Niesziekte dilemma!

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NadineDilara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:42

Niesziekte dilemma!

Bericht door NadineDilara »

Een vriendin van mij heeft een kat thuis rondlopen die echt héél erg niesziekte heeft, hartstikke zielig. Nu ben ik bij haar thuis geweest, maar ik heb de kat expres niet aangeraakt omdat ik bang was dat ik het over zou brengen op mijn eigen katten.

Nu hebben ze het dus toch gekregen, Dawn en Jiraiya zijn er allebei mee besmet :cry:
Nu heb ik gelezen dat het kan komen omdat ik het met me mee heb gedragen, maar aangezien dat meisje daar woont en hier vaak komt kan het zijn dat zij het ook heeft overgedragen op mijn katten.

Zij is de schoondochter van een vrouw waar mijn vriend en ik heel erg close mee zijn, en die is net geopereerd, dus we wouden vandaag bij haar op ziekenbezoek gaan. Totdat me ineens te binnen schoot dat dat meisje daar dus heel vaak komt en die vrouw heeft ook katten. Het kan dus zo zijn dat die katten het ook hebben gekregen van dat meisje.

Dawn en Jiraiya zijn inmiddels aan de beterende hand, maar ze zitten nog wel aan de antibiotica.
Nu is mijn vraag: kan ik veilig bij die vrouw op ziekenbezoek, ondanks dat daar waarschijnlijk ook de niesziekte in de lucht hangt? Of is dat gevaarlijk en kunnen mijn katten dan gelijk weer een terugval krijgen..?

Sorry voor het verwarrende verhaal, maar ik hoop echt dat jullie me hier mee kunnen helpen.. Want natuurlijk ga ik er niet op bezoek als het mijn katten weer een terugval kan geven!
Groetjes Nadine en een kopje van Dawn en Jiraiya
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Niesziekte dilemma!

Bericht door eveline1982 »

Hebben de katten wel hun jaarlijke entingen allemaal gekregen? Het klopt dat je het kan mee drage in je kleding etc, maar bij een goed ingeente kat is de kans dat ze het dan krijgen, wel enorm klein. Ik zou de dierenarts hier even over raadplegen. Aangezien ze het net hebben gehad, is de kans wel erg klein dat ze het dan weer krijgen, maar daarover kan de dierenarts meer vertellen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Niesziekte dilemma!

Bericht door mittenslief »

als jou katten goed geent zijn dan worden ze niet zo snel ziek....niessziekte kan je overal oplopen en jij kan het natuurlijk nu ook verspreiden...ik heb zelf nu een nest hier zitten waar niesziekte inzat en mijn eigen katten worden daar niet ziek van...die hebben goede weerstand en worden elk jaar geent....jou katten hebben nu ook weer antistoffen tegen nies omdat ze het hebben gehad...maar je kan ze beter wel laten enten als ze weer helemaal beter zijn
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Niesziekte dilemma!

Bericht door mittenslief »

als jou katten goed geent zijn dan worden ze niet zo snel ziek....niessziekte kan je overal oplopen en jij kan het natuurlijk nu ook verspreiden...ik heb zelf nu een nest hier zitten waar niesziekte inzat en mijn eigen katten worden daar niet ziek van...die hebben goede weerstand en worden elk jaar geent....jou katten hebben nu ook weer antistoffen tegen nies omdat ze het hebben gehad...maar je kan ze beter wel laten enten als ze weer helemaal beter zijn
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
NadineDilara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:42

Re: Niesziekte dilemma!

Bericht door NadineDilara »

Hoi, bedankt voor de reacties :-) Jiraiya is net 1 en heeft al zijn inentingen gehad toen hij kitten was. Dawn heeft ze ook allemaal gehad maar die is nu 2, en die heb ik niet opnieuw laten enten toen ze 1 was.. heel dom van me, maar ik ben dat simpelweg gewoon vergeten, echt heel slordig van me :-( maar het zijn allebei binnenkatten, vandaar dat ik er denk ik niet aan gedacht heb. Over 4 weken moeten ze terug komen bij de DA voor een enting en dan zorg ik dat ze die echt elk jaar krijgen vanaf nu. Ik heb die vrouw gebeld en uitgelegd waarom ik niet kon komen, voor zowel de veiligheid van mijn katten als voor de hare.
Groetjes Nadine en een kopje van Dawn en Jiraiya
Gebruikersavatar
NadineDilara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:42

Re: Niesziekte dilemma!

Bericht door NadineDilara »

Hebben jullie trouwens een tip over hoe ik de weerstand van mijn katten kan verhogen?
Groetjes Nadine en een kopje van Dawn en Jiraiya
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Niesziekte dilemma!

Bericht door mittenslief »

dit is goed voor de weerstand http://www.medpets.nl/groene+os+llysine+b6+hond+kat/
en kan heel goed gebeuren hoor dat je vergeet te enten.....dat gebeurt bij heel veel mensen en 99 keer van de 100 gaat het altijd goed je hebt nu gewoon pech gehad....maar gelukkig worden ze wel weer beter
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
paasnini

Re: Niesziekte dilemma!

Bericht door paasnini »

Inderdaad Llysine + B6 maar ook een tabletje echinaforce.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Niesziekte dilemma!

Bericht door eveline1982 »

Ik zou het even bij de dierenarts na vragen, maar misschien is het beter als de oudere kat een herhaling na 3 weken krijgt. Ze hebben dit ook aangeraden bij mijn poes, omdat niet zeker was of ze haar entingen had gehad. Misschien is dat niet nodig, als de kat wel zijn 2 kittenentingen heeft gehad.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
NadineDilara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:42

Re: Niesziekte dilemma!

Bericht door NadineDilara »

Bedankt voor de tip, ik zal de producten aanschaffen! :-)
@Eveline1982: Dawn heeft als kitten al haar inentingen gehad hoor! :-) ik ben het alleen haar jaarlijkse enting vergeten te doen toen ze 1 was en nu is ze 2, dus ze heeft er maar 1 gemist.
Groetjes Nadine en een kopje van Dawn en Jiraiya
Plaats reactie