"nagelkapjes" weet de gebruikelijke naam niet

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
laulau
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2013 19:58

"nagelkapjes" weet de gebruikelijke naam niet

Bericht door laulau »

Goedeavond,
Ik Ben nieuw hier dus Bij deze hallo iedereen, ik Ben de trotse persooneelslid van 2 skaters genaamd Lau Lau en Dredre
.mijn kitten krabbelen overal aan, nu vind ik dat zelf niet zo erg Ben niet materialistisch ingesteld haha maar nu gaat zich toch een problem voordoen. Ik ga binnenkort samenwonen, en om te voorkomen dat het interieur van mijn vriend kapot word gekrabbeld zoek ik een oplossing, nu heb ik iets vernomen wat t probleem kan oplossen maar ik weet niet hoe het heet. Het schijnt dat de dierenarts een stukje nagel kan afknippen en daarover een soort kapjes over de nagel heen plakken zodat ze geen krassen meer achterlaten. Weet iemand hoe dit echt heet en wie heeft er ervaring mee? Groetjes en knuffels voor alle poezen en katers, Lillian. Alvast bedankt
Shimbalaya

Re: "nagelkapjes" weet de gebruikelijke naam niet

Bericht door Shimbalaya »

Ze heten Soft Paws of ook wel Soft Claws:

http://www.e-dgriffe.com/bestellen-nage ... ftpaws.php

Maar ik ben er zelf geen voorstander van tenzij het medisch noodzakelijk zou zijn.
Vicky Halls noemt de Soft Paws zelfs een vorm van symptoombestrijding.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: "nagelkapjes" weet de gebruikelijke naam niet

Bericht door Anne87 »

Heb je wel een krabpaal? Dat werkt namelijk ook. Als je de kat elke keer als hij aan de meubels krabt tegen de krabpaal aanzet en met zijn pootjes daar overheen gaat, snapt hij het vanzelf.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: "nagelkapjes" weet de gebruikelijke naam niet

Bericht door Catfish »

Ik vind zulke nagelkapjes volslagen idioot. katten hebben hun nagels nodig, ze hebben ze niet voor niks.
Zoals Anne zegt, een krabpaal is een goede oplossing.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: "nagelkapjes" weet de gebruikelijke naam niet

Bericht door nellebel »

zou ik nooit gebruiken. ik heb in het begin nog wel eens de nageltjes geknipt van guusje en gijs toen ze klein waren omdat ze overal aan bleven haken met hun nageltjse en ik bang was dat ze een poot zouden breken. dat gebeurde dan tijdens het spelen zonder dat ze eigenlijk hun nageltjes uit hadden.dat is maar een paar maanden geweest, nu houden ze ze zelf bij. katten hebben niet voor niets nagels, voor houvast en balans. moet zeggen dat hier niet aan meubels wordt gekrabt. heb nu 3 katten en daarvoor ook 3 gehad. nooit last gehad van meubelvernielende katten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9346
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: "nagelkapjes" weet de gebruikelijke naam niet

Bericht door castratenkoor »

Erg dieronvriendelijk plan dit. Net zoiets als je vriend de hele dag handschoentjes laten dragen anders zet hij vieze vingertjes op je meubels.

Advies is je huis aan de katten aanpassen en niet andersom. Je kunt van je katten geen teddyberen maken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6827
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: "nagelkapjes" weet de gebruikelijke naam niet

Bericht door Dinky »

Tja, het klinkt misschien hard maar ik denk dat het nog het beste werkt wanneer je vriend leert accepteren dat niet alles er helemaal perfect uit zal blijven zien met een kat in huis.

Je kan dit zoveel mogelijk beperken door verschillende krabpalen in huis neer te zetten (en nee, dat hoeven niet allemaal palen met huisjes en andere franje te zijn, kan ook een gewone krabpaal) waardoor er alternatieven in huis zijn om aan te krabben.
Wanneer er dingen zijn die absoluut niet stuk mogen dan zouden jullie een kamertje in moeten richten met die spullen en zorgen dat de kat niet in dat kamertje mag komen (maar wel in de volledige rest van het huis).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
drie katers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 nov 2013 21:39
Locatie: Tussen Delftzijl en Hoek van Holland
Contacteer:

Re: "nagelkapjes" weet de gebruikelijke naam niet

Bericht door drie katers »

Als jullie later kinderen hebben en je kind zit overal aan, doe je die dan ook wandjes aan, zodat ze niets meer stuk kunnen maken of vuile vingertjes kunnen achterlaten? Misschien een harde vergelijking maar zo zie ik het.

Katten hebben hun nagels nodig en je weet als je katten hebt dat ze nagels hebben. Kwestie van opvoeden en duidelijk maken waar de kat wel maar krabben. Dat doe je door de poes steeds naar de krabpaal brengen als hij ergens aan zit waar dat niet mag. Katten zijn op te voeden, je moet er alleen veel tijd in steken en vooral consequent zijn.
Groetjes van Ingrid en Guusje, Robin en Freek (24-12-2012)
In gedachten ♥ Boris*(1,5), Sita*(10), Binkie*(14), Kareltje*(2), Mozart*(17), Romy*(19)
Gebruikersavatar
lisaasil12
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 jun 2013 20:10

Re: "nagelkapjes" weet de gebruikelijke naam niet

Bericht door lisaasil12 »

Het klinkt denk ik niet de ideale oplossing, heb je misschien een krabpaal? Het hoeft echt geen 100 euro krabpaal te zijn, een bij action (5 euro) is ook voldoende. Ik weet niet hoe erg je katten aan het interieur zullen krabben, en ja wij hebben zelf ook last van een van de 5 katten die onder het eten zich lekker op de bank uitleeft, maar de rest doet het heel goed. toen ze nog klein waren hadden we een krabpaal, die is stuk gegaan. maar nu leven ze zich lekker uit op een van de bomen in de tuin/ ons weiland. misschien een idee om een interieur stuk waar ze wel aan mogen krabben ergens neerzet waar de katten het liefst zitten. dan zullen ze zich daar lekker op uit leven en het andere interieur met rust laten. maar als u dit niet zo handig vind (en uw katten zijn binnenkatten) levert het denk ik niet zo'n groot probleem op voor uw katten. maar denk goed na voor u deze beslissing maakt, uw katten krijgen misschien (heb er geen ervaring mee) wel last van hun pootjes. maar ik weet het niet, ik zou als ik u was toch maar eerst een krabpaal proberen.

succes
14 jarige trainster en verzorgster van onze 5 katjes :)
Jippy (2005), Snoety (2005), Koefke (2010), Mickey (23-7-2012) en Tijger (23-7-2012)
Plaats reactie