Kitten weigert ontwormingstabletje

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Kitten weigert ontwormingstabletje

Bericht door xAngela »

Vandaag was het weer tijd om mijn kittens te ontwormen en zoals altijd gaat het bij Nola heel goed, die eet ze op als snoepjes maar bij Mika is dit echt een gevecht. Uit de hand, in het eten, op het tafelblad, op de grond, zelf proberen in zijn mond te doen. Niets helpt, en nu is het tabletje al half afgeknauwd natuurlijk. Hoe krijg ik deze toch nog bij hem naar binnen? Het is trouwens een tabletje van Milbemax.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten weigert ontwormingstabletje

Bericht door eveline1982 »

Ik heb hier momenteel een kitten in de opvang die ik ook niks kan geven. Het word dan een kleine tijger die echt agressief gedrag vertoont, lig dan compleet open en nog is de helft ernaast. Het is wel niet goed, maar ik verpulver tegenwoordig de pillen en doe het door, een klein beetje, lekker stinkende gourmet.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten weigert ontwormingstabletje

Bericht door mittenslief »

ik rol het altijd in een stukje rosbief.hap slik weg
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Renatevanderveer

Re: Kitten weigert ontwormingstabletje

Bericht door Renatevanderveer »

Heb je Easypill?
Hier werkt dat perfect voor onze poes Bounty.
Die vind de Easypill zo lekker ruiken, dat het haar niet uit maakt wat ik daar indoe.
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Kitten weigert ontwormingstabletje

Bericht door flower1980 »

Ken je van Whiskas die sticks? In de Zalmsmaak kan je zo'n pilletje doen. Eerst een stukje geven zonder het pilletje erin, daarna een stukje met het pilletje erin. Werkt tot nu toe prima bij Kate.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Kitten weigert ontwormingstabletje

Bericht door Freya13 »

ik had hier ook zo'n klein tijgertje in de opvang
niet zo leuk, maar ik doe het zo: kitten volledig in een handdoek, op je schoot met de staart naar je toe, mond openen, pilletje erin, mond dicht, kopje achterover om te doen slikken (dit werkt een stuk makkelijker als je met zijn tweeën bent trouwens!)
Plaats reactie