Ademhaling kat

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
desneeuwman80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2014 00:12

Ademhaling kat

Bericht door desneeuwman80 »

Hallo forumleden,

Ik heb even een vraagje over de ademhaling van (onze) katten.
Begin dit jaar was onze kat Snowy plotseling overleden aan een hartstilstand. Nu valt me op dat onze andere kat Puk een hele snelle ademhaling heeft en dat had Snowy ook. Onze andere katten Wolly en Pim die hebben gewoon een rustige ademhaling.
Kan het zijn dat Puk ook iets aan zijn hartje heeft?
Of is dat normaal??

Hoop dat iemand het weet.??

Bedankt vast!!
Alexander
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2014 21:22

Re: Ademhaling kat

Bericht door Alexander »

Hallo,

Ik denk dat het normaal is, onze kitten heeft ook een snelle ademhaling en die hoor je soms zelf. Ik heb het wel na geteld en het is altijd rond de 40.

Mvg
desneeuwman80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2014 00:12

Re: Ademhaling kat

Bericht door desneeuwman80 »

Alexander schreef:Hallo,

Ik denk dat het normaal is, onze kitten heeft ook een snelle ademhaling en die hoor je soms zelf. Ik heb het wel na geteld en het is altijd rond de 40.

Mvg
ja Puk heeft denk ik ook zoiets. Puk & Pim zijn allebei kittens. Maar Pim heeft het niet.
Alexander
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 mar 2014 21:22

Re: Ademhaling kat

Bericht door Alexander »

Ik zou het niet weten. Ik denk dat het gewoon bij elk dier verschilt. Misschien kunnen de anderen forumleden ons meer informatie geven.

Mvg
desneeuwman80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2014 00:12

Re: Ademhaling kat

Bericht door desneeuwman80 »

Alexander schreef:Ik zou het niet weten. Ik denk dat het gewoon bij elk dier verschilt. Misschien kunnen de anderen forumleden ons meer informatie geven.

Mvg
ja ik hoop het, ik zou het graag willen weten.
Shimbalaya

Re: Ademhaling kat

Bericht door Shimbalaya »

Als je denkt dat er iets niet in orde is met het hart van je kitten kun je het beste naar de dierenarts gaan. Dan heb je tenminste meer zekerheid, mocht de dierenarts het ook niet vertrouwen dat moet er meestal een echo worden gemaakt.
Kan me voorstellen dat je angst hebt dat er iets mis is, zeker als je al een kat verloren bent door een hartstilstand.Misschien toch maar effe naar de DA voor je eigen gemoedsrust? ;-)
Renatevanderveer

Re: Ademhaling kat

Bericht door Renatevanderveer »

Onze poes Bounty heeft dat ook gehad, maar dan in combinatie met hevige hoestbuien.
Zij bleek een longontsteking te hebben.

Wat Maria zegt, even je dierenarts bellen.
Liever een keer te vaak dan een keer te weinig.
desneeuwman80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2014 00:12

Re: Ademhaling kat

Bericht door desneeuwman80 »

Shimbalaya schreef:Als je denkt dat er iets niet in orde is met het hart van je kitten kun je het beste naar de dierenarts gaan. Dan heb je tenminste meer zekerheid, mocht de dierenarts het ook niet vertrouwen dat moet er meestal een echo worden gemaakt.
Kan me voorstellen dat je angst hebt dat er iets mis is, zeker als je al een kat verloren bent door een hartstilstand.Misschien toch maar effe naar de DA voor je eigen gemoedsrust? ;-)
ja ik zal dan maar eens contact opnemen voor de zekerheid. Maar ik dacht misschien dat andere forumleden hier bekend mee zijn of weten dat het normaal is.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Ademhaling kat

Bericht door Kattebeest »

Geen kitten hier maar eentje van 15 ;-) met een ademhaling van 20-25 per minuut. Hartje is oké.
Denk dat het bij een jonge kitten vaker is per minuut. Een hoorbare ademhaling klinkt niet zo jofel....
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Ademhaling kat

Bericht door BloemTetsu »

Elfie* had ook een snelle ademhaling en hartproblemen, bleek achteraf.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
desneeuwman80
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jan 2014 00:12

Re: Ademhaling kat

Bericht door desneeuwman80 »

Zojuist de dierenarts gesproken en ze zeiden dat dat wel vaker voorkomt bij katten en dat het niet ernstig is maar dat ze bij de inenting er voor de zekerheid nog even naar gaan luisteren.
Plaats reactie