Kat niest, hoest, heeft veel slijm, snotneus en is benauwd.

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Mila92
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2014 18:09

Kat niest, hoest, heeft veel slijm, snotneus en is benauwd.

Bericht door Mila92 »

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een kat, Mila uit een asiel uit het buitenland. Toen ze in Nederland was begon ze te niezen, kreeg ze een snotneus, begon ze te hoesten, heeft ze veel slijm wat ze dan weer wegslikt met hoesten en af en toe heeft ze het benauwd. Er werd tegen mij gezegd dat het door de vliegreis kan komen want dat kan heel stressvol voor een kat zijn. Vooral als een kat een lage weerstand heeft en dat had ze toen denk ik wel. Ze is trouwens voordst ze naar Nederland kwam overal voor ingeent en ze is door de dierenarts nagekeken. Voor zover ik weet was er toen nog niets aan de hand.Toen ik har een maand had was er nog niets veranderd.ik ben toen naar de dierenarts gegaan. De dierenarts dacht dat het bronchitis was maar nog niet chronis h. Ze heeft toen een ontstekingsremmer, neusdruppels met antibiotica (voor 2 weken) en een antibioticakuur van 10 dagen gekregen. Daarna voir nog eens 10 dagen. Nu is het nog steeds niet over. Het niezen is wel verminderd, ze heeft niet meer van die niesaanvallen meer. Haar snot is ook niet meer zo vies. Geen snotmet bloed meer en stroperig en dik. Nu is het lichtgroen. Ze hoest nog wel wat en je hoort dat er nog allemaal slijm zit. Soms kan ze ook niet meer goed miauwen. Alles is wel wat verminderd maar niet over. Verder is ze heel actief en eet en drinkt ze goed.

Ik maak me toch wel erge zorgen. Ik heb al wel een nieuwe afspraak gemaakt met de dierenarts maar ik ben toch wel benieuwd of iemand deze symptomen herkent?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat niest, hoest, heeft veel slijm, snotneus en is benau

Bericht door nellebel »