Milo heeft stomatitis

Voor vragen over bek, gebit, tandvlees- en kaakaandoeningen bij de kat.
Plaats reactie
Shimbalaya

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door Shimbalaya »

Anne87 schreef:Ahh dat is goed om te horen! Maar ja, we zijn dus nog op controle geweest.
Het zag er goed uit. Alleen de hechtingen waren nog niet aan het oplossen, dat was wel raar.
Eventueel volgende week nog een keer terug daarvoor. En eind december op controle om te zien of zijn voortandjes nog gezond zijn, anders moeten die er ook uit.
Fijn om te horen dat alles goed is met Milo tot nu toe.
Dat van die hechtingen is inderdaad wel 'n beetje vreemd maar misschien duurt het gewoon wat langer bij de ene kat dan bij de andere voordat ze oplossen.
Ik hoop toch wel dat Milo z'n voortandjes kan behouden. Ga je nog naar Atjo om de Mercurius te proberen of zie je dat niet zitten?

Ik maakte me 'n beetje zorgen omdat ik zag dat je op het forum was geweest maar niks over de controle had gezegd. Maar Mirjam was zo lief om me op de hoogte te brengen. ;-)

Anne, ik heb nog een vraag: Had/heeft Milo alleen last van rode randjes rond de tanden en kiesjes of is ook het wangslijmvlies aangetast?
Ik lees vaak dat de diagnose stomatitis wordt gesteld als er alleen sprake lijkt te zijn van rode randjes.Terwijl in de beschrijvingen staat dat ook het wangslijmvlies is aangetast bij stomatitis, dit is ook duidelijk te zien op de foto's.Ik vind het 'n beetje verwarrend.
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door Anne87 »

Bij Milo was ook duidelijk een begin van het aantasten van wangslijmvlies te zien. Het was nog niet heel extreem, maar wel duidelijk. :) Ook zijn gehemelte zag er niet goed uit.

Ik weet niet wat ik met de Mercurius ga doen. Hij eet momenteel weer, ook weer brokjes, en hij speelt en is actief. Ik ben nu dus erg tevreden. We wachten het nog even af...
Shimbalaya

Re: Milo heeft stomatitis

Bericht door Shimbalaya »

Bedankt voor je reactie Anne.
Ik vind het verwarrend omdat ook hier op het forum vaak alleen wordt gesproken over rode randjes en geen andere symptomen worden genoemd.
Maar het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen bij Annet en Wendy? ( als dat zo is dan hoor ik het graag ;-) )
Ik vraag me ook af of de Mercurius wel helpt als ook andere delen van de mond al zijn aangetast ??
Plaats reactie