Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door Scirocco »

Hallo,

Mijn kittens komen sinds een paar dagen aan een palmplant, waarbij ze aarde over de eettafel verspreiden, en de versiering er meestal ook vanaf halen.

Bestaat er een geurtje waarop kittens niet dol zijn, en de plant dan met rust laten?
Gebruikersavatar
bayou
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 03 okt 2013 00:16

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door bayou »

Ik heb grote kiezels op de aarde gelegd, dan kunnen ze er niet meer bij. :idea:
weet niet of er een geurtje bestaat dat niet slecht is voor je plant.
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door Scirocco »

Dat kan inderdaard.
Ik heb juist van een soort kokosnoten als versiering rondom de plant.
Maar die krijgen ze er met gemak vanaf.

Voor nu heb ik de plant verplaatst, waar de kittens niet makkelijk bij komen, maar dit is bedoeld als tijdelijke oplossing.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door Ms Maaike »

De kiezels kunnen voorkomen dat ze de aarde eruit hengelen. En die kokosversiering... Tja, sommige dingen zijn gewoon niet handig als je dieren in huis hebt. In plaats van je kittens te pesten met nare geuren (bedenk dat katten een ontzettend goede neus hebben) kun je er beter voor zorgen dat je je huis gewoon op ze aanpast.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door Scirocco »

Op zich vind ik het geen ramp om aanpassingen te doen in mijn woning, maar het moet niet zo zijn, dat ik letterlijk alles moet aanpassen, want misschien krijgen zij dit ook door.
En dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door Roest »

De beste spray is zet-de-plant-ergens-anders-neer spray.
Overal verkrijgbaar en kost niks. :-P

Nee ben het helemaal met Maaike eens. Alles wat sterk genoeg walmt om die katten er vandaan te houden zal sterk genoeg zijn dat ze het overal ruiken. Zitten ze de hele dag in een voor hen onaangename en irriterende geur.
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door Scirocco »

Dat is natuurlijk ook nou weer niet de bedoeling.
De plant staat nu op een hoge speaker, waarbij ze niet makkelijk kunnen komen, maar vind het niet zo mooi staan.
Roest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 aug 2013 19:21

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door Roest »

Ik weet het maar het zijn nog kittens? Erg speels en nieuwsgierig dus. Als ze wat ouder worden hebben ze wellicht geen interesse meer voor de plant. Kun je hem dan weer terugzetten. :)
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door Scirocco »

Haha ja, hoop het.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door eveline1982 »

Een vorige kitten van mij had in een week tijd, 3 grote planten helemaal aan gort gemaakt! Ik heb een maand of 3 lang alle planten weg moeten zetten voor hem, en ineens was hij er klaar mee :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Scirocco
Poema
Poema
Berichten: 255
Lid geworden op: 16 sep 2013 02:15

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door Scirocco »

Haha nou zo zie je maar hoe het kan lopen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door castratenkoor »

Ik heb 8 katten en helemaal geen planten meer. Kwestie van keuzes maken. Nog wel een poosje geprobeerd met cactussen en vetplanten. Maar dan kwam ik thuis en hing mijn meter-hoge vetplant midden-door geknakt met de bovenpunt in de aarde. Alles maar weggedaan, geeft een hoop rust moet ik zeggen.

Mijn enige planten zijn mijn aquariumplanten.

Maar zoals in eerdere topics ook al is geadviseerd, je kunt kitten niet africhten, je kunt beter je huis kitten-proof maken. nare luchtjes voor katten in huis zou ik zeker niet doen. dat zie ik als een katonwaardige oplossing.

Al doende leert me, ik was in 1980 ook zo dom een wand van jutebehang te hebben. Was ook keuze, of de hele dag als politieagentje twee zwarte tornodo's van de muur plukken, of de muur laten slopen en later vervangen door iets wat wel tegen katten kan. Ik heb gekozen voor de laatste optie. Ze hebben veel lol gehad van die muur.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door Ikey »

Wij hebben het ook al lang geleden opgegeven met de planten in huis. Ze hengelde de aarde eruit en voetbalde ermee door de kamer, als het aan hun lag ;-) Was de onrust zat, dus plant 'vergeten' water te geven, plant ging dood en geen nieuwe gekocht. We hebben alleen nog af en toe een bos bloemen staan, als we er een krijgen. Maar ik vind dat eigenlijk niet prettig, ik weet nooit zeker of ze eraf blijven. Dus als wij er niet zijn gaat de bos bloemen naar de slaapkamer en eigenlijk vind ik dat ook te veel gedoe en ben ik altijd blij als de bloemen zijn uitgebloeid ;-)

We hebben nepplanten gekocht (Ikea), staat ook heel gezellig. Skippy heeft er 1 keer in gebeten, besefte dat het nep was (bah!) en verder niet meer :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Wat Heb ik toch een brave katten als ik dat zo lees haha
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kittens komen aan plantenaarde en versiering

Bericht door Dinky »

Hihi ja, ik heb ook maar een brave poes ;-) ze speelde alleen af en toe met afgevallen bloemen van de kangoeroe poot maar mijn orchideeën laat ze met rust :-) die krijgen alleen soms kopjes :lol: Ze blijft extra goed van de planten af sinds we kattegras (tarwegras) hebben staan ;-) daarvoor was mijn zebragras de pineut :-p

Enige dat je verder kan doen is de planten wegzetten en hopen dat ze het als volwassen katten niet meer doen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie