odie heeft FIP

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

odie heeft FIP

Bericht door nellebel »

ben vanmorgen met odie naar de DA geweest. hij blijft inactief en zijn buik zwelt steeds verder op.
FIP. hij heeft een echo gehad en een punctie met geel dradend trekkend slijm.
ze houden hem nog daar voor bloedonderzoek. en ze willen met de echo meer vocht eruit halen.
in 3en half jaar tijd 4 katten overleden. ik trek dit niet. sjefke overleed in deze zelfde periode.
wat moet ik nou? kan het kereltje toch niet zomaar laten gaan.
Da kan niets zeggen over zijn levensverwachting. kan een paar dagen zijn of weken. hij wil prednison geven. moet ik dit leventje rekken voor mij? ik wil het beste doen voor odie, dat verdiend hij. mijn dappere ventje. ik wil niet dat hij lijd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: odie heeft FIP

Bericht door ayla »

O Wendy wat erg!! Dit is echt een schok om te lezen. Zeker na al het verdriet wat jullie al hebben gehad. dikke knuffel
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: odie heeft FIP

Bericht door castratenkoor »

Wendy wat vreselijk. Ik heb er even geen woorden voor. Jullie hebben al zoveel meegemaakt met katten. De beslissing hoever je door moet gaan kunnen alleen jullie zelf nemen. Zolang hij vrolijk is en levenslust aangeeft kun je doorgaan. Ik zou ook aan het welzijn van Guus en Gijs denken en ze niet meer bij elkaar zetten. Het is wel niet zo heel besmettelijk, maar bloed bloed contact moet vermeden worden en katten stoeien nou eenmaal wel eens.
Persoonlijk als een van mijn katten het zou hebben zou ik hem niet meer in de groep zetten.

Zo oneerlijk weer dit, zo'n jong diertje. Sterkte voor jou en je man en Odie en Guus en Gijs.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: odie heeft FIP

Bericht door nellebel »

daar ben ik ook zo bang voor dat hij guusje en gijs besmet. ,maar als ik hem apart moet opsluiten heeft hij helemaal geen leven meer. hij onderneemt niets, ligt vooral op de bank en gijs wast hem regelmatig. vanmorgen likte guusje hem nog. horrorbeeld van 3 jaar geleden komt terug, dat ik hoorde dat sjefke ziek was en flippie besmet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: odie heeft FIP

Bericht door castratenkoor »

Ik zou echt het risico niet nemen ze weer bij elkaar te zetten, maar dat is uiteraard eenieders eigen keuze. Ik kan ook begrijpen dat je het zielig voor Odie vindt hem op te sluiten. Dan voelt hij zich al ziek en dan heeft hij ook nog eens zijn vriendjes niet om zich heen. Onmogelijke keuze dit Wendy!
Vocht aftappen is maar een zeer tijdelijke oplossing, dat komt net zo hard weer terug.

Ik heb broer en zus Prins en Wendy eraan verloren. Persjes met dezelfde kleur als Odie. En de poes met jouw naam........

FIP uitbraak is vaak na stress of ingreep, castratie b.v. Maar Prins overleefde de castratie wel, die is 5,5 geworden en Wendy 9. Bij beide ging het na de uitbraak heel snel.

Lieve Wendy ga jezelf nou aub geen verwijten maken dat je een derde kat hebt genomen. Dit had iedereen kunnen overkomen. Ik heb immers zelf ook een 9-de kat in huis genomen. En zo hebben vele foummers hun groep uitgebreid.
Het is niet jouw fout en het is niet jouw schuld!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: odie heeft FIP

Bericht door Natascha001 »

Wendy, weet niet wat ik moet zeggen. Kan je alleen maar veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd en de moeilijke keuze of je ze samen laat of niet. Zou ook niet weten wat wijsheid is.

Nogmaals sterkte
Roady, Pepper, Odie en Peewee.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: odie heeft FIP

Bericht door nellebel »

ben de bakken aan het schoonmaken. manlief belde net, ook met de vraag of het besmettelijk is. afgesproken dat als de DA hem mee naar huis stuurt hij toch apart wordt gehouden.
als ik thuis ben mag hij lekker bij me op de bank, slapen doet hij dan op een aparte kamer. ik moet voorkomen dat guusje en/of gijs hem nog gaan wassen. en een eigen kattenbak. nu overheerst langs het verdriet ook de grote angst dat hij guusje en gijs al heeft besmet. ben als een gek het huis aan het ontsmetten. weet niet hoe laat de DA belt. hij moest ook zijn ander werk doen natuurlijk en het bloed moet ook onderzocht worden. met manlief afgesproken dat we straks kijken hoe het met odie is. hij mag niet onnodig lijden. maar ik wil eigenlijk ook dan mijn man afscheid kan nemen. heb gelezen dat het enorm snel kan gaan. DA schrok nu ook van zijn buik.
krijg de fokker niet te pakken, die zal ook wel schrikken.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Cerna

Re: odie heeft FIP

Bericht door Cerna »

Mijn God, ik weet niet wat ik moet zeggen!
Ziet hier te janken alsof het mijn eigen kat is. Hoe kan zoiets nou? En wat vreselijk dat dit jou treft. Na zoveel narigheid met je katten te hebben gehad verdiende je toch minstens 10 jaar van rust.

Ik kan je sterkte wensen, maar het zijn zulke loze woorden want niets kan dit verdriet verzachten. Toch sterkte en een dikke knuffel (ook voor Odie)!
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: odie heeft FIP

Bericht door BloemTetsu »

:( Wat vreselijk. De woorden schieten te kort hier...
Hele dikke knuffel en sterkte voor jezelf, je man, Odie, Guus en Gijsje.
Duimpjes draaien voor Guus en Gijsje.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: odie heeft FIP

Bericht door castratenkoor »

Je huis ontsmetten hoeft niet hoor, het is geen griepvirus wat in de lucht kan hangen. Het coronavirus is besmettelijk, dat dragen veel katten bij zich. Maar dat hoeft niet te gaan muteren tot FIP.

Jeetje Wendy dat juist jullie dit nou moet overkomen. Ik heb de angst met Luuk ook, als hij een dag wat rustig is voor zijn doen, vrees ik dat hij een enge ziekte draagt. Rik heb ik laten testen, kan uiteraard niet op FIP maar wel op de andere terminale ziektes, die werd elk jaar zwaar ziek, nu na het overlijden van Sjaak en Bram ook weer, weer gewrichtsontsteking. Dat is zijn lichamelijke uiting op stress.
Ben toch steeds weer bang dat hij FIP krijgt.

Moet je eerlijk zeggen dat ook ik net als Annet er een potje om heb zitten janken.
Voelt inderdaad als "eigen".
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: odie heeft FIP

Bericht door nellebel »

dank jullie, dat steunt me. kan ook niemand bellen nu. man moet werken, hij belt regelmatig maar kan niet naar huis. hij zit op de vrachtwagen. moeder en schoonmoeder zijn allebei aan het werk. heb me vanmorgen ziek gemeld. wist al dat met met odie naar de DA wilde gaan, maar vannacht moeten braken en knallende migraine. als ik de verhalen lees over natte fip twijfel ik steeds meer of hij nog wel thuis moet komen. hoe snel zijn buik nu dik werd, het feit dat hij straks benauwd wordt door zijn buik die op alles drukt, wil ik hem dat aan doen. hij kon gisteravond niet meer op het aanrecht springen voor het eten en we hebben hem op bed getild. ik wil niet dat hij lijd. af en toe voel ik dat ik sta te dagdromen, dat de DA belt en zegt dat hij zich heeft vergist. dacht zelfs tijdens de echo nog dat het wormen waren die ik zag bewegen. maar nee, dat waren zijn darmpjes in het vocht.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: odie heeft FIP

Bericht door Adriana »

wat afschuwelijk nieuws en verschrikkelijk dat je er even alleen voor staat.. en ook nog migraine..
wens je veel sterkte de komende uren want het zal niet gemakkelijk zijn en hoop dat je een invoelende en goed meedenkende dierenarts hebt, want wat is wijsheid..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: odie heeft FIP

Bericht door nellebel »

hij gaat ook niet al het vocht eruit halen maar met het prikken waar ik bij was kwam er maar een klein beetje. hij wil met behulp van het echo app. er meer uithalen om de diagnose zekerder te maken zover dat kan.
heb wel vertrouwen in de DA. hij vertelde pas een fip kitten gehad te hebben dat met prednison nog 1 maand heeft geleefd. ik weet dat hij de keuze bij ons laat, maar mocht odie echt lijden zal hij dat ook eerlijk zeggen.
ik maak mezelf nu knettergek hiermee, maar weet dat ik nu niets kan beslissen, daarvoor moet ik odie zien.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9343
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: odie heeft FIP

Bericht door castratenkoor »

Ik kan me heel goed voorstellen hoe de emoties en gedachten door je kop banjeren. Het is ook allemaal te snel en te plotseling en zulke beslissingen zijn zo zwaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: odie heeft FIP

Bericht door ayla »

Wat lijkt me dit lastig zeg!! Gelukkig heb je vertrouwen in deze arts. Meer dan afwachten kun je nu niet. Wanneer is je man weer thuis? Zodat jullie samen naar odie kunnen.
Verwijt jezelf niets lieve Wendy, hier kun jij niets aan doen.
Dikke knuffel voor jou, je man, Gijs en Guusje.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie