Luca is ziek

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Luca is ziek

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte. Mijn duimen draaien ook. Hopelijk gaat het gauw beter!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca is ziek

Bericht door Jantina »

Het heeft helaas niet mogen baten. Vanochtend gebeld door de da dat ze hem vanochtend dood hebben gevonden...Wat heb ik het er moeilijk mee een voel me nu nog schuldiger. Ik mis hem ontzettend en alles in huis herinnert me aan hem.
En om het geheel nog erger te maken is Bella nu ook niet lekker. Eet al een paar dagen niet optimaal. Ook bij da geweest, en had daar 39.7. Daarom de ab van Luca aan haar geven. Pffft, kan ik er echt niet bij hebben nu maar ik moet sterk zijn voor Bella want zijn merkt heel goed dat er wat adam de hand is... :-(
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Re: Luca is ziek

Bericht door Simodi »

Jeetje, wat erg ..... :(

Heel erg veel sterkte gewenst!
Kan me voorstellen dat je je nu ook extra zorgen maakt ...
* Simba aka Simmie! *
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6828
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Luca is ziek

Bericht door Dinky »

Wat enorm balen dat Luca het niet heeft gered :-(
Heel veel sterkte met het verlies van Luca en beterschap voor Bella!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Luca is ziek

Bericht door Cerna »

Arme Luca, ik vind het erg triest. Heel veel sterkte!

Ik neem aan dat je Bella na overleg met de dierenarts die AB geeft?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Luca is ziek

Bericht door nellebel »

wat erg voor je, je hebt je best gedaan toch, niet schuldig voelen. hij was gewoon erg ziek.
en wat moeilijk dat je nu eigenlijk geen ruimte hebt om te rouwen omdat je nu de angst voor bella hebt, kan het me zo goed voorstellen. hoop dat zij snel opknapt zodat je die zorgen niet meer hebt. veel sterkte
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca is ziek

Bericht door Jantina »

Bella krijgt inderdaad die ab. Ze oogt totaal niet ziek in gedrag ed. Alleen dat stomme eten...als ik brokjes gooi eet ze het wel, maar uit het bakje of van en schoteltje niet. Vrijdag ga ik sowieso terug naar de da, extra scherp erop zijn.
Herkennen jullie het ook dat veel plekjes in huis jullie herinnert aan jullie (overleden) kat? Ik vind dat zo moeilijk..
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Luca is ziek

Bericht door castratenkoor »

Bella kan van slag zijn omdat ze Luca mist. Ik maak dat hier in huis (helaas) ook mee. Geef haar zoveel mogelijk liefde en aandacht en lekkere hapjes en zo. Een kat kan echt enorm rouwen. En ze kunnen echt letterlijk ziek worden van verdriet.

Sterkte met het verlies van Luca, zo sneu dat het allemaal niet heeft mogen baten.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 23 jan 2014 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Luca is ziek

Bericht door nellebel »

guusje heeft ook periodes dat ze niet uit het bakje eet. alles geprobeerd, andere bakjes, schoteltjes. uiteindelijk leg ik dan gewoon een handvol los op de grond of op de kast waar ze graag zit. of ik gooi ze door de kamer . dit is meestal een paar dagen dan eet ze weer uit hetbakje. denk dat ze mogelijk ook luca mist en ook voelt dat de sfeer nu anders is. daar is ze denk ik ook gevoelig voor. lekker aandacht geven en knuffelen, kun jij je verdriet ook wat kwijt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Luca is ziek

Bericht door Ms Maaike »

Och wat vreselijk sneu. :( Je moet je niet schuldig voelen (ook al is dat o zo menselijk nu); je hebt alles gedaan wat in je macht lag. Beterschap met Bella, knuffel maar veel met haar. Heel erg veel sterkte gewenst!
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Luca is ziek

Bericht door Anne »

Ach wat naar zeg :-( Heel veel sterkte met het verdriet en beterschap voor Bella. Ik weet niet of je Bella ook afscheid hebt laten nemen van Luca? Het kan ook zijn dat Bella Luca nog zoekt en daarom zo slecht eet? Ik baar thuis de overleden kat op, zodat iedereen kan ruiken dat hij of zij dood is.
Maar misschien heb je dat ook al gedaan. Nogmaals heel veel sterkte

rust zacht Luca
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca is ziek

Bericht door Jantina »

Morgen heb ik weer een afspraak bij de da. Ik denk dat ik toch bloed laat prikken, ik ben zo bang dat er wat is met haar. Ik zou het echt niet aan kunnen als zij ook iets zou hebben. wil gewoon echt zekerheid.
Ik heb Luca zelf niet met gezien, dus Bella ook niet. Ik kan dat emotioneel niet aan, en aangezien ik erg visueel ben ingesteld ben ik bang dat dat beeld altijd in mijn hoofd zal rond spoken. Ik wil Luca herinneren zoals hij was.
Dit alles kost me echt heel veel energie, en ik heb echt alles voor haar over maar ik ben zo klaar met de zorgen om mijn katten als jullie begrijpen wat ik bedoel...
Bella slaapt elke nacht bij me en vind dat fijn merk ik. Overdag ben ik werken en alhoewel ik er nog niet aan toe ben denk ik dat ik voor Bella op zoek moet naar een nieuw vriendje. Ik wil hem echt niet vervangen namelijk, en dat voelt wel een beetje zo als ik zo snel aan nadenk over een nieuwe kat, maar ik doe het dan voor Bella...wat denken jullie, nog wachten of op zoek gaan? Kan ik mijn hart al openstellen voor een andere kat..
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Luca is ziek

Bericht door G+S »

Allereerst sterkte met het verlies van luca! Wreed dat hij zo vroeg moest gaan, je hebt alles op alles gezet hem te helpen maar het mocht helaas niet baten!

Of je een nieuwe poes/kater neemt en wanneer is een pure gevoelskwestie. Dat is voor iedereen persoonlijk. De één kan na een week een nieuw vriendje in het hart sluiten, voor de ander duurt het misschien een jaar!
Denk er rustig over na. Probeer het verlies een plekje te geven en ben er nu even voor de gezondheid van Bella. Je voelt het vanzelf als het tijd is voor een nieuw vriendje! :)
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Luca is ziek

Bericht door nellebel »

dat is echt een gevoelskwestie. ik heb meestal binnen een paar dagen een nieuw harig vriendje. voel me dan echt schuldig ,maar weet ook dat een nieuw vriendje niet betekend dat ik de ander vervang. ik heb genoeg ruimte in mijn hart voor veel vriendjes. heb hier zelf ook mee geworsteld maar ik kan nou eenmaal niet zonder leven in huis.
mijn man daarentegen heeft er wel veel last van gehad dat ik te snel voor zijn gevoel een ander dier had. dus ga op je gevoel af.
neem aan dat je wel even wacht tot je zeker weet dat bella gezond is. of in ieder geval dat het lichamelijke deel is uitgesloten. ben eerlijk naar jezelf , ben jij er al aan toe?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Luca is ziek

Bericht door castratenkoor »

Voor Bella zou het beter zijn snel een nieuw vriendje. Maar het is ook belangrijk dat jij er zelf aan toe bent. Anders kun je niet een mooie band opbouwen met de nieuwe kat. Dan ga je teveel vergelijken en zie je vooral de min-punten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie