odie heeft FIP

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: odie heeft FIP

Bericht door Adriana »

al onze pootjes staan in de duimstand voor jullie en je hoeft je werkelijk helemaal niks te verwijten.
en verdomme, waar komt altijd dat onterechte schuldgevoel waar vrouwen een patent op schijnen te hebben, vandaan? het is soort van domme pech en niks anders en soms wil het een periode in je leven niet lukken. en dat overkomt meer mensen, dan heb je echt het gevoel dat ze jou moeten hebben en dat is natuurlijk niet zo.

gijsje en guus doen het goed en er is geen reden om daar benauwd voor te zijn, zoals je dierenarts ook al heeft gezegd. bovendien duimen we met zijn allen en dat helpt ongetwijfeld..
rottig van die migraines, ik weet hoeveel pijn dat doet.. hoop dat het snel rustig wordt in je bolletje.. en hoop dat deze nachtmerrie toch binnenkort overtrekt en het weer wat lichter rondom jullie wordt.
odie kwam op jullie pad en had geen beter huisje kunnen treffen tot en met zijn laatste uren.. binnen een bepaalde tijd wordt dit lieve sterretje een mooie herinnering..

knuffels voor jullie en gijs+guus en duimen jongens!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: odie heeft FIP

Bericht door castratenkoor »

En uiteraard duimen de 28 kattenpootjes hier ook heeeeeeeeeel hard mee.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: odie heeft FIP

Bericht door flower1980 »

Kate en ik duimen hard mee voor jullie.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: odie heeft FIP

Bericht door BloemTetsu »

Hier wordt hard geduimd door mensen en katten.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: odie heeft FIP

Bericht door Kattebeest »

Duimen 14x draaien voor jullie (konijnen ook aan het werk gezet).
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Renatevanderveer

Re: odie heeft FIP

Bericht door Renatevanderveer »

Ook wij duimen mee!
Gebruikersavatar
agnes63
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jan 2014 12:50

Re: odie heeft FIP

Bericht door agnes63 »

Zit met tranen in mijn ogen wij hebben namelijk ook 3 katten maincoons aan Fip verloren ook allemaal in zeer korte tijd en op jonge leeftijd bleek achteraf de fokster de schuld te zijn terwijl ze het wist door fokken
heeft zoveel pijn en verdriet gegeven en vooral woede kwamen er met toeval achter op het forum van radar daar stonden zoveel klachten
het is zeer zeker niet besmettelijk maar zit in de bloedlijn bij ons was het moeder,zoon en zus
de vierde die we gekocht hadden bij haar is nu Andy van de week 14 jaar geworden maar van een heel andere lijn gelukkig. het schijnt volgens onze DA als er iets schokkend gebeurd Fip openbaart
wens je enorm veel sterkte lieve groetjes Agnes
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: odie heeft FIP

Bericht door Catfish »

We duimen hier ook met z'n allen mee, komt vast goed met ze! Nee, blijft goed.
Ik snap je schuldgevoel, maar ik kan ook zeggen dat het geen zin heeft. Niet dat je daar wat aan hebt, maar toch maar even. Ik meen het wel!
Sterkte, ook met je migraine, lieve Wendy.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: odie heeft FIP

Bericht door nellebel »

odie heeft natuurlijk niet een heel goed begin gehad achteraf gezien.
zijn moeder is na de geboorte heel erg ziek geweest. wat heeft dat voor effect gehad op de kittens. en vanaf dat moment heeft zijn oma zich tegen de anderen gericht. dus ootje heeft daar 4 maanden gewoond met een oma die erg fel reageerde naar de anderen. dit werd uiteindelijk zo erg dat de laatste maand dat ootje alleen bij zijn moeder was, zijn oma grotendeels boven leefde.
daar denk ik steeds meer aan, hoe kon dit gebeuren. achteraf als je dan leest over fip vallen sommige kwartjes wel. ben er wel van overtuigd dat de fokster dit echt niet wist.
moet ik haar nu inlichten? want er wordt gesproken dat ze niet meer mag fokken met de poes, maar zit het in de bloedlijn of komt het omdat moeder erg ziek is geweest. en hoe zit het met oma, de moeder van ootjes moeder. ze heeft ons een kitten aangeboden uit diens nestje. ik heb meteen gedacht nee, maar ik merk dat manlief het er erg moeilijk mee heeft dat gijs nu weer steeds bij mij ligt en hij niemand heeft. guusje werd steeds aanhankelijker en kwam er vaker bijliggen, nu niet meer. ze ligt weer op de kast. gijs wil perse bij mij. hij gaat soms 2 minuten bij het baasje liggen als ik mijn benen optrek, maar dan klimt hij bovenop me en staat me met die grote trouwe ogen aan te kijken dus ja, dan ligt hij weer op mijn schoot.
vanmorgen bij natuurgeneeskundige geweest op controle voor manlief. ze heeft ook wel wat paranormale dingen. ze voelde bijv dat er iets met een van de katten was. bij vertrek fluisterde ze me in goed voor 1 van de 2 te zorgen komende tijd. goed in de gaten houden. jullie snappen mijn reactie. ze heeft naar de foto's gekeken en het gaat over guusje. komende 3 weken haar goed in de gaten houden. oh jee, gaat ze dood. geen bevredigend antwoord. rescue remedie van bach bloesem gaan gebruiken en afwachten. heb haar net geappt dat ik hier niks mee kan. ik wil meer weten, ook als dat is dat guusje ernstig ziek wordt. ik moest nogmaals een foto van guusje sturen en ze gaat ermee aan de slag. heb nog niets gehoord, was een half uur geleden. wat wel in de app stond was dat ik veel te ver doordraafde met mijn ideeen, en dat ze niet had gezegd dat guusje dood ging. ben er pas gerust op als ze iets positiefs laat horen.
we gaan in ieder geval zeker over een paar weken weer naar het medium waar we vorige keren ook zijn geweest. ik moet weten hoe het met mijn ventje gaat daarboven en of hij pijn heeft gehad.
mis mijn kereltje. ik kan nog steeds niet bevatten dat hij er niet meer is, kwartje wil niet vallen. mogelijk ook omdat zorgen om de anderen nu ook even overheersen. ik denk nog steeds dat hij op het aanrecht komt springen om te eten of het hoekje om komt rennen.
oh ja kleine odie ... had ik al gezegd dat ik zielsveel van je houd. je ziet diepgeworteld in mijn hart.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6828
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: odie heeft FIP

Bericht door Dinky »

Pfff dat is zeker niet een antwoord waar je op zit te wachten op moment. *knuffel*
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: odie heeft FIP

Bericht door Kattebeest »

Lang geaarzeld of ik op je berichtje zou reageren.

Loop zeker al een jaar mee met het forum (later pas ingeschreven) en vele berichtjes van je voorbij zien komen. Altijd betrokken, genuanceerd en met verstand van zaken.
Wat er de laatste tijd om je heen gebeurd is doet daar niets aan af. Voor mij blijf je de betrokken Wendy die verstand heeft van katten. Zowel in medisch opzicht als wat betreft het welzijn van onze lieverds.

Er is niet één manier van rouwverwerking. Dat is voor iedereen anders en dat is goed, zolang het maar werkt. Kan me heel goed voorstellen dat je je richt tot iemand met paranormale gaven, of een medium. Maar ik vertrouw vooral op jouw visie, oordeel, gevoel en intuïtie. Zeker als het om je eigen katzels gaat.

Eigenlijk probeer ik te zeggen dat wat een paranormaal begaafd persoon of medium tegen je zegt, en hoe moeilijk het ook is, volg en vertrouw je eigen gevoel, intuïtie én kennis want dat zit wel goed bij jou.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: odie heeft FIP

Bericht door nellebel »

Dank je, maar op dit moment durf ik niet op mezelf te vertrouwen. Ik vlieg van hot naar her met gevoelens en gedachten. Mijn verstand zegt iets anders als mijn gevoel en dan ineens komt die angst weer om de hoek. Ben een watje als het ook mijn katten gaat. Achteraf gezien had ik bij odie al het idee dat het fip kon zijn.kop in het zand. daarom heb ik ook geen foto van zijn dikke buik gepost.veel te bang voor jullie bevestiging hiervan. Niet dat het hem had geholpen, dit was pas enkele dagen voor zijn dood, ik had hem niet kunnen redden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9349
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: odie heeft FIP

Bericht door castratenkoor »

Lieve Wendy, het in huis nemen van een kitten met een slechte start, zoals Odie had gehad wil absoluut niet zeggen dat dat een foute keuze is. De afloop is gewoon pure domme pech, zo moet je dat zien. Een kitten met een rugzakje daar kun je een heel fijne band mee opbouwen vaak en die kan normaal gesproken gezond oud worden.

Jullie zijn na wikken en wegen voor hem gegaan, zie dat nu niet als een foute keuze, want dat had het absoluut niet hoeven te zijn.
Puur persoonlijk en puur op gevoel, zou ik geen kitten nemen van de moeder of van de oma van Odie. Die bloedlijn KAN extra gevoelig zijn voor FIP. Maar nogmaals dat is echt puut gevoelsmatig. Er HOEFT verder nooit meer zoiets te gebeuren.

Kan me je gevoelens heel goed voorstellen, je zit in een achtbaan van emoties. Het verdriet om het verlies van Odie, de zorgen om de gezondheid van Guus en Gijs, de verwarring hoe dit alles heeft kunnen gebeuren, je eigen pijn, de pijn van je man.

Vanuit hier wens ik je veel kracht toe en weet dat ik elke dag aan jullie denk.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: odie heeft FIP

Bericht door Kattebeest »

We zijn hier allemaal watjes als het om onze eigen katten gaat ;-) .
En 'kop in het zand' hoort daarbij.

De foto van zijn buikje op het forum had hem inderdaad niet kunnen redden. Bovendien liever energie gebruiken om naar hem te kijken en beoordelen dan foto's maken, dat heb je ook gedaan. En achteraf gezien was je al bang (= je zag symptomen) dat het FIP kon zijn en kreeg daarin ook nog eens, hoe verdrietig en vreselijk ook, gelijk. Waarom nog aan jezelf twijfelen?

Denk ook veel aan je. Hoop zo dat jullie hier goed uit komen, met Gijs en Guusje.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: odie heeft FIP

Bericht door eveline1982 »

Lieve Wendy

Laat je aub niet gek maken! Dit had deze vrouw nooit tegen jou mogen zeggen!! Als ze echt zo paranormaal begaafd was geweest, had ze ook geweten dat het soms wijsheid is om je mond over bepaalde zaken te houden. Jij bent al een wrak en dan ga je niet iemand nog even een zetje geven, om helemaal door te draaien! Dus probeer dit te vergeten, laat het los. Zelfs al zou het zo zijn, dan kan je er op dit moment toch niks mee. Extra op je katten letten, doe je toch wel, zelfs al zou niemand iets gezegd hebben. Ik raad je heel sterk aan om haar te zeggen dat je toch niet wilt weten, wat zij heeft gelezen op de foto van Guusje.

Ik heb gelukkig geen ervaring met fip of verstand ervan. Maar overleg dit met je dierenarts. En doe vooral wat je verstand je ingeeft. In sommige gevallen kan je beter naar je verstand luisteren dan naar je hart. Want dit wil je natuurlijk niet nog een keer mee maken.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie