Stinken uit bekje bij 4 mnd oud katje

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Stinken uit bekje bij 4 mnd oud katje

Bericht door pearlsofpassion »

Graatjes weet ik niet hoe ze dat doen, maar botjes kunnen geen kwaad zolang ze niet verwarmd zijn.
Verwarmde botjes (gekookt, gebakken, ale verwarmd) gaan splinteren. Rauwe botjes vergruizelen. Dat kan geen kwaad dus.
Enkel kippenbotjes vind ik nogal dik en hard en ik hoor hun tanden erop kraken dus dat vind ik wat minder leuk. De ribbetjes van de kippen zijn natuurlijk wel prima, maar die dijbenen zijn toch net iets anders.. :???:
Kippennekjes kan je ook geven, dat krijgen ze nogal goed geknaagd.

Cuzco hier slikt wat te grote stukken bot in, en daardoor komt het er al nog eens terug uit. Dus ik let wat op... niet te veel bot in 1 keer. Zo is een vleugel al te veel voor hem.
De anderen nemen wel hun tijd om het bot fijn te malen en hebben geen problemen.

Je kan je niet voorstellen wat ze allemaal lekker vinden :roll:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Stinken uit bekje bij 4 mnd oud katje

Bericht door Nyncke »

Graatjes kunnen geen kwaad, als het te groot of te hard is eten ze het niet op.
De rest wordt gewoon verteerd net als botjes.

Je zou er van versteld staan wat bv een kitten van 6 weken als weg-eet je hoeft niks te malen. Dus de bezorgdheid is niet nodig.
Het enige wat je niet geeft zijn de dragende botten van bv kippen maar die lieten ze hier toch allemaal liggen.

Je kunt eens kijken op www.barfplaats.nl, ze hebben ook een speciaal kattenhoekje.
Het zou super zijn als je katten het gaan/blijven eten.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Stinken uit bekje bij 4 mnd oud katje

Bericht door pearlsofpassion »

Wat bedoel je met dragende botten?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Stinken uit bekje bij 4 mnd oud katje

Bericht door Nyncke »

Oeps vakjargon, botten van dragende delen, dus de poten en de dijen.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Stinken uit bekje bij 4 mnd oud katje

Bericht door Cari »

Het verschil tussen 'gewone' kippennekjes en biologische is trouwens immens. De laatste zijn echt voor gevorderden ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Stinken uit bekje bij 4 mnd oud katje

Bericht door pearlsofpassion »

:-)
Ik heb de nekjes uit mijn kippen gehaald. Zelf... (en al de rest ook :lol: , gewoon veren met vel en al eraf gehaald, vond het plukken veel te akelig)
Ik ken de nekjes alleen van daar (vond dat eigenlijk niet zo'n succes), maar ik dacht dat het gewoon hetzelfde was als als je ze koopt.
De huid zit daar niet of nauwelijks aan vast dus die komen er mooi uit.

(wel niet voor herhaling vatbaar hoor, kippen helemaal uiteenhalen voor kattenvoer... veel werk voor weinig vlees bij legkippen! ;-))
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie