Plassen op mijn kleding

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Chip1974
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2014 09:25

Plassen op mijn kleding

Bericht door Chip1974 »

Hallo, Ik heb heb twee poezen thuis. De oudste is geholpen, de jongste nog niet. Het zijn binnenkatten, en ze hebben twee kattenbakken in huis.
Als ik iets van kleding op de grond laat liggen of een handdoek, dan plast een van de kitten er overheen. Ze plassen bv niet op de bank of stoel, niet op de matten of ergens anders. Ik weet nog niet wie de dader is. Qua gezondheid hebben ze zover ik weet geen problemen. Ze zijn niet te dik, en vol met energie. Waarom plassen ze nu op mijn kleren? En hoe kan ik dit voorkomen?
Ben benieuwd hoe ik dit kan oplossen, en wel zo snel mogelijk.

Groetjes Marc
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Plassen op mijn kleding

Bericht door nellebel »

hou oud is de jongste?
hoe lang hebje de katten al?
deden ze dit altijd al of iets het iets van de laatste tijd?
als ze een blaasontsteking hebben merk je dat verder vaak niet. alleen het wildplassen op iets zachts.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Plassen op mijn kleding

Bericht door Cari »

Ik denk dat je de jongste zo snel mogelijk moet laten castreren, dat kan er zeker mee te maken hebben.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Plassen op mijn kleding

Bericht door eveline1982 »

Ik raad je aan om bij beide dames hun urine te laten testen, een blaasontsteking of gruis hoeft niet persee gepaard te gaan met veel klachten. Als daar niks mis mee is, raad ik je ook aan om de jongste zsm te laten castreren (is zowiezo nooit weg als de kitten ouder is als 6 maanden). Het kan een dominantie strijd zijn met jou, de spullen mogen niet naar jou ruiken en daarom doet ze er een plas op. Ook kan het stress zijn, is er de laatste tijd wat veranderd of gebeurd? Sluit eerst het medische uit en als daar niks uit komt en het blijft door gaan kijk dan naar het psychische gedeelte.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Plassen op mijn kleding

Bericht door Dinky »

Je zou kunnen kijken of het helpt om meer kattenbakken te plaatsen (stelregel is aantal katten + 1 dus dat zou bij jou 3 kattenbakken zijn ipv de 2 die je nu hebt).

Ook zou ik inderdaad proberen om de urine op te vangen en even te laten onderzoeken. Van blaasgruis of blaasontsteking zal je over het algemeen namelijk weinig merken. Maar als ze dan wel iets laten merken is dat meestal door 'wildplassen' op iets zachts zoals handdoeken of kleding ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie