HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
J-Incognito
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2013 01:37

HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door J-Incognito »

Hallo,

Wij hebben 2 kittens thuis van 6 maanden 2 echte boefjes,

Ze plastte gewoon netjes in de kattenbak het zijn 2 zusjes en deden echt alles samen.
Zelfs samen in de kattenbak! Ze krijgen goeie brokken speciaal voor kittens van de dierenspeciaalzaak. Een maand later kreeg een van de 2 de gewoonte om bij de voordeur op de mat te plassen in een hoekje. Ik uiteindelijk naar de dieren winkel gegaan want we moesten een
Extra kattenbak aanschaffen omdat ze ouder worden en de wc niet meer willen delen.
Ik heb meteen een goed middeltje meegekregen om de deurmat schoon te maken. En het bleef een
Tijdje stil en gingen netjes weer naar de wc. En een paar dagen later gebeurde het weer in dezelfde
Hoek. Na alles te hebben geprobeerd van citroengras tot zilverpapier tot. Voederbakjes erop zetten,
Maar niets helpt ! We hebben inmiddels de deurmat verwijderd en ze plast gewoon op het beton wat,
Eronder ligt. Maar het gekke ervan is dat ze ook gewoon naar de wc gaat! Ik heb we'll opgemerkt dat
Ze met zijn 2en en super veel plassen en poepen! Is dat omdat ze nog klein zijn?
We weten gewoon niet waarom ze het steeds doet en we zijn echt radeloos! Het moet stoppen!
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door Chiquita98 »

Bezoekje aan de dierenarts!! Kan van alles zijn maar zou eerst kijken of het iets medisch kan zijn.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door Adriana »

welkom op het forum incognito.. (en waarom niet gewoon een voornaam...?)

met twee kittens heb je minimaal twee maar eigenlijk toch al wel drie kattenbakken nodig.
de regel is één kattenbak meer dan het aantal katzels en op verschillende plaatsen.
de uitleg staat in de verschillende kattenbak en wildplastopics en is al zo vaak op geschreven..
sommige katzels willen niet in dezelfde bak als hun maatje, sommige katzels willen niet vlak na een ander heeft geplast/gepoept en sommige katzels willen bijna alleen maar in een bepaalde bak.
kan ook aan het soort grit liggen, dus ook eens wat anders proberen.
en natuurlijk twee maal per dag klonten en ontlasting uitscheppen en zorgen dat de bakken niet naar urine gaan ruiken..

en tuurlijk langs de dierenarts voor controle van de urine en castratie met 6 maanden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5245
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door Synemios »

Alle tips zijn al geplaatst, maar ik heb eerder een poes gehad die steeds bij de voordeur ging zitten plassen.
Nergens anders deed ze wildplassen, echt alleen bij die voordeur.
Ik heb me toen echt rot gezocht naar reden en oplossing maar kon ze niet vinden, tot ik erachter kwam dat er door een andere kat tegen mijn voordeur vanaf de buitenkant gepiest werd.

IK kwam daar dus achter door het zemen van de ramen.

Als ik de deur schoonmaakte was het binnen no time over maar als ik het een paar dagen vergat dan waren we weer terug bij af.

Toen we verhuisde, naar een woning 2 hoog ipv een beneden woning was het over, en het is nooit meer terug gekomen.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door mittenslief »

ja dat kan heel goed , bij mij pist er ook regelmatig katers tegen de voordeur en daar is mijn kater niet blij mee...kan ook heel goed zijn dat ze krols is en daarom haar geur uitzet
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door castratenkoor »

Bij mij piesten ze bij de achterdeur. Ook tegengas geven omdat het loslopende buurtmonster tregen mijn deur piest aan de buitenkant.
Ik heb het opgelost door een grote hoge opbergbak daar pal voor de deur te zetten met een laag grit, als kattenbak. Nooit meer problemen gehad. En ik vind het geen probleem eroverheen te stappen als ik die deur gebruik.

Maak je de bakken wel vaak genoeg schoon? Bij twijfel zou ik de plas laten nakijken door een dierenarts. En wat ook mee kan spelen is de hormonen. Misschien helpt het ze te laten castreren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
margali
Poema
Poema
Berichten: 286
Lid geworden op: 27 feb 2007 19:45

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door margali »

Het eerste waar ik ook aan dacht: als ze nog niet gecastreerd zijn meteen doen!
J-Incognito
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2013 01:37

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door J-Incognito »

Hallo ik zal mij dan maar even voorstellen ik heet Jennifer,
Ik had express niet mijn naam gezegd omdat niet iedereen alles van me hoeft te weten.
Maar maakt niet uit, ik heb zoals ik al zei een extra kattenbak aangeschaft dus dat kan het probleem
Niet zijn ! Ik maak mijn katten bakken om de 2 a 3 dagen schoon! En als er voor mijn gevoel veel uit-
Werpselen in liggen schep ik die er ook uit. Mijn kitten zijn nog niet krols geworden dus dat zou het
Ook niet kunnen zijn! Ik ga we'll de voordeur proberen schoon te maken met azijn want, heb we'll
Andere katten in de buurt gezien bedankt voor de tip ! Ik hoop echt dat het dan ook ophoudt!
Als het dan niet ophoudt dan ga ik zeker naar de dierenarts met ze. Ik had trouwens nog een vraagje!
Ze heetten Lola en Zoey trouwen de twee boefjes :P ze drinken echt veel water ! Is dat normaal ?
Omdat ze nog klein zijn mischien?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door eveline1982 »

Voor sommige katten en zelfs kleine kittens kan 1 drol al de aanleiding zijn om niet meer op de bak te willen plassen. Ik heb momenteel een kitten terug gekregen vanuit de opvang, omdat hij bleef plassen in huis. Ontlasten deed hij wel op de bak. Nu ik hem een poosje heb kunnen observeren is het me opgevallen dat hij steeds netjes naar 1 van de kattenbakken loopt, als daar maar 1 drolletje in ligt, raakt hij in paniek en rent naar het matras van mijn honden om daar te plassen. Nu zorg ik er al 2 dagen voor dat ik elke drol meteen opruim, en er zijn geen ongelukjes meer gebeurd. Nu snap ik goed, dat het niet voor iedereen mogelijk is, om ala minuut de drol eruit te scheppen, maar de bak zo schoon mogelijk (dus min 2x per dag drollen scheppen) kan helpen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
J-Incognito
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2013 01:37

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door J-Incognito »

Ze worden trouwens binnenkort gesteriliseerd zodra ze krols zijn geworden. Ik ben naar een forum gestapt omdat ik het hele internet al had afgestruind en niks had gevonden. zooveel mensen gevraagd,
Alle tips al uitgeprobeerd haalde ook niks uit maar ik had nog niks gehoord over andere katten die bij je deur plassen ik ben net buiten gaan kijken en zag een drolletje liggen van waarschijnlijk dus een andere
Kat ik hoop dat ik nu echt geholpen ben! Bedankt voor de tip ! Ik hou het in de gaten en jullie op de hoogte !
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door mittenslief »

nog even een ongevraagde tip...je kan ze beter laten helpen voordat ze krols worden hoor....veel beter voor de hormonen....dit is een mooie leeftijd om te laten helpen...ik laat sommige al met 4-5 maanden helpen..vraag wel even of je da aan vroegcastratie doet
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door castratenkoor »

6 maanden geldt al niet meer als vroegcastratie. Ik zou ook zeker niet wachten tot ze krols zijn. Maar het nu zsm laten doen. Er kleven echt alleen nadelen aan om ze eerst krols te laten worden. O.a. het risico dat ze altijd wild zullen blijven plassen. Met eerst krols laten worden en dan castreren loop je ook meer kans dat de karakters nadelig veranderen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door mittenslief »

oh ja zijn al 6 maanden...nee dan is het inderdaad geen vroegcastratie...waarschijnlijk al krols geweest...de meeste worden dat hier vanaf 5 maand..en je hoeft daar niet veel van te merken..hihi behalve dan het plassen kan natuurlijk
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door eveline1982 »

Ik moest wachten tot onze ex zwerfster krols was, omdat we er niet zeker van waren of het al was gebeurd. We hebben zowiezo 2 dagen met een gillende poes in huis gezeten (was geen pretje) en ze is nooit meer de oude geworden. Ze kan janken niet te kort (alsof ze nog steeds krols is) en is een sjago geworden. Ik raad je ook aan, om de krolsheid niet af te wachten maar ze zsm te laten helpen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5468
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: HELP ! IK BEN RADELOOS ! MIJN KAT PLAST BIJ DE VOORDEUR!

Bericht door nellebel »

ik schep de bak 2 a 3x per dag uit!!!!! die van mij zijn er niet echt viesvan (mijn vorige katten wel, die gingen na 1 drol al niet meer op de bak), maar wil zelf ook niet op een vieze plee zitten.

mijn eerste kat was erg onzeker en getraumatiseerd. die plaste ook op de deurmat bij de achterdeur. kwam ook door buurtkatten. en die plasten niet tegen de deur, maar de geur alleen al maakte haar zo onzeker dat ze haar markering aangaf. toen we de tuin gingen afzetten zodat zij lekker buiten kon spelen, maar de buurtkatten niet meer in de buurt konden komen was het geplas voorbij.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie