Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen na ab

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen na ab

Bericht door Freya13 »

Ons tweede opvangertje Joepie heeft nu een ab kuur van 21 dagen achter de rug, maar heeft nog steeds niesziekte symtomen. Ze heeft (soms, niet altijd) een zware ademhaling en ze niest nog geregeld. Nu weet ik niet wat het beste is: terug naar de da met kans op een nieuwe ab kuur of het nog eventjes aankijken? Ze eet prima, speelt veel, is zo koppig en eigenwijs als een kitten maar kan zijn. Dus ze maakt echt geen zieke indruk. Maar ze kan natuurlijk niet geënt worden zolang ze niesziekte symtomen heeft. En niet enten is niet adopteren ...
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door mittenslief »

omdat ze een opvangertje is moet je dit denk ik toch met de instantie overleggen waar ze vandaan komt...het is aan hun wat ze er mee doen...tenminste dat is hier wel zo
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door Freya13 »

mittenslief: dat is het probleem, ze laten het aan mijn eigen oordeel over ... mijn gevoel zegt eigenlijk, nog een paar dagen afwachten ... maar ja, 't is altijd een risico he, zeker als het je eigen kat niet is
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door mittenslief »

zolang ze geen groen snot niezen kijk ik het ook altijd aan....ze moeten zelf ook de ziekte overwinnen....hier nu ook het hele nest aan het niezen, was er al bang voor want ik had vanaf het begin al gezien dat het erin zat maar nu ze minder moedermelk krijgen zwakt de weerstand af dus ik heb er ook al aan de AB zitten
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door eveline1982 »

Kan soms heeeeeeeeeeeel lang duren voor de niesziekte weg is. Eet/drinkt hij goed, en speelt hij gewoon lekker? Je zou wat bisolvon druppels voor kinderen kunnen kopen. Ik heb hier een poosje terug ook eentje gehad, die bleef maar vol zitten, verder was ze net als de andere kittens lekker speels etc. Toen raadde mijn dierenarts de druppels aan. Het is 1ml per 1kg lichaamsgewicht 1 a 2x per dag afhankelijk van de ernst van het volzitten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door Freya13 »

eveline: jammer dat ik dat gisteren nog niet wist, stond bij albert heijn, daar hebben ze die druppels ... weet niet of ze die in belgië hebben ... ga straks eens navragen bij de apotheker ... bedoel je druppels voor baby's of voor kinderen, want ik heb gezien dat daar nog verschil tussen bestaat
ja, ze eet prima (vooral wat ze niet zou moeten eten ;-) ), ze speelt geregeld, en ze is verschrikkelijk eigenwijs (blijft krabben aan mijn stoelpoten en weigert om te krabben aan de krabpaal, ben daar nu al drie weken mee bezig om haar dat duidelijk te maken)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door eveline1982 »

Voor kinderen Freya :) . Een lekkere stouterd dus hahaha
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door mittenslief »

hoe is het inmiddels met de kleine uk? zit hier een beetje met hetzelfde probleem.....maar gelukkig ook niet ziek
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door Freya13 »

ze heeft een tweede ab kuur achter de rug, en tijdens de ab is ze prima (hoor je niks, niest ze niet) maar van zodra de medicijnen uitgewerkt zijn, hoor je opnieuw de zware ademhaling
weet ook niet wat je er nog kan aan doen ... volgens de dierenarts kan dat soms heel lang aanslepen ... maar ze zou dringend moeten gevaccineerd worden, en volgens mij gaat dat zo niet lukken
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door eveline1982 »

Heb er ook heel lang laatst mee gezeten, met een kitten. Uiteindelijk toch goed gekomen. Had je de bisolvon druppels voor kinderen nog geprobeerd? Dat gaf bij die kitten uiteindelijk het juiste zetje in de goede richting. Zolang ze nog snotterig zijn is het inderdaad niet raadzaam om te enten.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door mittenslief »

ja hier ook met de dox gaat het prima...nu raakt de dox uitgewerkt en hoor ik ze weer ademhalen, maar dan meer door het neusje....ik geef ze nu elke dag L-lysine+B6, zilverwater en nog nysileen erbij (en soms neusspray)...ik hoop dat ze er zo doorkomen..moet maandag naar de da...eigenlijk voor enting want deze zijn ook al 14 weken en nog geen enting gehad...de andere 3 zijn er goed doorheen gekomen...en met deze komt het ook gewoon goed hoor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door mittenslief »

hier blijkt dus dat Pepsi hartruis heeft.....de benauwdheid heeft hij ook al weer terug....geent zijn ze wel
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door nellebel »

guusje had het van de astma. ze kreeg hier speciale med voor, die is inmiddels weer afgebouwd. ze kreeg ter insteuning weerstandverhogers. ze is er nu (2 jaar) een heel eind ioverheen gegroeid. heeft ze er iets last van krijgt ze weerstandverhogers. ze gebruikt de med al een jaar niet meer.
en zij hoestte niet eens, maar piepte wat met ademen en snotteren soms.

flippie herstelde soms goed op AB maar zodra die stopte kreeg ze het terug. die had chronische niesziekte. omdat het steeds terug kwam reden voor DA te checken op FELV en ze had inderdaad FELV (omdat sjefke haar maatje ondertussen ernstig ziek werd en overleed aan FELV werd zij getest, maar volgens de DA had hij datsowieso met haar gedaan omdat ze eigenlij kniet kon zonder AB)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door mittenslief »

heb net nog wel een kuurtje meegekregen....ook de L-lysine geef ik weer dubbelop.....olivier begint ook weer wat te proesten....toch naweeen van de enting hoop ik.....dierenarts zei nl. als pepi niet opknapt dan doen ze euth....NOU MOOI NIET
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: Het zoveelste niesziekte vraagje - nog steeds symtomen n

Bericht door Brittenbolletje »

Waarom geven jullie niet gewoon weerstandverhogers erbij? en dan doel ik niet alleen op de Llysine.
Plaats reactie