Gesteriliseerde poes (schijn)zwanger?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Gesteriliseerde poes (schijn)zwanger?

Bericht door starr »

Sinds ongeveer twee maandjes heb ik een katje uit het asiel gehaald. Ze is nu 8 maanden en ze is et 6 maanden in het asiel geholpen.
Na een week of twee toen ze bij mij kwam, viel het me op dat ze veel ontlasting had. Dat werd steeds meer, zo'n 2 keer per dag en het stonk ook erg.
Naar de dierenarts geweest, kuurtje gehad, mocht niet baten. Toen op giardia getest, was het niet, toen speciaal voer gekregen van Hills , daar ben ik nu mee aan het afbouwen omdat ze het al een tijdje eet en het lijkt beter te gaan met de ontlasting . Het is zelfs zo dat ik nu 1,5 week nauwelijks een drol zie in de bak, dus een groot verschil. Ze komt ook vaker buiten dus het kan ook zijn dat ze het buiten doet.

Maar...het rare is dus dat haar buikje best dik is. Dat wordt wel steeds meer. Ze krijgt misschien ook redelijk veel voer want ze kan altijd eten als ze wil, maar het is gewoon apart. Iedereen die hier komt zegt: wat een dikkertje!
Ik vind het zo vervelend want ik maak me dan zorgen. Ze toont verder niet ziek of zo. Ze eet en drinkt redelijk veel,(ik zie haar niet vaak drinken maar het bakje is vaak leeg, ik heb nog een kat dus kan ook door hem komen).
Ze vindt het ook niet heel fijn als ik aan haar buikje zit maar dat vinden veel katten niet fijn dus ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Ze komt in ieder geval wel aan in gewicht en haar buikje is gewoon bol en wat hard (wel soepel).
Ook slaapt ze wat meer dan mijn andere kat , maar ze speelt en kroelt wel veel.

Nu vroeg ik mij af.. Kan een poes zwanger zijn, ook al is zij geholpen? Dat ze net bevrucht is voor haar sterilisatie? Of is dat onmogelijk?
Ik ga denk ik maar even met haar weer naar de dierenarts, maar dacht ik vraag alvast wat informatie hier..Want ik vind het gewoon erg vreemd!
Is schijnzwanger ook een mogelijkheid?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5468
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gesteriliseerde poes (schijn)zwanger?

Bericht door nellebel »

ik zou haar even binnen houden nu zodat je een duidelijk beeld krijgt van haar ontlastingspatroon. schijnzwanger weet ik niet of het kan. in principe is alles eruit gehaald en moet ze geen last hebben van de hormonen. maar heb zelf ook zo'n miepje die momenten heeft dat ze met knuffelbeertjes rondsjouwt alsof het haar kindertjes zijn.
ik zou haar even goed na laten kijken door de DA.
1 tip, veel DA geven standaard maar antibiotica of pijnstillers als ze niet weten wat het is. goed vragen stellen en niet zomaar iets geven.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Gesteriliseerde poes (schijn)zwanger?

Bericht door starr »

Bedankt voor je reactie :) ben gisteren even naar de dokter geweest.
Het is gewoon vet .. Haha.. Geen koorts, slijmvliezen zijn prima, verder kerngezond, alleen ze is wat aan de dikke kant geworden.. Dus ik let een beetje op dat ze niet al te veel meer eet ;) Gelukkig is het niets ernstigs!
Shimbalaya

Re: Gesteriliseerde poes (schijn)zwanger?

Bericht door Shimbalaya »

Gewoon vet? Gelukkig maar ! :smile:
Er was hier nog iemand die ooit dacht dat haar kat iets ernstigs mankeerde en toen bleken het ook gewoon vetkwabben te zijn. ;-)
Fijn dat je naar de DA bent geweest, nu weet je tenminste zeker dat het niks ernstigs is.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Gesteriliseerde poes (schijn)zwanger?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Dat was ik
Ik dacht dat mijn caya een gezwel had hahaha
Naar nee heerlijke kwabbies

Gelukkig maar!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Shimbalaya

Re: Gesteriliseerde poes (schijn)zwanger?

Bericht door Shimbalaya »

Ik wist wel dat jij dat was Cindy, maar ik noemde express jouw naam niet. ;-)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Gesteriliseerde poes (schijn)zwanger?

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hahaha ik n lees alles ;)
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6829
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Gesteriliseerde poes (schijn)zwanger?

Bericht door Dinky »

Misschien dan (meer) voedsel verrijking toepassen zodat ze meer moet doen voor haar eten ;-) Dan zijn ze vaak ook wat eerder voldaan :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5468
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Gesteriliseerde poes (schijn)zwanger?

Bericht door nellebel »

love handles, hahaha ben bij de dokter geweest, diagnose, love handles. lief hoor, klein vreetmonstertje. maar ik zou net zo bezorgd zijn hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Gesteriliseerde poes (schijn)zwanger?

Bericht door starr »

Haha ja ik vond het wel grappig. Ik kwam helemaal angstig bij de dierenarts , bang dat het fip zou zijn.. Is het gewoon vet.. Lol :P! Ze is best snel aangekomen na de sterilisatie. Heb nog veel voer van Almo nature Holistic maar als dit op is ga ik eens kijken naar voer speciaal voor gesteriliseerde katten. Ik geef nu ook alleen 's ochtends en 's avonds voer en als het daar tussen op is dan is het jammer ;)
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Gesteriliseerde poes (schijn)zwanger?

Bericht door flower1980 »

Ik geef Kate Royal Canin Indoor, maar dan zo'n 45 gram i.p.v. de aanbevolen 60 gram. Dus je kan gewoon voor ook geven, alleen dan minder dan de aanbevolen hoeveelheid die op de verpakking staat. Bij mij helpt het om 2 keer per dag een afgepaste hoeveelheid brokken te geven.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Renatevanderveer

Re: Gesteriliseerde poes (schijn)zwanger?

Bericht door Renatevanderveer »

Hier ook een poes die na haar sterilisatie is gegroeid.
En ik ben daar ontzettend dankbaar voor, onze poes heeft eindelijk haar streefgewicht bereikt.
Ze is de eerste anderhalf jaar van haar leven heel ziekelijk geweest, nu heeft ze eindelijk de lovehandles waar ik zo op hoopte.
Nu krijgt ze aangepaste voeding, samen met haar katervriendje, om het huidige gewicht te behouden.
Plaats reactie