tommy gecastreerd

Voor alle vragen over de castratie en sterilisatie, de geslachtsdelen van de kat, en andere vragen m.b.t. de voortplantingsorganen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marlies75
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 aug 2013 16:11
Locatie: leiden

tommy gecastreerd

Bericht door marlies75 »

Afgelopen maandag is onze Tommy gecastreerd. Hij werd plaatselijk verdoofd en het was binnen 10 min. gebeurd. De dierenarts en assistente waren erg te vreden omdat Tommy rustig bleef en het gewoon toeliet. De eerste 2 dagen was hij nog erg rustig en nu weer lekker speels en knuffelig. Hij is aanhaliger en knuffeliger dan voor de

Ik lees hier op het forum dat de katten onder narcose gaan voor een castratie, maar mijn dierenarts probeert het dus eerst onder plaatselijke verdoving en als dat niet lukt dan toch onder narcose.
Groetjes Marlies en een pootje van Tommy (20-04-2013) en Binji (08-03-2014)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: tommy gecastreerd

Bericht door eveline1982 »

Ik heb een keizersnede gehad met een ruggenprik. Ondanks dat ik goed begreep wat ze gingen doen, was ik 1 bonk zenuwen en was ik liever onder zeil gegaan. Ik zou er dus voor mijn dieren niet voor kiezen, om ze onder plaatselijke verdoving te laten castreren of welke ingreep dan ook. Ik begreep wat er gebeurde, en vond het al doodeng, laat staan als je het niet begrijpt. Denk dat je mazzel ermee hebt gehad, het kan ook een flink trauma opleveren.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
bayou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 okt 2013 00:16

Re: tommy gecastreerd

Bericht door bayou »

Nou dat heb je dan ook weer gehad.
Hoe is het nu met hem?
alweer helemaal de oude denk ik?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: tommy gecastreerd

Bericht door nellebel »

bij mannetjes is de operatie veel minder riskant als bij vrouwtjes en veel eenvoudiger. onze gijs is ook zo geholpen. niet met diepe narcose. hij is niet eens gehecht maar geplakt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
marlies75
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 aug 2013 16:11
Locatie: leiden

Re: tommy gecastreerd

Bericht door marlies75 »

Hij is nu weer de oude, lekker aan het spelen en ondeugend doen
Groetjes Marlies en een pootje van Tommy (20-04-2013) en Binji (08-03-2014)
Plaats reactie