Kap of rompertje?

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kap of rompertje?

Bericht door Dinky »

Kan zijn dat ze Bloem tijdens de narcose van de sterilisatie al een kap om hebben gedaan?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Kap of rompertje?

Bericht door BloemTetsu »

Dat zou goed kunnen. Maar als ik haar een halsband om deed, redelijk strak. Blijft die niet zitten. Een kap zie ik haar ook af doen of ze flipte. Hierop experimenteren zie ik overigens niet zitten.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Cerna

Re: Kap of rompertje?

Bericht door Cerna »

G+S schreef:Nou de dierenarts heeft mij toch duidelijk geïnformeerd het wel! Te doen.. Vooral omdat t een jonge schildpad is en die staan bekend om het pittige karakter en gedrag. Vooral de eerste paar dagen.. Kijk er ook echt tegenop want ze vind het al verschrikkelijk om een tuigje om te hebben.
Ik heb drie keer een schildpad (lapjes) poes gehad en ook voor hen geen rompertje of kap. Niets aan de hand.
Adriana schreef:zal wel in het ras zitten, britse braverikjes ondernemen dat soort acties blijkbaar helemaal niet/nooit....hier zou dat zonder collar ook niet werken maar ik wil nooit meer een poes..
Ik heb pas sinds 2005 een Brits 'braverikje' en sinds die tijd Amber, Noa en Milka laten castreren. Dat zijn dus 3 Britten. De andere 8 waren HTK met net zoveel streken als iedere andere kat.

Nogmaals: ik zou eerst afwachten. Bezoek aan de dierenarts en de operatie is al stressvol en dan ook nog zo'n kap/rompertje. Wanneer je ziet - en dat zie je snel genoeg - dat de poes fanatieker likt dan zou moeten, is zo'n ding snel genoeg gehaald bij de dierenarts.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kap of rompertje?

Bericht door nellebel »

ik heb dus 3 poezen en 2 katers al laten helpen. nooit problemen. dat heb je volgens mij zo in de gaten of ze gaan peuteren. odie moet in januari geholpen worden. maar hij is een mannetje dus dan is het helemaal niet nodig. dat wondje wordt geplakt en is al dicht voordat hij naar huis mag.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Huib
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2013 21:44
Locatie: Maassluis

Re: Kap of rompertje?

Bericht door Huib »

Ok dan...Nogmaals allen bedankt. Ik heb zondag de kap eraf gehaald, volgens de regels van de DA had Mona daar nog tot vrijdag de mee moeten rondhobbelen. Ik vond het geen doen maar. Ze liep nog steeds overal tegenaan en met haar kop te schudden. Ik heb ze in de gaten gehouden, heb een uur lang op de grond gelegen waar ze zich zat schoon te maken. We zijn nu 4 dagen verder en het gaat prima. Ik zie de hechting zitten. Volgens mij doet ze net of ze de hechting niet ziet..Morgen naar de DA en dan is het weer achter de rug..of buik, dat ken ook. Maar ik vraag wel effe wat hij nou precies gedaan heeft. Ik krijg toch de indruk dat Mona wat krols is, de staart gaat opzij, het mauwen. En dat kan de bedoeling niet zijn.
Shimbalaya

Re: Kap of rompertje?

Bericht door Shimbalaya »

Het duurt echt nog wel een tijdje voordat alle hormonen uit het lichaam zijn verdwenen.
Daarom kan je poes zich nog na de castratie gedragen alsof ze krols is, dat is normaal hoor.
Plaats reactie