar buiten, maar was ook een solo-kitten/kat. Voor mij waren katten toen van die rustige dieren die hele dagen naast de haard of in de zon lagen te soezen. :-P Nu is dat vaak wel zo, maar je wil mijn drie monsters hier niet zien rondvliegen 's avonds. :lol:

Dus voorzie voldoende speelgoed en als het kan, neem er nog een kitten bij. Wanneer Astérix en Obélix hier energie te veel hebben, beginnen ze gewoon elkaar gek te maken. :smile:
Astérix en Obélix (2012) en Juul (01/06/2014)
R.I.P. Azraël*: 20/07/1994 - 24/03/2013 en Osiris*: 01/08/2000 - 09/04/2018
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: advies over een rode kitten

Bericht door ayla »

Mijn rooie sloopt niets, zijn zwarte broer daarentegen sloopt voor 2 ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9359
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: advies over een rode kitten

Bericht door castratenkoor »

Kittens zijn sloopmachines, wat voor kleur dan ook. Het is zaak alle breekbare spullen (tijdelijk) veilig in kasten te zetten. In mijn optiek zou je er verstandig aan doen er twee te nemen, praktijk leert dat ze dan drukker zijn elkaar te slopen dan je huis.
Maar het hangt ook nogal af van je kat van een jaar. Wie weet is die nog fanatiek genoeg om zich fulltime bezig te houden met de kleine.
Opvoeden moet je niet willen, lach liever om de rare streken en bouw een fijne band met hem op.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kimbeckers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2014 11:01

Re: advies over een rode kitten

Bericht door kimbeckers »

Bedankt voor jullie adviezen allemaal, ik ga hier zeker allemaal over nadenken ik heb nog 4 weken voordat ik hem ga halen, dus heb nog ff ;-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Adriana »

kimbeckers schreef:hallo,ik zit met het volgende: ik heb sinds januari een kater van 8 maanden geadopteerd ( is nu ongeveer 1 jaar) en ik had het idee dat hij zich wat alleen voelde dus ik heb nog een poesje geadopteerd van nu 10 maanden,maar steeds als ze naar elkaar toe komen blaast en gromt het poesje,is dit normaal en is dit een teken dat ze aan elkaar moeten wennen,of moet ik ze toch uit elkaar halen,de poes is trouwens geholpen en de kater wordt a.s dinsdag gecastreerd,weet niet of dat iets er mee te maken heeft?
ik hoop dat iemand mij advies of tips kan geven?GR Kim
.... :icon_shifty: dit is toch ook een bericht van jou en ben ik de tel een beetje kwijt of heb ik niet alles gevolgd..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: advies over een rode kitten

Bericht door eveline1982 »

Ik dacht inderdaad ook dat er al 2 katten waren. Was het toch niet gelukt met het poesje?

Ik heb ruim 80 kittens opgevangen in alle kleuren. Rode kittens zijn echt niet wilder of sloperiger dan andere kleuren :) . Er word ook gezegd dat rooie katers gemoedelijk zijn en vaak dik.....Ik denk dat die bevindingen vooral zijn gebaseerd op de verhalen van dikkie dik hihi. Elke kitten kan slopen dat heeft niks met de kleur te maken :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5479
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: advies over een rode kitten

Bericht door nellebel »

mijn rooie gijs is geen sloper maar een grote dikke goedzak. guusje mijn tijgerpoesje is de ADHD kat hier en die raced van boven naar onder en is de knager en gordijnhanger hier. beide perfect opgevoed hahaha. kater is vaak rustiger als ene poesje en ook makkelijker bij je andere kat te zetten
genoeg mooie rooie hier op het forum
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Cerna »

Ben het maar deels met jullie eens want ik merk wel degelijk verschil. Lapjes en rode poezen (ik weet niet hoe het met katers zit) zijn feller dan andere kleuren. Of ze meer slopen hangt volgens mij inderdaad meer samen met verveling ja of nee en dat zal niet afhankelijk zijn van de kleur, maar pittig zijn ze.

Ik heb een rood-witte poes gehad die maar een tenger ding was, maar wanneer de buurkater op bezoek kwam, bracht ze hem weg terwijl de andere katten naar binnen vluchtten.
En nu heb ik twee crème donders en crème is een verdunning van rood en het verschil met de andere katten toen die nog kitten waren, is levensgroot.

Maar ik vind het wel leuk zo'n pittige kat!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Nou ik heb nu mijn 3de rode katertje, maar ik vind ze makkelijker dan bijvoorbeeld een lapjes poes die ik ooit heb gehad. Nooit problemen gehad betreffende die kleur. Wel een wit met zwarte kater met gebruiksaanwijzing gehad. was prima voor mij maar niemand mocht hem aanraken alleen ik.
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: advies over een rode kitten

Bericht door Cyamytha »

Nou mijn rooie Karel heeft zojuist weer een bloempot uit de vensterbank gegooid! Maar wat wil je! De vliegjes die buiten op t raam zitten, moeten natuurlijk van binnenuit gevangen worden. Jammer van de bloempot, maar dat hoort erbij.
Al was hij pimpelpaars geweest, dan had hij het ook gedaan ;)

Jonge katten slopen nou eenmaal dingen.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
kimbeckers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2014 11:01

Re: advies over een rode kitten

Bericht door kimbeckers »

nee inderdaad dat bericht was inderdaad ook van mij maar het ging er zo heftig aan toen ze waren steeds met elkaar aan het vechten en toen zeiden zijn vorige baasjes dat het misschien beter was om hem terug te geven want dat was voor ze allebei niet leuk,zodoende,jullie zijn goed bij de les haha ;-)
kimbeckers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2014 11:01

Re: advies over een rode kitten

Bericht door kimbeckers »

ja jullie hebben gelijk,kittens zijn nu eenmaal speels,dat hoort er nu eenmaal bij,dan moet je inderdaad een ouders kat of poes pakken,maar ik ga toch voor die kitten,komt goed ;-) maar als ik het begrijp kan ik dus beter een kater nemen dan een poes? want ze hebben tegen mij gezegd,2 katers gaan niet samen die vechten alleen maar en nu hoor ik dat een kater en een poes niet zo goed samen gaan,dus nu weet ik het ff niet,hihi lastig zeg ;-)
Plaats reactie