Luca is ziek

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Luca is ziek

Bericht door Hanna Abdullah »

Ik kan je alleen maar heel veel stertkte wensen. Ik hoop echt dat het goed komt.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca is ziek

Bericht door Jantina »

Luca is ook echt enorm mager(volgens de da). Hij heeft eigenlijk geen reserves meer, dus een operatie is heel zwaar voor hem. Maar ik wil er wel alles aan gedaan hebben. Alleen wil ik gewoon niet dat hij pijn heeft..
Ik word morgen door de da gebeld hoe het gegaan is. Hij gaf aan dat het ws wel de hele nacht zou duren met die klysma. Dan zou ik dus morgen weten of de klysma is goed gegaan en of er een operatie nodig is.
Eerst dit maar eens 'oplossen'. Daarna staan we dus nog voor de taak om hem te laten eten. Die leververvetting klinkt ook echt niet goed...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Luca is ziek

Bericht door Anne »

Ach jee, arme jij en arme arme Luca. Een poes van mijn vriendin heeft luie darmen en heeft ook "verstopt"gezeten. Onder een roesje zijn haar darmen doorgespoeld. Alles is goed gekomen,
wel moet haar poes elke dag een soort van laxeerpasta en een pilletje.
Als die klisma niet helpt kun je je da dat ook vragen, dat is toch wat anders dan een operatie.
Heel veel sterkte en beterschap voor jou en Luca
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca is ziek

Bericht door Jantina »

Dank je wel. Sowieso moet Luca laxeermiddel hebben daarna. Zijn darmen zijn ook uitgerekt, dus hij kan in een vicieuze cirkel terecht komen. Die operatie moet dan echt want hij liet zien hoeveel normaal is, en wat hij heeft, en er zat een hele lange slang in zijn buik met ontlasting.

Ik voel me zo ontzettend stom en dom dat ik het allemaal niet eerder gemerkt heb. Maar het is echt geleidelijk aan gegaan allemaal, maar dan nog voelt het alsof ik gefaald heb en dat voelt knap beroerd.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Luca is ziek

Bericht door Anne »

Reken je het jezelf niet aan, je wist het niet. Heel veel beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Luca is ziek

Bericht door Cerna »

Inderdaad, niet jezelf kwellen met "had ik maar........". Verstopping is heel lastig op te merken wanneer je meer dan 1 kat hebt. Snap niet dat de dierenarts dit bij het eerdere bezoek niet gemerkt heeft.

Ik zou er ook voor gaan. Zes jaar is nog zo jong en het kan zijn dat hij een evt. operatie niet overleefd (waar we natuurlijk niet van uit gaan), maar dan weet je in ieder geval dat je alles geprobeerd hebt terwijl, wanneer je hem nu zou laten inslapen, je achteraf juist gaat denken "had ik toch niet........?"

En leververvetting is een lastig en langdurig probleem want je zult moeten dwangvoeren en/of met eetluststimulans en dat zal langer duren dan een week. Maar hij kan hiervan genezen en dat moet jouw motivatie zijn om door te gaan!
Maar eerst die verstopping achter de rug.
Ik wens je heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca is ziek

Bericht door Jantina »

Ja dat zei ik dus ook al dat ze dat niet gemerkt hebben vrijdag. Maar blijkbaar was het toen niet zo goed te voelen. Terwijl ze wel twijfels had. Ik weet wel dat ik in het vervolg naar deze specifieke dierenarts vraag, deze heeft al 26 jaar ervaring, voelt toch beter dan de jonge da(met alle respect) van vrijdag.

Ik wil er ook echt voor gaan! Tenzij de da zegt dat er geen hoop meer is, maar daar wil ik voorlopig nog echt niet over denken.
Ik moet elke keer aan hem denken, zit hij daar doodsbang in zijn eentje... :-(
Ik hoop echt dat die klysma zijn werk doet.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Re: Luca is ziek

Bericht door Simodi »

Wat naar Jantina, veel sterkte! Hopelijk komt het toch weer goed met hem.
* Simba aka Simmie! *
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Luca is ziek

Bericht door nellebel »

leverwaardes kunnen nu ook afwijken omdat die ontlasting al langer in zijn darmen zit. het proces van voedingsstoffen eruit halen blijft doorgaan (en ontvochten). hierdoor word de ontlasting steeds harder, maar op een gegeven moment zijnde voedingsstoffen er wel uit en komen de giftige stoofen. hierdoor kunnen zijn leverwaardes nu afwijken omdat die die giftige stoffen moeten afvoeren. kan dus goed dat als hij straks leeg is en weer goede voeding binnen krijgt de lever hersteld. (heb het meegemaakt met nierwaardes bij een kat die veel moest braken. die waardes klopten ook niet maar kwam puur door het vele vochtverlies via het braken en daardoor werden de nieren niet goed doorgespoeld)
mijn nellie is toen ook gelaxeerd. klysma maar uiteindelijk met een slang achter erin (onder een roesje) en dan wordt de slang tot aan de verstopping gebracht en dan laxeermiddel erin. ligt met name aan hoe hog de verstopping zit of alleen de klysma voldoende is, of het spul hog genoeg in de darmen kan komen. dus zij had eerst gewoon klysma via de achterkant en laxeermiddel via de mond. uiteindelijk dus via slag in de achterkant tot aan de verstopping en dan klysma hoog ingespoten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Luca is ziek

Bericht door Jantina »

Luca is nog steeds bij de da. Wordt nog steeds gelaxeerd via zijn bek en de klysma van achteren. De ontlasting is zachter geworden en er is wat uitgekomen, maar nog lang niet genoeg. Het moet er op een gegeven moment zelf uit komen. De da doet liever geen operatie omdat hij echt zwak is. Ook zit hij nu aan het infuus voor vocht en wordt hij gedwangvoerd. Hij voelt zich wel iets beter dan gister. Het is nog heel spannend allemaal. Morgen word ik weer gebeld hoe het gaat. Duimen jullie mee? Luca en ik hebben het hard nodig!!
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Cerna

Re: Luca is ziek

Bericht door Cerna »

Ja hoor, alle duimen draaien :epray: :epray: :epray:
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Luca is ziek

Bericht door Kattebeest »

Duimen draaien voor Luca!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Simodi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2014 18:23

Re: Luca is ziek

Bericht door Simodi »

Ik duim ook mee.
* Simba aka Simmie! *
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Luca is ziek

Bericht door nellebel »

hier draaien ook alle duimen. operatie is ook risicovol, ook omdat in de darmen nou eenmaal erg veel bacterien zitten, dus niet alleen risico van operatie maar ook van infectie erna.
krijg hij klysma via achterkant of wordt het klysma hoog ingebracht? (dus via de slang tot aan de verstopping?)
beetje ontslasting verliezen kan ook schijndiarrree zjin, dan sijpelt er dunne ontlasting van het laxeren langs de dikke vaste prop. wat je zelf kunt doen is als je op bezek gaat bij luca datje zijn buikje zachtjes masseert.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6828
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Luca is ziek

Bericht door Dinky »

Fijn dat er in elk geval iets uit is gekomen ;) Duimen draaien dat de rest er ook vanzelf uitkomt! Als ik het zo lees is Luca in elk geval in goede handen en doet jou DA er alles aan om een operatie te voorkomen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie