help ben gebeten door mn net gesteriliseerde poes!!!

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Roxy egypte
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 nov 2013 07:45

help ben gebeten door mn net gesteriliseerde poes!!!

Bericht door Roxy egypte »

Hallo allemaal ,

Ik ben een frequente bezoekster van jullie topsite en wil graag jullie advies omtrent het volgende ik wil wel even vermelden dat ik niet behoor tot de kort en krachtige schrijvers dus heb geduld met mij :lol:
Mijn poes Roxy is gisteren gesteriliseerd de eierstokken zijn verwijderd heb de operatie kunnen volgen achter glas was wel een grote opening .Hier in Egypte krijg je je dier na operatie gelijk mee in tegenstelling tot europa vandaar dat misschien een enkeling mij advies kan geven.Roxy heeft volgens mij veel pijn .ik had gisteren nog gevraagd aan de dierenarts voor pijnstilling hij zei dat dat niet nodig was.Wel antibiotica injecties meegekregen.Na een hele nacht wakker/slaap/wakker /slaap bij elk grommend geluid van haar kwam Roxy waggelend paar keer misspringend zich aanmelden op mn bed en kwam dicht tegen mij aan liggen.Echter wilde ik voorzichtig iets draaien en toen heeft ze me keihard gebeten in mijn hand God zij dank ze lag naast mn gezicht had erger gekund maar ik schrok me rot.Twee tanden door mn pols heb wondjes gespoeld antibiotica genomen ben heel wat gewend als kattenrescueteam maar zohard ben ik dus nog nooit gebeten .En dan te bedenken dat ik Roxy verlaten en luidkeels roepend op straat heb gevonden toen ze nog maar :arrow: 2 dagen oud was.Zij zag mij als moederpoes.Nu na deze agressie durf ik de injecties niet te geven dus moet ik weer de dierenarts ik durf haar niet op te tillen in haar reismand maar moet er wel naar toe :roll: .Wie o wie heeft tips alvast bedankt voor jullie tijd.
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: help ben gebeten door mn net gesteriliseerde poes!!!

Bericht door margali »

Ik zou gewoon eerst zelf proberen die injektie te geven. Kan heel goed zijn dat je gebeten werd omdat ze nog half onder narcose was en schrok van je beweging. Pas als zelf injekteren niet lukt zou ik naar de dierenarts gaan. En ik denk toch echt dat ik om pijnstilling zou vragen. Hoe zou die dierenarts het vinden als hij een jaap in z'n buik kreeg en dan zelf op z'n tanden moet bijten van de pijn? sterkte en succes!
Roxy egypte
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 nov 2013 07:45

Re: help ben gebeten door mn net gesteriliseerde poes!!!

Bericht door Roxy egypte »

Met grote moeite heeft mijn zoon onze poes in haar reismand gekregen met ovenhandschoenen aan om zich te beschermen tegen beten.Maar hij kreeg haar met geduld erin :edance: en wij weer op weg naar de vetclinic Alle 3 de artsen zeiden dat het toedienen van pijnstillers erg slecht is voor nieren en lever (laat staan dicloflenac bij de mens na de operatie)en dat door wereldwijd onderzoek door dierenartsen is gebleken dat de erge pijn na zo,n ingreep toch wordt verdragen door de poezen want de pijn neemt af na 1 dag . Voordat ik naar de clinic ging heb ik hier nog ff op gegoogled en inderdaad nogal wat stukken over de pijnstilling gelezen door verschillende dierenartsen.De arts wou de pijnstilling wel geven als ik daar de verantwoordelijkheid voor nam.Ik dacht aan mn baringweeen die ik ook doorstaan zonder pijnstilling en heb het ook overleefd :esick: .dus ik besloot het nog 1 dag aan tekijken.Roxy eet en drinkt gewoon normaal alleen heeft ze 2 dagen haar plas opgehouden maar ze is vanmiddag geweest ze krijgt 5 daagse antibioticakuur dmv injecties bij de dierenarts na 7 dagen verwijderd hij de nietjes ze is erg agressief door pijn en angst daar bij de arts ( en dat terwijl ik haar al bij me heb vanaf dag 2 ze was achtergelaten door haar moeder op de straat moeder was nergens te bekennen dus nam ik het luidkeels roepende kitten zo ter grote van een clementine mee en heb haar geflesvoedt )en ik krijg weer likjes van Roxy maar blijf echter voorzichtig .Heb zelf ook antibioticakuur van de dierenarts voorgeschreven gekregen voor mijn bijtwondjes.Dus Godzijdank gaat het weer de beterende kant op.Bedankt voor je reactie Margali :smile:
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: help ben gebeten door mn net gesteriliseerde poes!!!

Bericht door G+S »

Jij hebt antibiotica van de dierenarts gekregen voor jezelf..!? Dat vind ik nogal vreemd eerlijk gezegd!?
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: help ben gebeten door mn net gesteriliseerde poes!!!

Bericht door Dinky »

Denk eerder dat ts bedoeld dat ze zelf ook aan de AB zit, niet dat die AB van de DA komt ;)

Fijn dat het is gelukt om met haar naar de da te gaan :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
paasnini

Re: help ben gebeten door mn net gesteriliseerde poes!!!

Bericht door paasnini »

TS woont niet in Nederland!
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: help ben gebeten door mn net gesteriliseerde poes!!!

Bericht door jennli »

Vooral veel geduld hebben met je poezenmeis. Hopelijk wordt de pijn snel minder. Probeer als je haar op tilt haar zo ver mogelijk aan de voorkant te tillen, zodat je haar buikje aan de achterkant ontziet.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Roxy egypte
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 nov 2013 07:45

Re: help ben gebeten door mn net gesteriliseerde poes!!!

Bericht door Roxy egypte »

bedankt voor jullie reacties ik weet dat het vreemd klinkt maar serieus ik vroeg de dierenarts wat hij mij zou voorschrijven voor mijn bijtwondjes toen schreef hij gelijk recept voor augmentin voor :lol: het gaat goed met Roxy vandaag weer de dagelijkse antibioticaprik gehaald .Samen met mijn zoon en dierenarts assistent lukt het de arts haar te prikken maar ben wel gespannen als ze de nietjes eruit gaan halen ik ga dan ook niet mee naar binnen :eeh: Ben benieuwd of ik mezelf daar ook aan houd.misschien wel leuk om te weten ik weet niet hoe duur de operatie in NL kost maar hier in Egypte betaal je incl alles bij een goed aangeschreven dierenclinic 54 euro. :eclap:
Roxy egypte
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 nov 2013 07:45

Re: help ben gebeten door mn net gesteriliseerde poes!!!

Bericht door Roxy egypte »

jennli schreef:Vooral veel geduld hebben met je poezenmeis. Hopelijk wordt de pijn snel minder. Probeer als je haar op tilt haar zo ver mogelijk aan de voorkant te tillen, zodat je haar buikje aan de achterkant ontziet.
jennli schreef:Vooral veel geduld hebben met je poezenmeis. Hopelijk wordt de pijn snel minder. Probeer als je haar op tilt haar zo ver mogelijk aan de voorkant te tillen, zodat je haar buikje aan de achterkant ontziet.
bedankt voor je tip Jennli ik til haar niet durf ik verlopig ff niet maar we schuiven haar liggend en al van onder haar dekentje in de reismand en daar aangekomen draaien we die ondersteboven want ze vertikt het om eruit te komen :lol:
Plaats reactie