Poes is hinkepoot

Voor vragen over katten die mank lopen, artritis hebben, niet kunnen springen of afwijkend gedrag vertonen in hun bewegingen.
Plaats reactie
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Poes is hinkepoot

Bericht door Leor »

Een vam onze poezen heeft drie maanden gelegen 2 dagen mank gelopen door iets aan haar achterpoot.
De dierenarts dacht aan een spier / pees probleempje.
Na enkele dagen was het over. Nu heeft ze er nog heeeel af en toe last van, heel kort, bij drukke momenten.

Maar nu vanavond heeft ze ook zoiets aan haar voorpoot. Opgelopen toen ze de trap af stoof.
Ze steunt er wel op, maar niet zoals het hoort.
Ze miauwt niet van de pijn oid, maar hapt als je op haar oksel drukt. Lijkt echter niet op een breuk zover ik nu kan oordelen / ik kan oordelen.

Kan het dat door dat ze zo lomp en lui is af en toe wat verrekt qua spieren of pezen oid?
Wanneer moet je nu bij zoiets een arts bellen?
De arts had het bij haar achterpoot over dat een verstuiking van spier oid vaak overgaat na paar dagen.

Maandag moeten ze op controle. Spreekt voor zich dat haar pootjes ook onderzocht worden.
Merk ik pijn bel ik uiteraard eerder
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Poes is hinkepoot

Bericht door eveline1982 »

Als ze vaak wat verstuikt oid zou je aan de da kunnen vragen, of ze dat willen onderzoeken. Misschien is er een onderliggend probleem. Ik heb hier, met kittens, regelmatig te maken met verstuikingen. Opgelopen tijdens spel of gevaarlijke capriolen. Als ze er binnen 24 uur niet op gaan staan, de poot dik word en/of heet dan ga ik naar de dierenarts. Meestal hinken ze na een dag of 3 nog wat, maar is binnen een week de poot weer hersteld. Als ze na een week nog wat hinken, is het ook raadzaam om naar de da te gaan.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Leor
Lynx
Lynx
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 aug 2011 15:57

Re: Poes is hinkepoot

Bericht door Leor »

Ze is alweer aan de betere hand. Zal dan wel een verstuiking zijn.
Is niet dik, staat er weer op, zet hem weer tegen de krabpaal, gaat achter een snoepje aan.

Loopt wel nog niet helemaal gemakkelijk ermee.
Maar goed dat is bij een mens net zo als je wat verstuikt hebt.

Bij de dierenarts wordt inderdaad besproken hoe het kan dat ze regelmatig wat verstuikt oid.
Het is in iedergeval een feit dat ze oerlui is en met momenten erg actief en wild.
Dat is denk ik een foute combi hihi

Ik hou het in de gaten
Plaats reactie