Milo heeft stomatitis

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Shimbalaya

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door Shimbalaya »

Anne87 schreef:
Dankjewel! Een knuffel terug van de mannetjes hier, ook voor Simba! ;) Hoe gaat het met haar bekje?
Fijn dat je naar Simba vraagt, dat doet me goed.
Simba krijgt nog steeds de Gingivit, op de site v.d Huisdierendokter staat dat het dagen tot enkele weken kan duren voordat er verbetering optreedt, dus we blijven hopen....
En Simba heeft in tegenstelling tot Milo geen moeite met eten of andere klachten, dus dat scheelt.
Maar we blijven het natuurlijk goed in de gaten houden.
Knuffel is doorgegeven. ;-)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door Anne87 »

Vervelend dat dat nog niet beter is zeg! Maar zolang ze geen pijn heeft, eet en noem maar op, gewoon lekker doorgaan met geven ja. Kun je goed in haar bekje kijken?
Shimbalaya

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door Shimbalaya »

Ja, ik kan redelijk goed in haar bekje kijken, al kost het wel wat moeite om dat bekje eerst open te krijgen. ;-)

Ik heb nog een vraag over dat vochtinfuus tijdens een narcose, stomme vraag misschien:
Heeft zo'n infuus alleen zin bij een gasnarcose of ook bij een injectie-narcose??
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6824
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door Dinky »

Ik zou denken dat het qua narcose niet uit zou maken omdat het ervoor zorgt dat de afvalstoffen van de narcose sneller het lichaam verlaten. Maar dat is slechts wat ik denk ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door kansarmedieren »

Shimbalaya schreef:Ja, ik kan redelijk goed in haar bekje kijken, al kost het wel wat moeite om dat bekje eerst open te krijgen. ;-)

Ik heb nog een vraag over dat vochtinfuus tijdens een narcose, stomme vraag misschien:
Heeft zo'n infuus alleen zin bij een gasnarcose of ook bij een injectie-narcose??
maakt niet het lichaam wordt gespoeld dus hebben de nieren en de rest van het lichaam minder te lijden. Enz e zijn ook eerder uit de narcose en minder lang sloom enz. Ik liet het altijd bij mijn senioren al doen het kan nierfalen voorkomen. Bij mijn huidige dierenarts wordt het standaard gedaan bij elk dier maakt niet uit hoe oud die geopereerd worden maar dat is bij de meeste dierenartsen niet standaard omdat het natuurlijk weer een prijskaartje heeft maar in verhouding met de operatie kosten is het niet veel hooguit 10 tot 20 Euro.
Shimbalaya

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door Shimbalaya »

Bedankt voor jullie reacties, Kansarmedieren en Mirjam.

Goed om te weten dat je ook bij een injectie-narcose om een vochtinfuus kunt vragen.Over dat vochtinfuus heb ik vaker gelezen maar toen betrof het in alle gevallen een gasnarcose.
Daarom vroeg ik me af waarom dat het nauwelijks wordt gebruikt bij injectie-narcose.
Cerna

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door Cerna »

Anne, ik wens je voor morgen heel veel sterkte! Zo'n operatie is niet niks en ik herinner me de kronkel in mijn buik nog toen Noa onder het mes moest.

Morgen wordt hier geduimd!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door Chiquita98 »

Word zeker een spannende dag morgen. Heel veel sterkte Anne.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door Anne87 »

Dankjewel allebei! Ik ben inderdaad heel zenuwachtig. Wat niet helpt is dat I. voor haar werk in Engeland zit t/m woensdagavond laat... Naja, het is nou eenmaal zo. Ben het meest zenuwachtig voor de narcose, alles wat daarna komt zien we daarna wel... Eten is weggehaald, beide jongens zijn aan het vasten nu. Ze zijn er niet blij mee hahaha. Oh jongens... Dit hoort helemaal niet bij zo'n jonge kitten.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9345
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door castratenkoor »

Sterkte vandaag ook namens mij en het hele koor. Hopenlijk gaat de operatie goed en komt hij goed uit de narcose. En daarna lekker opknappen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door Adriana »

veel sterkte vandaag, gelukkig bij een dierentandarts, die hebben veel meer ervaring en juiste apparatuur. hoop dat Milo snel opknapt!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5465
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door nellebel »

milo sterkte vandaag jongen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door G+S »

Sterkte vandaag!

Dikke knuffel van Semmie en garfield!!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door BloemTetsu »

Succes vandaag manneke!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door Anne87 »

Ik heb hem net weggebracht, nog even flink geknuffeld en hem daarna daar achtergelaten. Kleine mannetje had er echt geen zin in. Toen het kooitje tevoorschijn kwam thuis, dook hij meteen weg. Dierenarts? Echt niet! Maar hij is er nu dus, en nu wordt het duimen...
Plaats reactie